Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MBA. Kompendium, Elizabeth Olmsted Teisberg

19-01-2012, 14:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 66.10 zł      Aktualna cena: 66.10 zł     
Użytkownik infmaster
numer aukcji: 1997679801
Miejscowość Warszawa
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 12   
Koniec: 13-01-2012 16:39:12
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książka jest NOWA,
w stanie IDEALNYM.

Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki.

MBA. Kompendium

MBA. Kompendium

Wydawnictwo: OnePress


Nowatorska teoria i praktyka BIZNESU prosto z najbardziej prestiżowych kursów MBA.

W ciągu ostatnich lat oblicze gospodarki bardzo się zmieniło. Na rynkach finansowych porzucono tradycyjne metody wyceny przedsiębiorstw, a firmy zmieniły model działalności, nastawiając się na maksymalizację zysków w krótkim czasie. Efekty tych zmian to bankructwa i upadki podmiotów gospodarczych, które wydawały się potęgami. Pozostały firmy, które zaspokajały potrzeby rynku. Tworzenie strategii w takich firmach zaczyna się od zdefiniowania tych potrzeb. Zbudowanie stabilnej firmy i utrzymywanie jej na rynku wymaga innowacyjności. Bez opanowania podstaw wiedzy o biznesie jest to wręcz niemożliwe.

"MBA. Kompendium" to książka przedstawiająca wszystkie zagadnienia związane z zarządzaniem firmą działającą na trudnym, współczesnym rynku. Autorzy -- wykładowcy Darden School działającej przy University of Virginia, jednej z najbardziej prestiżowych uczelni kształcących menedżerów -- opisują teorię i praktykę nowoczesnego biznesu. Omawiają wszystkie tematy wykładane na pierwszym roku typowego kursu MBA: marketing, ekonomię, etykę biznesu, przywództwo, strategię i zarządzanie zasobami ludzkimi i skupiają się na wyzwaniach, przed jakimi staje menedżer nowoczesnej firmy.

  • Rola przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce
  • Etyka nowoczesnego biznesu
  • Mikroekonomia i makroekonomia
  • Zarządzanie relacjami z klientami
  • Definiowanie strategii przedsiębiorstwa
  • Zasady rachunkowości w firmie
  • Sposoby interpretacji sprawozdań finansowych
  • Zarządzanie finansami
  • Zawieranie aliansów strategicznych
  • Działalność na rynkach międzynarodowych
"MBA. Kompendium" to lektura obowiązkowa dla każdego menedżera.


Spis treści:

Przedmowa (11)

O autorach (15)

Część I: O co chodzi w biznesie?

Rozdział 1. Czym jest biznes? (21)

  • Nowa konkurencja (23)
  • Inteligentne przedsiębiorstwo (26)
  • Ekosystemy w biznesie (29)
  • Internet (30)
  • Implikacje (30)
  • Zalecane lektury (32)

Rozdział 2. Przyszłość (33)

  • Problem pluskwy milenijnej (37)
  • Tworzenie scenariuszy (39)
  • Makrotrendy (44)
  • Zalecane lektury (47)

Rozdział 3. Zarządzanie ludźmi (49)

  • Krótka historia biznesu (50)
  • Rola jednostek i relacji między nimi (53)
  • Grupy i zespoły (58)
  • Poziom organizacyjny (59)
  • Systemy zarządzania zasobami ludzkimi (61)
  • Kilka praktycznych zasad (66)
  • Zalecane lektury (68)

Rozdział 4. Etyka biznesu (69)

  • Co można uznać za problem natury etycznej? (70)
  • Narzędzia rozumowania moralnego (argumentacji moralnej) (74)
  • Jak zrozumieć kapitalizm w kategoriach etycznych? (80)
  • Wyzwania etyczne w biznesie (84)
  • Zalecane lektury (86)

Rozdział 5. Ekonomia (87)

  • Mikroekonomia (88)
  • Makroekonomia (95)
  • Bilans płatniczy (103)
  • Produktywność i nowa gospodarka (104)
  • Zalecane lektury (106)

Część II: Funkcje przedsiębiorstwa

Rozdział 6. Zarządzanie marketingowe: siła wartości klienta (109)

  • Idea marketingu (111)
  • Rola strategii marketingowej w strategii organizacji (113)
  • Selekcja klientów (116)
  • Podstawowe działania marketingowe w organizacji (127)
  • Zarządzanie relacjami z klientem a internet (130)
  • Kreowanie wartości dla klienta i rola pracowników (131)
  • Tworzenie wartości poprzez sojusze i partnerstwa (133)
  • Podsumowanie (135)
  • Zalecane lektury (136)

Rozdział 7. Zarządzanie operacyjne: kreowanie nowych możliwości oraz wdrażanie strategii (137)

  • Kim jest menedżer operacyjny? (137)
  • Pomiar rezultatów procesów: czym jest usprawnianie? (140)
  • Usprawnianie procesów: zasady zarządzania operacyjnego (144)
  • Strategia działań operacyjnych polega na selekcji i budowaniu zdolności (161)
  • Zalecane lektury (162)

Rozdział 8. Przedsiębiorczość: tworzenie nowej firmy i działanie w warunkach ograniczoności zasobów (165)

  • Co to jest możliwość przedsiębiorczego działania? (167)
  • Jednostki społeczne, makrosiły i trendy (171)
  • Problemy z wykorzystaniem możliwości w warunkach ograniczoności zasobów (174)
  • Zalecane lektury (185)

Rozdział 9. Rachunkowość (187)

  • Dwustronny zapis oddaje systemową naturę firmy (188)
  • Podstawowa prawda: księgowość precyzyjnie określa przybliżony obraz (191)
  • Jak czytać sprawozdanie finansowe? (193)
  • Ocena kondycji finansowej firmy (204)
  • Ocena wyników w porównaniu z planem: rachunkowość zarządcza (207)
  • Wnioski (210)
  • Zalecane lektury (211)

Rozdział 10. Finanse (213)

  • Zasada 1. Myśl jak inwestor (214)
  • Zasada 2. Inwestuj, gdy wartość rzeczywista aktywu jest równa nakładom lub przewyższa je (223)
  • Zasada 3. Sprzedawaj papiery wartościowe z zyskiem (232)
  • Zasada 4. Nie bierz pod uwagę opcji, które niosą ryzyko (236)
  • Zasada 5. Jeżeli jesteś zdezorientowany, wróć do zasady pierwszej (238)
  • Zalecane lektury (238)

Rozdział 11. Strategia: określanie i budowanie przewagi konkurencyjnej (239)

  • Czym jest strategia? (240)
  • Proces formułowania strategii (241)
  • Cechy dobrej strategii (257)
  • Strategia: zobowiązanie czy elastyczność? (258)
  • Zalecane lektury (259)

czĘść iii: Nowe horyzonty

Rozdział 12. Nowy paradygmat przywództwa - kierowanie ze środka (263)

  • Wstęp (264)
  • Fundamentalne zmiany (266)
  • Rozwiązania częściowe (272)
  • Odkrywanie na nowo praktyki zarządzania (278)
  • Kierowanie ze środka - kilka wniosków (287)
  • Zalecane lektury (289)

Rozdział 13. Alianse strategiczne (291)

  • Czym jest alians strategiczny? (293)
  • Powody zawierania aliansów (294)
  • Podstawowe wymiary aliansów (297)
  • Cykl życia aliansu strategicznego (304)
  • Menedżer zarządzający aliansem (307)
  • Alianse okresowe (311)
  • Wyniki aliansu i strategiczna karta wyników (319)
  • Podsumowanie (319)
  • Literatura zalecana (321)

Rozdział 14. Biznes międzynarodowy (323)

  • Przyczyny inwestycji zagranicznych (324)
  • Źródła rozbieżności (327)
  • Ryzyko polityczne i operacyjne (331)
  • Kursy walut zagranicznych (340)
  • Organizowanie firm wielonarodowych (344)
  • Literatura zalecana (345)

Rozdział 15. Uwagi końcowe (347)

Skorowidz (351)

MBA. Kompendium

Szybka wysyłka po zaksięgowaniu wpłaty.

Przy zakupie powyżej 190zł
dostawa kurierem GRATIS

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zobacz nasze pozostałe aukcje