Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. MBA. Kompendium
Wydawnictwo: OnePress Nowatorska teoria i praktyka BIZNESU prosto z najbardziej prestiżowych kursów MBA.
W ciągu ostatnich lat oblicze gospodarki bardzo się zmieniło. Na rynkach finansowych porzucono tradycyjne metody wyceny przedsiębiorstw, a firmy zmieniły model działalności, nastawiając się na maksymalizację zysków w krótkim czasie. Efekty tych zmian to bankructwa i upadki podmiotów gospodarczych, które wydawały się potęgami. Pozostały firmy, które zaspokajały potrzeby rynku. Tworzenie strategii w takich firmach zaczyna się od zdefiniowania tych potrzeb. Zbudowanie stabilnej firmy i utrzymywanie jej na rynku wymaga innowacyjności. Bez opanowania podstaw wiedzy o biznesie jest to wręcz niemożliwe. "MBA. Kompendium" to książka przedstawiająca wszystkie zagadnienia związane z zarządzaniem firmą działającą na trudnym, współczesnym rynku. Autorzy -- wykładowcy Darden School działającej przy University of Virginia, jednej z najbardziej prestiżowych uczelni kształcących menedżerów -- opisują teorię i praktykę nowoczesnego biznesu. Omawiają wszystkie tematy wykładane na pierwszym roku typowego kursu MBA: marketing, ekonomię, etykę biznesu, przywództwo, strategię i zarządzanie zasobami ludzkimi i skupiają się na wyzwaniach, przed jakimi staje menedżer nowoczesnej firmy. - Rola przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce
- Etyka nowoczesnego biznesu
- Mikroekonomia i makroekonomia
- Zarządzanie relacjami z klientami
- Definiowanie strategii przedsiębiorstwa
- Zasady rachunkowości w firmie
- Sposoby interpretacji sprawozdań finansowych
- Zarządzanie finansami
- Zawieranie aliansów strategicznych
- Działalność na rynkach międzynarodowych
"MBA. Kompendium" to lektura obowiązkowa dla każdego menedżera.
Spis treści: Przedmowa (11)
O autorach (15)
Część I: O co chodzi w biznesie?
Rozdział 1. Czym jest biznes? (21)
- Nowa konkurencja (23)
- Inteligentne przedsiębiorstwo (26)
- Ekosystemy w biznesie (29)
- Internet (30)
- Implikacje (30)
- Zalecane lektury (32)
Rozdział 2. Przyszłość (33)
- Problem pluskwy milenijnej (37)
- Tworzenie scenariuszy (39)
- Makrotrendy (44)
- Zalecane lektury (47)
Rozdział 3. Zarządzanie ludźmi (49)
- Krótka historia biznesu (50)
- Rola jednostek i relacji między nimi (53)
- Grupy i zespoły (58)
- Poziom organizacyjny (59)
- Systemy zarządzania zasobami ludzkimi (61)
- Kilka praktycznych zasad (66)
- Zalecane lektury (68)
Rozdział 4. Etyka biznesu (69)
- Co można uznać za problem natury etycznej? (70)
- Narzędzia rozumowania moralnego (argumentacji moralnej) (74)
- Jak zrozumieć kapitalizm w kategoriach etycznych? (80)
- Wyzwania etyczne w biznesie (84)
- Zalecane lektury (86)
Rozdział 5. Ekonomia (87)
- Mikroekonomia (88)
- Makroekonomia (95)
- Bilans płatniczy (103)
- Produktywność i nowa gospodarka (104)
- Zalecane lektury (106)
Część II: Funkcje przedsiębiorstwa
Rozdział 6. Zarządzanie marketingowe: siła wartości klienta (109)
- Idea marketingu (111)
- Rola strategii marketingowej w strategii organizacji (113)
- Selekcja klientów (116)
- Podstawowe działania marketingowe w organizacji (127)
- Zarządzanie relacjami z klientem a internet (130)
- Kreowanie wartości dla klienta i rola pracowników (131)
- Tworzenie wartości poprzez sojusze i partnerstwa (133)
- Podsumowanie (135)
- Zalecane lektury (136)
Rozdział 7. Zarządzanie operacyjne: kreowanie nowych możliwości oraz wdrażanie strategii (137)
- Kim jest menedżer operacyjny? (137)
- Pomiar rezultatów procesów: czym jest usprawnianie? (140)
- Usprawnianie procesów: zasady zarządzania operacyjnego (144)
- Strategia działań operacyjnych polega na selekcji i budowaniu zdolności (161)
- Zalecane lektury (162)
Rozdział 8. Przedsiębiorczość: tworzenie nowej firmy i działanie w warunkach ograniczoności zasobów (165)
- Co to jest możliwość przedsiębiorczego działania? (167)
- Jednostki społeczne, makrosiły i trendy (171)
- Problemy z wykorzystaniem możliwości w warunkach ograniczoności zasobów (174)
- Zalecane lektury (185)
Rozdział 9. Rachunkowość (187)
- Dwustronny zapis oddaje systemową naturę firmy (188)
- Podstawowa prawda: księgowość precyzyjnie określa przybliżony obraz (191)
- Jak czytać sprawozdanie finansowe? (193)
- Ocena kondycji finansowej firmy (204)
- Ocena wyników w porównaniu z planem: rachunkowość zarządcza (207)
- Wnioski (210)
- Zalecane lektury (211)
Rozdział 10. Finanse (213)
- Zasada 1. Myśl jak inwestor (214)
- Zasada 2. Inwestuj, gdy wartość rzeczywista aktywu jest równa nakładom lub przewyższa je (223)
- Zasada 3. Sprzedawaj papiery wartościowe z zyskiem (232)
- Zasada 4. Nie bierz pod uwagę opcji, które niosą ryzyko (236)
- Zasada 5. Jeżeli jesteś zdezorientowany, wróć do zasady pierwszej (238)
- Zalecane lektury (238)
Rozdział 11. Strategia: określanie i budowanie przewagi konkurencyjnej (239)
- Czym jest strategia? (240)
- Proces formułowania strategii (241)
- Cechy dobrej strategii (257)
- Strategia: zobowiązanie czy elastyczność? (258)
- Zalecane lektury (259)
czĘść iii: Nowe horyzonty
Rozdział 12. Nowy paradygmat przywództwa - kierowanie ze środka (263)
- Wstęp (264)
- Fundamentalne zmiany (266)
- Rozwiązania częściowe (272)
- Odkrywanie na nowo praktyki zarządzania (278)
- Kierowanie ze środka - kilka wniosków (287)
- Zalecane lektury (289)
Rozdział 13. Alianse strategiczne (291)
- Czym jest alians strategiczny? (293)
- Powody zawierania aliansów (294)
- Podstawowe wymiary aliansów (297)
- Cykl życia aliansu strategicznego (304)
- Menedżer zarządzający aliansem (307)
- Alianse okresowe (311)
- Wyniki aliansu i strategiczna karta wyników (319)
- Podsumowanie (319)
- Literatura zalecana (321)
Rozdział 14. Biznes międzynarodowy (323)
- Przyczyny inwestycji zagranicznych (324)
- Źródła rozbieżności (327)
- Ryzyko polityczne i operacyjne (331)
- Kursy walut zagranicznych (340)
- Organizowanie firm wielonarodowych (344)
- Literatura zalecana (345)
Rozdział 15. Uwagi końcowe (347)
Skorowidz (351)
|