Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Maya 2011. Wprowadzenie [nowa]

27-06-2012, 0:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 103 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2357959107
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 14   
Koniec: 17-06-2012 21:41:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Maya 2011. Wprowadzenie

Dariush Derakhshani

Dane:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3047-9
  • liczba stron: 720
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Helion
  • wymiary: 170 x 230 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-06
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Poznaj potęgę programu Maya i wejdź w świat profesjonalnej animacji oraz realistycznej grafiki 3D!
    • Jak sprawnie poruszać się w środowisku programu Maya?
    • Jak modelować, organizować i animować obiekty na scenie?
    • Jak tworzyć cyfrowe oświetlenie i niezwykłe efekty specjalne?

    "Władca Pierścieni", "Matrix", "Shrek" i "Avatar"... to tylko część filmów, w których za porywającą animacją i niezwykle realistyczną grafiką stoi program Maya. Jeśli miałeś okazję widzieć choćby jeden z tych kultowych obrazów, zapewne już wiesz, jak ogromny potencjał kryje się w potężnym narzędziu firmy Autodesk. Maya, od lat używana głównie przez wielkie wytwórnie filmowe i czołowych producentów gier komputerowych do tworzenia niesamowitych efektów specjalnych i modeli 3D, dziś stała się bardziej dostępna zarówno pod względem ceny, jak i wymagań sprzętowych. W związku z tym coraz częściej trafia do amatorów w dziedzinie tworzenia trójwymiarowej grafiki i animacji. Jedynymi ograniczeniami w korzystaniu ze wszystkich magicznych możliwości tego programu pozostają już tylko umiejętność jego sprawnej obsługi i... granice ludzkiej wyobraźni!

    Oto podręcznik, który stanowi tak doskonałe wprowadzenie w świat grafiki trójwymiarowej i programu Maya, że nie pozostanie Ci nic innego, jak tylko uwolnić swoją kreatywność i zacząć tworzyć niezwykłe animacje! Najpierw zdobędziesz ogólną wiedzę o procesie powstawania filmów animowanych i poszczególnych fazach ich produkcji, a potem prześledzisz każde działanie od początku do końca, by zrozumieć, jak odbywa się to w praktyce. Dzięki licznym przykładom i praktycznym ćwiczeniom zaczniesz swobodnie poruszać się w środowisku programu Maya, a także dowiesz się, jak program ten definiuje i organizuje obiekty na scenie. Stopniowo opanujesz tajniki komputerowego modelowania oraz zdobędziesz wszystkie umiejętności pozwalające na teksturowanie, cieniowanie i - co najważniejsze - animowanie stworzonych modeli. Przeczytasz także o tworzeniu i edycji cyfrowego oświetlenia oraz dokładnie zgłębisz niezwykle istotny proces renderowania. Na koniec zajmiesz się tworzeniem zachwycających efektów specjalnych i nadawaniem obrazom pożądanej, naturalnie wyglądającej dynamiki.
    Z tym podręcznikiem:
    • poznasz podstawowe pojęcia z zakresu trójwymiarowej grafiki komputerowej
    • opanujesz interfejs programu Maya 2011
    • utworzysz prostą animację planet w Układzie Słonecznym
    • poznasz właściwości powierzchni NURBS i wielopodziałowych
    • wymodelujesz ludzką dłoń, szkatułkę i parowóz
    • odkryjesz niuanse cieniowania i teksturowania obiektów
    • nauczysz się riggować modele pod kątem automatyzowania animacji, stosowania systemów kinematycznych, więzów itp.
    • opanujesz oświetlanie obrazami HDR, animowanie zgodne z zasadami dynamiki i malowanie efektów
    Naucz się modelowania, animowania, teksturowania i oświetlania cyfrowych scen na najwyższym, profesjonalnym poziomie!

    Podziękowania (13)
    O autorze (15)
    Wstęp (17)
    Rozdział 1. Wprowadzenie do trójwymiarowej grafiki komputerowej (23)
    • Sztuka? (24)
    • Grafika komputerowa (24)
    • Etapy produkcji (26)
    • Tok pracy w fazie produkcyjnej (31)
    • Zagadnienia ogólne (34)
    • Podstawowe pojęcia filmowe (46)
    • Podsumowanie (52)

    Rozdział 2. Skok na głęboką wodę (53)
    • Podstawy posługiwania się interfejsem programu (54)
    • Omówienie projektu o nazwie Układ Słoneczny (59)
    • Faza preprodukcyjna, czyli planowanie (60)
    • Tworzenie projektu (60)
    • Faza produkcyjna - tworzenie i animowanie obiektów (62)
    • Struktura obiektów w programie Maya (78)
    • Wznowienie prac nad modelem Układu Słonecznego (81)
    • Prezentacja animacji (90)
    • Podsumowanie (92)

    Rozdział 3. Interfejs programu Maya 2011 (93)
    • Nawigowanie w programie Maya (94)
    • Układ interfejsu (94)
    • Panele i często używane okna dialogowe (106)
    • Dostosowywanie programu do własnych potrzeb i upodobań (125)
    • Podsumowanie (129)

    Rozdział 4. Modelowanie za pomocą wielokątów (131)
    • Planowanie modelu (132)
    • Podstawy modelowania wielościanów (138)
    • Narzędzia do edycji wielokątów (141)
    • Ćwiczenie praktyczne: Prosty model dłoni (145)
    • Tworzenie szczegółów na wybranych obszarach siatki wielokątów (152)
    • Modelowanie obiektów złożonych: Klasyczna lokomotywa (161)
    • Propozycje modeli do samodzielnego wykonania (186)
    • Podsumowanie (186)

    Rozdział 5. Modelowanie za pomocą powierzchni NURBS, podpodziałów i deformatorów (189)
    • NURBS! (190)
    • Tworzenie wielokątów za pomocą narzędzi NURBS (201)
    • Konwertowanie modeli NURBS do wielokątów (202)
    • Edycja powierzchni NURBS (204)
    • Modelowanie za pomocą łat: Silnik lokomotywy (206)
    • Rzeźbienie powierzchni NURBS narzędziami z modułu Artisan (219)
    • Modelowanie przy użyciu prostych deformatorów (223)
    • Deformator Lattice (228)
    • Animowanie przy użyciu kratownicy (232)
    • Powierzchnie wielopodziałowe (236)
    • Modelowanie rozgwiazdy (236)
    • Modelowanie czajnika (242)
    • Podsumowanie (250)

    Rozdział 6. Ćwiczenie praktyczne (253)
    • Prace wstępne (254)
    • Przygotowanie płaszczyzn odniesienia (254)
    • Modelowanie paneli bocznych (262)
    • Modelowanie korpusu wózka (285)
    • Wstawianie rączki (291)
    • Modelowanie kół (295)
    • Modelowanie drewnianych barierek (302)
    • Dodawanie szczegółów (312)
    • Modelowanie szkatułki (318)
    • Podsumowanie (330)

    Rozdział 7. Cieniowanie i teksturowanie (333)
    • Cieniowanie (334)
    • Typy shaderów (334)
    • Atrybuty shaderów (338)
    • Teksturowanie topora (342)
    • Tekstury a powierzchnie (352)
    • Teksturowanie czerwonego wózka (362)
    • Mapowanie fotorealistyczne: Szkatułka (399)
    • Utrwal nabyte umiejętności (418)
    • Podsumowanie (418)

    Rozdział 8. Wprowadzenie do animacji (421)
    • Animacja kluczowana - odbijanie piłki (422)
    • Rzut toporem (432)
    • Obiekty zastępcze (450)
    • Animacja tekstu (451)
    • Rigowanie lokomotywy - część pierwsza (456)
    • Animowanie katapulty (459)
    • Podsumowanie (465)

    Rozdział 9. Więcej animacji! (467)
    • Szkielety i kinematyka (468)
    • Szkielet dłoni (482)
    • Kinematyka odwrotna (496)
    • Zależności podstawowe - więzy (501)
    • Zależności podstawowe - klucze sterowane (505)
    • Realizacja - rigowanie lokomotywy (509)
    • Podsumowanie (517)

    Rozdział 10. Oświetlenie (519)
    • Pojęcia podstawowe (520)
    • Światła w programie Maya (525)
    • Łączenie światła z obiektem (533)
    • Cienie (534)
    • Tworzenie łagodnych cieni metodą śledzenia promieni (539)
    • Oświetlenie w mental ray (541)
    • Efekty świetlne (549)
    • Oświetlanie szkatułki (554)
    • Ćwiczenia dodatkowe (561)
    • Kilka uwag na temat stosowania i animowania świateł (561)
    • Podsumowanie (563)

    Rozdział 11. Renderowanie (565)
    • Opcje renderowania (566)
    • Podgląd renderingu - okno Render View (575)
    • Odbicia i załamania światła (578)
    • Kamery (580)
    • Rozmycie ruchu (587)
    • Renderowanie wsadowe (587)
    • Renderowanie butelki (589)
    • Renderer mental ray (593)
    • Warstwy renderowania (600)
    • Procedura Final Gather (608)
    • Ambient Occlusion (613)
    • Obrazy HDR (622)
    • Renderowanie szkatułki (624)
    • Podsumowanie (641)

    Rozdział 12. Dynamika i efekty (643)
    • Dynamika i Nucleus (644)
    • Ciała sztywne i miękkie (644)
    • Animowanie ciał sztywnych - stół bilardowy (648)
    • Dynamika cząstek (658)
    • System nParticle (659)
    • Animowanie cząstek - para z lokomotywy (666)
    • Narzędzie Paint Effects - wprowadzenie (675)
    • Toon shading, czyli imitacja kreskówki (679)
    • Podsumowanie (683)
    • Co dalej? (684)

    Dodatek. O płycie dołączonej do książki (685)
    Skorowidz (689)

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.