INFORMACJE:
- Marka: Mazda
- Model: 3
- Wersja: High Line
- Pojemność: 1560 cm3
- Moc: 109 KM przy 3600 obr/min
- Moment obr.: 270 Nm przy 2500 obr/min
- Pierwsza rejestracja: 10/2010
- Model: 2010
- VIN: JMZBL14Y201[zasłonięte]111
- Ilość siedzeń: 5 miejsc
- Ilość drzwi: 4/5 drzwi
- Spalanie śr.: 5,2 l/100 km
- Waga: 1370 Kg
- Skrzynia biegówi: manualna 5-biegowa
- Rozstaw osi: 2635 mm
- Wymiary : 4585/[zasłonięte]/1360 mm
- CO2 emisja: 180 g/km
- Norma spalin: Euro 4
- Norma ekologiczna: 4 Zielona
- Ilość właścicieli: 1
- Badanie techniczne: 06/2015
- Kolor nadwozia: grafitowy metalik
- Kolor i rodzaj tapicerki: czarny / tapicerka materiałowa
Najważniejsze parametry tego modelu:
- Samochód bezwypadkowy z oryginalną powłoką lakierniczą (90Mm)
- Pojazd serwisowany z udokumentowaną historią serwisową MAZDA
- Egzemplarz zakupiony i użytkowany tylko przez jednego właściciela
- Stan techniczny i wizualny bez najmniejszych zastrzeżeń
- Samochód jest po wymianie filtrów, płynów i oleju silnikowego
- Przygotowany do rejestracji w kraju - koszt rejestracji 750zł
- Na ten model udzielamy pisemnej gwarancji na okres 6-ciu miesięcy
Wyposażenie :
-
- Przednie poduszki bezpieczeństwa
- Boczne poduszki bezpieczeństwa
- Kurtynowe poduszki bezpieczeństwa
- Ogrzewanie postojowe WEBASTO (bez włączonego silnika)
- ABS z EBD
- RVM - system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu
- Hamulce tarczowe (z przodu wentylowane 15 cali, z tyłu pełne14 cali)
- Immobilizer
- Nawigaja
- Centralny zamek z pilotem
- Pięć regulowanych zagłówków i pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa
- ISOFIX
- Tempomat
- Układ wspomagania hamowania (BAS)
- Czujniki parkowania
- Blokada "dziecięca" drzwi
- Regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa
Nadwozie :
-
- Zderzaki w kolorze nadwozia
- Dźwignia otwierająca wlew paliwa
- Tylny spojler w kolorze nadwozia
- Listwy progowe w kolorze nadwozia
- Klamki i lusterka w kolorze nadwozia
Wyposażenie wewnętrzne :
-
- Sterowanie radiem w kierownicy
- Regulacja kierownicy
- Wspomaganie kierownicy
- Komputer pokładowy
- Zegarek
- Dźwignia otwierająca wlew paliwa
- Chłodzony schowek
- Uchwyty na napoje z przodu
- Kieszeń w oparciu fotela pasażera
- Podłokietnik tylny z uchwytem na napoje
- Obrotomierz
- Klimatyzacja automatyczna
- Filtr przeciwpyłkowy
- Elektrycznie otwierany bagażnik
- Kanały grzewcze dla drugiego rzędu siedzeń
- Gniazdo 12V
- Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera z lusterkiem
Widoczność i oświetlenie
- Ogrzewana tylna szyba
- Elektryczne szyby
- Oświetlenie wnętrza z lampkami do czytania z przodu
- Szyby barwione
- Reflektory soczewkowe
- Reflektory przeciwmgielne
- Czujniki deszczu i świateł
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Regulacja wysokości reflektorów
- Oświetlenie w podsufitce + lampki do czytania
- Lusterko wewnętrzne z funkcją Dzień/Noc
- Systemy audio-info
- Antena dachowa
- Gniazdo AUX
Wykończenie wnętrza
-
- Skórzane koło kierownicy
- Dźwignia zmiany biegów pokryta skórą
- Dźwignia hamulca ręcznego pokryta skórą
- Chromowane klamki wewnętrzne
- Centralna konsola z podłokietnikiem
- Podłokietnik przedni
- Oparcie kanapy dzielone 60/40
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- Podgrzewane fotele
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Zagłówki z regulowaną wysokością
Koła i opony
-
- Felgi aluminiowe 17 x 6.5J z oponami 225/45R17
- Felgi aluminiowe 16 x 6.0J z oponami 195/55R16 (za dopłatą)
- Dojazdowe koło zapasowe
OPIS MODELU :
Większość aut producenta z Japonii charakteryzuje się dynamiczną, miłą dla oka sylwetką, która na długo zachowuje swoją świeżość. Nie inaczej jest w tym wypadku. Skłonny jestem zaryzykować stwierdzenie, że jest to aktualnie jeden z najlepiej „narysowanych” kompaktów na rynku. Zadziorny grill, wyraźne nadkola i przetłoczenia po bokach – wszystko do siebie pasuje. Czy dalej będzie równie dobrze?
Środek
Wnętrze Mazdy 3 jest nowoczesne i zaprojektowane z polotem. Proste w formie, maksymalnie czytelne zegary osadzone są w głębokich tubach, co nadaje im sportowego sznytu. Ciekawa konsola centralna przechodzi łagodnie w tunel środkowy, który swym rozmiarem bardziej przypomina rozwiązania znane z aut tylnonapędowych. To powoduje, że wyższe osoby mogą mieć problem z miejscem na prawą nogę, a dokładniej z przestrzenią na kolano. Jednak dzięki takiemu rozwiązaniu wyżej usytuowany tunel posłużył za znakomite miejsce na umieszczenie drążka zmiany biegów, który po prostu sam wchodzi nam w rękę. Przy podszybiu umiejscowiono dwa wyświetlacze, które świecą w różnych kolorach. Multi funkcyjna kierownica natomiast jest bardzo poręczna i dobrze leży w dłoniach.
Fotele...
…okazują się być dużo lepsze niż sugeruje to ich „zwykły” wygląd. Są odpowiednio twarde, wystarczająco obszerne i nieźle trzymają ciało podczas szybszej jazdy po łukach. W kwestii ilości miejsca sytuacja przedstawia się podobnie jak u konkurencji. O ile z przodu nie powinniśmy narzekać na brak przestrzeni, to na tylnej kanapie szału nie ma. Mimo znacznej szerokości, co większe osoby będą narzekać na brak miejsca na nogi. Ale w końcu to tylko kompakt… Poza tym w kabinie testowanego auta jest wygodnie i przytulnie. Bagażnik Mazdy legitymuje się pojemnością 340 litrów, co plasuje go mniej więcej pośrodku konkurencji. Jak na nadwozie tego typu – jest foremny i oferuje niezły dostęp, co należy zapisać na plus.
Jakość…
…wnętrza stoi na dobrym poziomie. Nie spodziewajmy się tutaj materiałów klasy Premium, ale jakość materiałów użytych to wykończenia przedziału pasażerskiego jest zadowalająca, a montaż poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń. Generalnie kabina japońskiego kompaktu robi pozytywne wrażenie. Przy pokonywaniu nawet większych nierówności, wszechobecnych na naszych drogach, do uszu kierowcy nigdy nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy, które mogłyby świadczyć o niechlujstwie w montażu.
Pod maską
Tym razem trafiła się wersja z niewielką, wysokoprężną jednostką napędową o pojemności 1.6 litra i mocy 115 KM. 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1750 – 2500 obr./min oraz dobrze zestopniowana, sześciobiegowa skrzynka biegów sprawiają, że autem jeździ się bardzo przyjemnie. Katalogowe 10 sekund do pierwszej „setki” subiektywnie wydaje się być osiągane nieco szybciej, a typowa dla małego diesla turbodziura jest tutaj naprawdę mało odczuwalna. Silnik ochoczo rwie się do pracy, zachowując przy tym przyzwoitą kulturę pracy i niewielki apetyt na paliwo.
Rozsądnie pokonywana „trasa” skutkuje wynikiem około 5,2 l/100 km. Przy ciągle rosnących cenach paliw te dane nabierają głębszego sensu – nie dość, że auto można uznać za rodzinne, to jeszcze zupełnie nieźle przyspiesza i do tego niewiele pali.
Prowadzenie, zawieszenie
Zastosowanie klasycznego Mac Phersona z przodu plus rozwiązania wielo wahaczowego z tyłu sprawiło, że „trójka” w najnowszej odsłonie prowadzi się bardzo dobrze. Mazda ma układ kierowniczy i zawieszenie podobne do VW Golfa czy Forda Focusa, zresztą z tym ostatnim dzieli nawet wspólną płytę podłogową, A to może oznaczać tylko jedno: kierowca doskonale „czuje” samochód, a precyzyjny układ kierowniczy zachęca do ostrzejszego brania zakrętów.
Co zaskakujące – dosyć sztywno nastawione zawieszenie zupełnie dobrze radzi sobie większymi i mniejszymi dziurami, co czyni go równocześnie relatywnie komfortowym. W połączeniu z dosyć bezpośrednim, przyjemnym układem kierowniczym sprawia, że kierowca szybko integruje się z autem i nie zamierza prędko z niego wysiadać..