INFORMACJE:
- Marka: Mazda
- Model: 3
- Wersja: High Line
- Pojemność: 1595 cm3
- Moc: 109 KM przy 3600 obr/min
- Moment obr.: 270 Nm przy 2500 obr/min
- Pierwsza rejestracja: 03/2009
- Model: 2009
- VIN: JMZBL14Y201[zasłonięte]111
- Ilość siedzeń: 5 miejsc
- Ilość drzwi: 4/5 drzwi
- Spalanie śr.: 4,4 l/100 km
- Waga: 1255 Kg
- Skrzynia biegówi: manualna 6-biegowa
- Rozstaw osi: 2640 mm
- Wymiary : 4460/[zasłonięte]/1470 mm
- CO2 emisja: 180 g/km
- Norma spalin: Euro 4
- Norma ekologiczna: 4 Zielona
- Ilość właścicieli: 1
- Badanie techniczne: 10/2015
- Kolor nadwozia: srebrny metalik
- Kolor i rodzaj tapicerki: czarny / tapicerka materiałowa
Najważniejsze parametry tego modelu:
- Samochód bezwypadkowy z oryginalną powłoką lakierniczą (90Mm)
- Pojazd serwisowany z udokumentowaną historią serwisową Mazda
- Egzemplarz zakupiony i użytkowany tylko przez jednego właściciela
- Stan techniczny i wizualny bez najmniejszych zastrzeżeń
- Samochód jest po wymianie filtrów, płynów i oleju silnikowego
- Przygotowany do rejestracji w kraju - koszt rejestracji 750zł
- Na ten model udzielamy pisemnej gwarancji na okres 6-ciu miesięcy
- Bezpłatny przegląd w autoryzowanym serwisie Mazda przed zakupem
WYPOSAŻENIE :
Komfort :
- 3 zagłówki z tyłu
- Automatyczne światła z czujnikiem zmroku
- Cyfrowy licznik przebiegu
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- Elektrycznie regulowane szyby tylne
- Gniazdko elektryczne 12V w konsoli centralnej
- Klimatyzacja automatyczna
- Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy i pasażera
- Manualnie regulowana wysokość fotela kierowcy
- Opony 225/45 R17
- Oświetlenie bagażnika
- Oświetlenie wnętrza z przodu i z tyłu w podsufitce
- Regulowane z wnętrza położenie reflektorów
- Skórzana kierownica
- Tylna kanapa składana asymetrycznie w stosunku 60/40
Bezpieczeństwo :
- 15" tarcze hamulcowe z tyłu
- 16" tarcze hamulcowe z przodu
- 5 x 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
- ABS - Układ zapobiegający blokowaniu kół
- Boczne poduszki powietrzne
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Kurtyny powietrzne (z przodu i z tyłu)
- Mocowania fotelika dziecięcego ISOFix
- Przednie pasy bezpieczeństwa z 2-stopniowymi napinaczami
- Przednie światła przeciwmgielne
- Przełącznik dezaktywujący przednią poduszkę powietrzną pasażera
- Tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami
- Umieszczone wysoko trzecie światło STOP
Pakiet wyposażenia dodatkowego :
- Centralny podłokietnik z przodu
- Cyfrowy wskaźnik zużycia paliwa
- Cyfrowy zegar
- Drążek skrzyni biegów - skórzany
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Felgi 17" aluminiowe
- Głośniki wysokotonowe
- Głośniki z przodu i z tyłu
- Immobilizer
- Półka bagażnika
- Podświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych
- Przednie reflektory halogenowe
- Przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Schowek pod podłogą bagażnika
- Sterowanie radiem z kierownicy
- Tapicerka materiałowa
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Wskaźnik rezerwy paliwa
- Wskaźnik temperatury zewnętrznej
- Wyświetlacz wielofunkcyjny MID
OPIS:
Mazda 3 to model samochodu klasy kompaktowej (segment C) produkowanego nieprzerwanie od 2003 roku przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation. Od tego czasu producent zaprezentował dwie generacje Mazdy 3. Mazda 3 zastąpiła model 323, który wytwarzany był od 1977 roku.
Mazda 3 pierwszej generacji została pokazana w 2003 roku na salonie samochodowym w Genewie, a jej produkcja zaczęła się we wrześniu tego samego roku. Auto pierwszej serii przetrwało do 2009 roku. Rok wcześniej zaprezentowano już jego następcę. Tym razem najpierw pokazano wersję z nadwoziem sedan (na salonie samochodowym w Los Angeles). W marcu 2009 roku na salonie w Genewie producent przedstawił hatchbacka.
Mazda 3 II generacji w Japonii jest znana jako Mazda Axela II. Pojazd jest wytwarzany nie tylko w Japonii, ale także w Tajlandii (od 2011 roku), Malezji, Iranie, Kolumbii i RPA.
Samochód stylem wyraźnie nawiązuje do poprzednika i nadal trzyma się linii stylistycznej stosowanej w większości modeli Mazdy. Auto ma jednak wyrazistsze rysy nadwozia. Z tyłu pozostawiono charakterystyczne białe klosze świateł.
Wnętrze Mazdy stało się większe w porównaniu z poprzednikiem, którego kabina i tak była sporych rozmiarów. Teraz ani pasażerowie, ani kierowca nie mogą narzekać na brak przestrzeni na nogi i nad głowami. Siedzenia są duże i wygodne, a deska rozdzielcza wygląda nowocześnie. W starszych modelach irytującym dla niektórych elementem może być czerwony wyświetlacz. W ramach liftingu producent zmienił jego barwę na niebieską.
Pewną wadą nowej Mazdy 3 jest nie najlepsza widoczność do tyłu. Dotyczy to przede wszystkim hatchbacka, w którym tylne słupki są szerokie. Nie najlepiej na tle konkurentów wypada też wyciszenie wnętrza, co łatwo zauważyć w czasie szybkiej jazdy, gdy powietrze opływające karoserię mocno hałasuje.
Podobnie jak poprzedniczka nowa trójka na różnych rynkach jest dostępna z różnymi jednostkami napędowymi. W Polsce na przykład najmniejszym silnikiem jest motor 1,6-litrowy, który rozwija moc 105 KM. Większy, 2-litrowy silnik ma już 150 KM i zapewnia bardzo dobre osiągi. Odmiana z nadwoziem hatchback może być też uzbrojona w 2,3-litrową turbodoładowaną jednostkę napędową o mocy 260 KM (wersja MPS), która rozpędza to japońskie auto do 250 km/h.
Osoby ceniące oszczędne jednostki silnikowe mogą kupić wóz z 1,6-litrowym 115-konnym turbodieslem. W niektórych krajach Mazda oferuje 3 z 2,2-litrowym silnikiem wysokoprężnym, który w zależności od wersji generuje moc 150 KM lub aż 185 KM. W Kanadzie dostępne jest auto ze 170-konnym motorem benzynowym o objętości skokowej 2,5 l.
W zależności od wersji silnikowej montowana jest jedna z czterech skrzyń biegów. Dwie z nich to urządzenia ręczne (5-biegowe i 6-biegowe), a pozostałe to skrzynie automatyczne: 4-biegowe i 5-biegowe.
Mazda proponuje trójkę z czterema poziomami wyposażenia, począwszy od Comfort, a skończywszy na Sport. Już w najniższym poziomie w standardowej ofercie znajdują się systemy ABS z EBD i ESP (u Mazdy nazywa się TCS), elektrycznie sterowane przednie szyby i manualna klimatyzacja. Do tego dochodzi jeszcze pakiet sześciu poduszek powietrznych: przednie i boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu.
Mazda 3 drugiej serii jest bezpiecznym samochodem, co potwierdził czołowy test zderzeniowy Euro NCAP, w którym pojazd uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.
W 2011 roku Mazda 3 przeszła lifting, w ramach którego zmieniono wspomniany wyświetlacz, przedni i tylny zderzak, a także zmodyfikowano wzory felg.