Nadeszła dla mnie przykra chwila,
czas rozstać się z moim oczkiem w głowie jakim jest MAZDA MX-5. Auto
jest niezłą gratką dla kolekcjonerów gdyż auto pochodzi z 90r czyli
pierwszych lat produkcji. Mimo tego, auto jest w bardzo dobrym stanie
technicznym wszystko wymieniane na bieżąco. Auto na ulicach robi
piorunujące wrażenie na przechodniach i innych kierowcach ze względu na
swoją unikalność. Auto przeszło wiele modyfikacji których nie widać na
pierwszy rzut oka, a zdecydowanie poprawiają komfort i wrażenia z jazdy
ale o tym później.
Auto było używane z głową, tylko w ciepłe i słoneczne dni a resztę
czasu spędzało w ogrzewanym garażu. Mimo to całe podwozie zostało
profesjonalnie zabezpieczone podkładem antykorozyjnym oraz masą
bitumiczną firmy BOLL. Jeśli chodzi o eksploatację olej był wymieniany
średnio co 8000 km zawsze na Motul 6100 Synergie Plus Technosynthese
10W-40. W dyferencjale została zastosowana tzw elektro-szpera 100% aby
poprawić właściwości jezdne. Wymianę oleju robiłem co 2000 km i przy
ostatniej wymianie zostały także uszczelniacze półosi.
Tydzień po zakupie auta miałem bardzo nieprzyjemną przygodę, chwile po
wyjeździe z garażu silnik zgasł. Po otworzeniu maski było wiadomo co
było nie tak, koło pasowe na wale ukręciło się wraz z kawałkiem wału
korbowego. Okazało się, że był to bardzo popularny problem w tych
silnikach z tego roku. Postanowiłem wydać trochę więcej pieniędzy i
kupiłem silnik z roku 94 roku z przebiegiem 90 000 km który został przy
mnie wymontowany ze sprawnego pojazdu. Wał w tych rocznikach jest już
znacznie grubszy i ten problem nie ma prawa się powtórzyć. Od momentu
wymiany silnika wszystko działa bezawaryjnie po dzień dzisiejszy.
Kolejną modyfikacją było przespawanie pedały gazu, aby noga nie wisiała
w powietrzu podczas jazdy. Gąbka w fotelach została zmieniona, dzięki
czemu jest zdecydowanie więcej miejsca na plecy oraz trzymanie na
zakrętach zdecydowanie się poprawiło.
W aucie jest zamontowanych 6 głośników i bardzo ładnie gra. Niestety
widoczne na zdjęciach radio nie jest w komplecie gdyż to prezent od
żony i nie chcę ryzykować rozwodu :).
Felgi to kultowe i poszukiwane ATS 4x100 ET27. Przed montażem
zostały oddane do profesjonalnej regeneracji i pomalowane proszkowo na
białą perłę.
Ogólnie auto jest małe, niskie, kilka razy już byłem przez nie chory,
ma twarde sportowe zwieszenie ale te wszystkie minusy składają się
jeden wielki plus. Jest to rasowy roadster i tu nie może być żadnych
kompromisów. MX-5 ma niepowtarzalny klimat, wsiadając do auta już
wiemy, że siedzimy w sportowym aucie z duszą i tradycjami.
Wyprzedając pytania z cyklu: czemu sprzedaje? Niestety w upływem lata
zmieniają się priorytety i to chyba ten czas na rodzinnego sedana -
przynajmniej na jakiś czas:)
Teraz troszkę cyferek:
Rok produkcji: 1990
Pojemność silnika: 1600
Moc: 115 Km
Wyposażenie:
Elektryczne szyby
Wspomaganie kierownicy.
Sound bar wraz z Windshotem
Sleepy eyes Mod
Oryginalna kierownica Momo z nakładką Mazda
centralny zamek z dwoma pilotami
Dla niemarudzącego kupującego mogę dorzucić:
Auto alarm
parę tylnych, dolnych wahaczy
dwie tylne piasty
Wydech końcowy Magnaflow z silencerem
Blok i głowicę z poprzedniego silnika