Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MAZDA 626 NAPRAWA SAMOCHODU 1993

27-06-2015, 20:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł      Aktualna cena: 29.99 zł     
Użytkownik dicentium
numer aukcji: 5450292636
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 27-06-2015 19:50:00

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 1993
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.55 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Opisy kontroli, regulacji, demontażu, montażu, sposoby dokonywania napraw poszczególnych części, mechanizmów i zespołów samochodu MAZDA 626.
Dane techniczne i regulacyjne, schematy insta¬lacji elektrycznej, materiały eksploatacyjne, przy¬rządy obsługowo-naprawcze stosowane w eksploatacji pojazdu.



PORADNIK MAZDA 626 FL 1[zasłonięte]600-20 benzynowy / 2000 Diesel



Mazda 626 to wóz o dość wysokim standardzie, produkowany w trzech wersjach karoserii, Jak większość japońskich samocho¬dów imponuje bogatym oprzyrządowaniem i starannym wykoń¬czeniem. Posiada trzyletnią gwarancję, charakterystyczną dla większości produktów Mazdy.
Mazda 626 jest konkretnym przykładem tej niezrównanej sprawności, która emanuje z każdego japońskiego samochodu i trudno się doprawdy oprzeć wrażeniu, że został on starannie prze¬myślany w najdrobniejszych detalach.
Informacje ogólne
Mazda 626 jest produkowana w trzech wersjach karoserii, nie różnią się one jednak podwoziem ani mechaniką.
Silnik, o lanym bloku i głowicy z lekkiego stopu, jest położony poprzecznie, nad przednią osią. Ma pojemność 1600 cm3 w wersji małolitrażowej i 2000 cm3 w wysokolitrażowej oraz w wersji z silni¬kiem dieslowskim. Podwójny gaźnik lub wtryskowa pompa rotacyj¬na zapewniają zasilanie silnika, smarowanego pod ciśnieniem i chłodzonego płynem niezamarzającym podawanym przez pompę odśrodkową. Moc waha się między 80 koni mechanicznych dla wersji benzynowej 1600 cm3, 101 koni mechanicznych dla wersji ■2000 cm3 i 62 konie mechaniczne dla wersji 2000 diesel.
Przełożenie na przednie koła napędowe odbywa się za pośred¬nictwem skrzyni biegów z 4 lub 5 biegami dla wersji z przekładnią ręczną i z trzema biegami dla wersji automatycznej (niedostępnej w wersji dieslowskiej). Sprzęgło jednotarczowe, suche, sterowane linką (silnik benzynowy) lub hydrauliczne (silnik diesla) łączy silnik z ręczną skrzynią biegów.
Przekładnia przednia, o osobno napędzanych kołach, jest zło¬żona z klasycznego układu McPhersona z pojedynczym wahaczem trójkątnym (bez możliwości regulacji luzu), jest umocowana w do¬lnej części do zdejmowanej kolebki przedniej, połączonej ze sta¬bilizatorem.
Przełożenie tylne jest nieco bardziej oryginalne, również z nie¬zależnymi kołami. Dwa poprzeczne, równoległe wahacze za¬wieszenia, boczny wahacz podłużny i McPherson umożliwiają kierowanie każdą połową zawieszenia, Całość uzupełnia stabiliza¬tor, podobnie jak z przodu.
Układ napędowy opiera się na zębatce sterowniczej o zmien¬nym skoku, W ten sposób skręt kół jest ułatwiony przez większe przełożenie mechanizmu kierowniczego gdy oddala się od punktu środkowego.

Hamowanie jest bardziej konwencjonalne, z podwójnym obie¬giem <1+1> przód/tył, z tarczami z przodu i bębnami z tyłu, wspo¬maganiem na podciśnienie (pompa próżniowa w dieslach) i hamulcem ręcznym działającym na bębny tylne.
Karoseria jest skonstruowana z elementów z blachy stalowej, tłoczonych a następnie elektrycznie spawanych. Dostępna wtrzech wersjach: dwudrzwiowa z bagażnikiem, czterodrzwiowa z bagażni¬kiem i pięciodrzwiowa z podnoszoną ścianą tylną.
Osiągi - zużycie
Wszystkie wersje Mazdy 626 nie są wozami lekkimi. Trudno powiedzieć by silniki 1600 benzynowy, a tym bardziej 2000 Diesel, dodawały samochodowi skrzydeł. Jednak, by dokonać w pełni obie¬ktywnej oceny, należy podejść do niej z dużą ostrożnością.
Jak często podkreślamy, stopniowanie prędkości odgrywa dziś, z powodów finansowych, kluczową rolę, zwłaszcza w pojazdach o wysokich osiągach. Otóż Mazda 626 posiada skrzynię biegów odpowiadającą możliwościom silnika.
Wersja benzynowa 1600 posiada jednak całkiem dobre osiągi, pokonuje np. 1000 m w 35 sekund ze startu zatrzymanego. Wynik ten jest bardzo dobry jak na tę klasę samochodów, biorąc pod uwagę, że na pusto waży on ponad tonę a waga pojazdu z pełnym wyposażeniem dochodzi do 1100 kg. Mimo to nie odnosi się wra¬żenia powolności pojazdu, ani przy ruszaniu, ani jadąc z szybkością przejazdową.
Zauważmy, że na przykład wersja 1600 cm3 pięciodrzwiowa osiąga 171 km/h, a wersja dieslowska prawie 155 km/h na piątym biegu. Także wersja 2000 benzynowa jest zdolna osiągnąć prawie 185 km/h. Osiągi te nie są może najwyższe w tej kategorii, jednak wykazują znaczący postęp dokonany przez japoński przemysł.
Zużycie, tak benzyny, jak i oleju napędowego, jest zbliżone. W istocie, mimo niezbyt bogatego stopniowania szybkości, znacznej wagi i niezbyt imponującego współczynnika oporu powietrza, od¬notowana wysokość zużycia paliwa pozwala sądzić, że silnik nie jest jednak taki zły.,. Średnia poniżej 7 litrów w wersji benzynowej 1600 (przy średniej prędkości 75 km/h) jest zbliżona do 4,8 litra oleju (przy średniej 90 km/h) dla wersji 2000 Diesel. Jedynie zużycie przy jeździe miejskiej oraz znaczna eksploatacja mechanizmów zdają się mącić ten optymistyczny obraz. Podobnie zresztą jak zużycie w wersji benzynowej 1600 przy automatycznej skrzyni biegów.



W tym, wypadku moc silnika wydaje się być zbyt mała w sto¬sunku do potrzeb. Niezbędne jest więc zwiększenie prędkości ob¬rotowej ponad normę a wtedy zużycie paiiwa gwałtownie wzrasta.
Łatwość prowadzenia, przyczepność, komfort
Samochody k!asy 626 są przestronne, mają dobrą przyczep¬ność, zapewniają komfort jazdy.
Jak już wcześniej zaznaczyliśmy, mechanizm nie jest tak słaby jak możnaby się obawiać po zapoznaniu się z charakterystyką techniczną, Oznacza to, że przyjemność jazdy jest oczywiście zna¬cznie wyższa w wersji 2000 cm3 benzynowej niż w jej dieslowskim odpowiedniku. Dodatkowe 40 koni mechanicznych w wersji benzy¬nowej dostarcza mocy, której możnaby się spodziewać raczej po sedanie zbliżonej klasy. Układ kierowniczy dosyć ciężki przy za¬trzymywaniu, staje się coraz łatwiejszy w użyciu począwszy od małych prędkości i umożliwia łatwą jazdę bez konieczności wcześ¬niejszego wykonywania każdego manewru.
Stabilność jest poprawna, a opony Bridgestone, montowane fabrycznie, dość dobrze wywiązują się z zadań. Inną zaletą Mazdy 626 jest jej przestronność, zwłaszcza z przodu. Część tylna jest również wystarczająco długa i szeroka, okazuje się jednak znacznie niższa niż przód (uwaga na dach}. Jak to się niestety zbyt często zdarza, uzyskuje się korzystniejszy współczynnik oporu powietrza kosztem przedziału pasażera, poprzez obniżenie dachu. Nawet jeśli poprawia to opływowość i estetykę pojazdu, zmniejsza komfort jazdy pasażera. Z drugiej jednak strony, w pozycji siedzącej jest bardzo wygodnie, a zwłaszcza osobom o gabarytach przeciętnego Japończyka i, co rzadkie, wyprofilowanie siedzeń zapewnia mini¬mum oparcia bocznego.
Ramy okien są nieco wyższe w stosunku do pojazdów euro¬pejskich. Zmniejsza to nieco powierzchnię szyb, nie na tyle jednak, by było to odczuwalne dla pasażerów. Mimo wszystko, kierowca będzie miał czasem kłopoty z widocznością do tyłu, a szczególnie podczas manewrowania na parkingu.
Przyczepność nie powinna sprawiać większych kłopotów. Maz¬da 626 prowadzi się spokojnie ze względu na przedni napęd oraz spełnia wszelkie warunki bezpieczeństwa. Na przykład przełożenie mechanizmu kierowniczego jest dosyć słabe w punkcie środkowym, co zapewnia dużą zwrotność pojazdu, tak jak i znaczną precyzję wyboru toru jazdy. Samochód jest wyposażony w przednie zawie¬szenie co prawda proste, lecz dobrze kierowane i którego geome¬tria nie może być uważana za wadę. Niemniej jednak pewien brak elastyczności zawieszenia nieco negatywnie wpfywa na przycze¬pność. Użycie opon mniejszego rozmiaru, twardszych, zmniejsza ją dodatkowo, podczas gdy opony 165 R 13 w wersji podstawowej zapewniają w tym wypadku większy komfort i bezpieczeństwo.
Innym istotnym elementem składającym się na komfort jazdy jest wyciszenie. Jest ono znakomite na wszystkich poziomach. Fil¬try mechaniczne są bardzo dobre i jedynie w wersji dieslowskiej, jak to często ma miejsce przy poprzecznie ułożonych silnikach,

daje się odczuć wibracje przy zwalnianiu. Sam hałas nie osiąg. natężenia, które mogłoby być przykre dla kierowcy, nie ma wiĘ j potrzeby inwestować w radio samochodowe o dużej mocy. \t jeździe nie przeszkadza też żaden hałas karoserii ani wyposażeni zewnętrznego. Wykończenie nie pozostawia właściwie nic do żr czenia, z wyjątkiem może mało estetycznej masy plastycznej, i której wykonano płytę wskaźników i która niezbyt współgra ze skąi I inąd bogato wyposażoną kabiną.
Wyposażenie - linia j
c Jak w większości wypadków, gdy chodzi o pojazdy japoński!
wyposażenie jest kompletne już począwszy od wersji podstawowe Pozostałe modele są często przeładowane wyposażeniem czy ii wet zbędnymi gadżetami. Nawet jeśli te wszystkie urządzenia zmis szają do znacznego rozbudowania instalacji elektryczna większość z nich jednak wcześniej czy później przydaje się. 0 schowków w drzwiach po sygnały dźwiękowe wszelkiego rodzsr przypominające, że zapomnieliśmy o jakiejś czynności, poprzec samowłączające się lampy oświetlenia wewnętrznego, oświetleń zamka drzwi, regulację kolumny kierownicy czy wysokości fotel kierowcy, wewnętrzne sterowanie otwierania bagażnika czy zbiof nika paliwa, wloty wentylacji przy siedzeniach tylnych, wszystko t składa się na komfort jazdy. Inne, jak reflektory halogenowe, WL cieraczka szyby tylnej (wersja pięciodrzwiowa), boczne wskaźnif świateł kierunkowych na przednich błotnikach czy regulacja lustei ka wstecznego wewnątrz pojazdu (elektryczna w wersjach s najwyższym standardzie) przyczyniają się do zwiększenia bezpit czeństwa. Do listy tej można by dołączyć wiele innych urządzę^ ale czy jest sens wymieniać je wszystkie wiedząc, że Mazda 62 jest zaliczana do pojazdów o średnim bądź wysokim standardzie^ Jako ciekawostkę, na zakończenie tego rozdziału, wspomnijmy t£ ko możliwość rozkładania tylnego siedzenia na dwie symetryczn lub niesymetryczne, zależnie od modelu, części, i to zarówno E wersji dwu- jak i czterodrzwiowej z bagażnikiem.
Sylwetka Mazdy 626 jest już dobrze znana na starym kontp nencie, zwłaszcza w krajach, w których nie obowiązuje kontyngeP przy imporcie samochodów japońskich. Linia, nieco kanciasta, wj daje się być opracowana z myślą o wymaganiach europejskich,1 jedynie obramowanie okien nieco zbyt wysokie (jak na nasze w) magania...) i dobór, czasem wątpliwy, obręczy kół i kołpaków moż poddawać w wątpliwość dobry smak Japończyków, jeśli chodzi _ estetykę pojazdu.
To jednak z pewnością nie liczy się w Stanach Zjednoczonycfj gdzie sprzedawana jest większość pojazdów przeznaczonych rfj eksport. Podwozie, wspólne dla wszystkich trzech typów karoserPj jest dobrze dostosowane do stylu karoserii a rozstaw kół, niezmieir ny, pozwala także w wersji dwudrzwiowej zachować podobną prze stronność jak w innych wersjach. Co ciekawe, to właśnie wersją dwudrzwiowa ma najlepszy współczynnik oporu powietrza.

W tym wypadku moc silnika wydaje się być zbyt mała w sto¬sunku do potrzeb. Niezbędne jest więc zwiększenie prędkości ob¬rotowej ponad normę a wtedy zużycie paliwa gwałtownie wzrasta.



SPIS TREŚCI


RADY PRAKTYCZNE 3
PREZENTACJA 13
SILNIK BENZYNOWY 16
Demontaż i montaż silnika 21
Regulacja silnika 21
Przegląd głowicy 37
SPECYFIKA SILNIKA WTRYSKOWEGO 41
Elektroniczny wtrysk paliwa 43
SILNIK DIESLA 51
Regulacja silnika 57
Demontaż silnika 65
Montaż i kontrola silnika 69
Przegląd głowicy cylindrów 73
SPRZĘGŁO 75
SKRZYNIA BIEGÓW —MECHANIZM RÓŻNICOWY 81
Demontaż i montaż zespołu skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego 83
Przegląd skrzynki biegów 85
PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA 95
NAPĘD 105
Półoś przednia 106
ZAWIESZENIE PRZEDNIE 109
Stabilizator 110
ZAWIESZENIE TYLNE . 119
GEOMETRIA ZAWIESZENIA 127
UKŁAD KIEROWNICZY 129
HAMULCE 139
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE 153


WIELKOŚĆ 29X20,5 CM,MIĘKKA OKŁADKA,LICZY 174 STRONY.

STAN :OKŁADKA DB-,PRZYBRUDZONY BRZEG KSIĄŻKI,CZĘŚĆ KARTEK MA ZABRUDZONE DLN.ROGI,POZA TYM STAN W ŚRODKU DB/DB+.

KOSZT WYSYŁKI WYNOSI 10 ZŁ - PŁATNE PRZELEWEM / KOSZT ZRYCZAŁTOWANY NA TERENIE POLSKI,BEZ WZGLĘDU NA WAGĘ,ROZMIAR I ILOŚĆ KSIĄŻEK - PRZESYŁKA POLECONA EKONOMICZNA + KOPERTA BĄBELKOWA.W PRZYPADKU PRZESYŁKI POLECONEJ PRIORYTETOWEJ PROSZĘ O DOPŁATĘ W WYSOKOŚCI 3ZŁ.KOSZT PRZESYŁKI ZAGRANICZNEJ ZGODNY Z CENNIKIEM POCZTY POLSKIEJ / .

WYDAWNICTWO AW MAŁECKI BIAŁYSTOK 1993.

INFORMACJE DOTYCZĄCE REALIZACJI AUKCJI,NR KONTA BANKOWEGO ITP.ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE "O MNIE" ORAZ DOŁĄCZONE SĄ DO POWIADOMIENIA O WYGRANIU AUKCJI.

PRZED ZŁOŻENIEM OFERTY KUPNA PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z WARUNKAMI SPRZEDAŻY PRZEDSTAWIONYMI NA STRONIE "O MNIE"

NIE ODWOŁUJĘ OFERT KUPNA!!!

ZOBACZ INNE MOJE AUKCJE

ZOBACZ STRONĘ O MNIE