Witam Państwa serdecznie! Gorąca cena jeszcze tego lata ! Cena do negocjacji ! Na sprzedaż elegancki i nowoczesny samochód z bogatym wyposażeniem : - klimatyzacja - abs - 2 x air-bag - esp - 2 x el.szyby - radio mazda - el.lusterka - hak odpinany - bezwypadkowy - przegląd i ubezpieczenie OC opłacone Właściciel niepalący, autko zadbane, wymiany robione na bieżąco w 100% sprawne, gotowe do jazdy i użytkowania! Całkowicie nowy silnik benzynowy MZR 1,4 l należy do rodziny rzędowych, 4-cylindrowych, 16-zaworowych silników Mazdy MZR. Cechują się one liniową charakterystyką pracy, dużą dynamiką oraz niskim zużyciem paliwa i małą emisją spalin. Nowy silnik będzie dostępny tylko w Maździe3 hatchback. Jest to znakomita propozycja dla klientów poszukujących tych samych wrażeń porywającej jazdy, którą zapewniają wszystkie samochody Mazdy nowej generacji, ale przy niższych kosztach zakupu i eksploatacji. Silnik ten został przygotowany specjalnie dla rynku europejskiego. Podobnie jak jego więksi bracia jest to lekki, kompletny zespół silnikowy, o wysokim sprężaniu i niskim współczynniku tarcia. Jego cechą charakterystyczną jest sztywny, wykonany ze stopu aluminium blok cylindrów o lekkiej konstrukcji. Praca tego silnika jest bardzo cicha (hałas pracy silnika jest minimalny) dzięki zastosowaniu lekkich tłoków oraz korbowodów. Redukcję strat z powodu tarcia osiąga się poprzez zastosowanie pierścieni tłokowych o niskim tarciu i bezpodkładkowych popychaczy. Przyczynia się to do obniżenia zużycia paliwa. Mazda3 hatchback z silnikiem 1,4 l MZR zużywa tylko 7,1 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Ta oszczędność w zużyciu paliwa nie odbywa się jednak kosztem utraty dynamicznej natury charakterystycznej dla samochodów Mazda. Silnik ten ma układ rozrządu o zmiennych fazach zaworów ssących S-VT (Sequential Valve Timing), który optymalizuje, zgodnie z prędkością obrotową i obciążeniem silnika, czas otwarcia/zamknięcia zaworów ssących. Jednocześnie, dzięki współdziałaniu z systemem recyrkulacji gazów spalinowych EGR (Exhaust-Gas Recirculation) uzyskano oszczędniejsze spalanie i niższy poziom emisji CO2. Filtr powietrza i kolektor ssący o niskich oporach przepływu oraz nowy układ kolektorów wydechowych, zaprojektowany z nierdzewnej stali, o równej długości kanałów, zapewniają płynny wypływ gazów, co dodatkowo zwiększa moc i moment obrotowy. Silnik MZR 1,4 l osiąga maksymalną moc 62 KW/ 84 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny momenty obrotowy 122 Nm przy 4000 obr./min. Mazda3 hatchback wyposażona w tę jednostkę napędową rozpędza się do 100 km/godz. w 14,3 sek., a jej maksymalna prędkość wynosi 169 km/h. Istotną cechą pracy silnika MZR 1,4 l jest niski poziom emisji związków toksycznych, do czego przyczynia się m.in. zastosowanie nowego sposobu dynamicznego doładowania i zawirowania powietrza (Tumble Swirl Control Valve - TSCV) w układzie dolotowym, który stabilizuje proces spalania, zwłaszcza przy zimnym i nie obciążonym silniku. Podobnie jak w silnikach benzynowych MZR 1,6l i 2,0l również w silniku MZR 1,4 l odwrócono położenie układów dolotowego i wydechowego.