Poznaj potęgę programu Maya i wejdź w świat profesjonalnej
animacji oraz realistycznej grafiki 3D!
- Jak sprawnie poruszać się w środowisku programu Maya?
- Jak modelować, organizować i animować obiekty na scenie?
- Jak tworzyć cyfrowe oświetlenie i niezwykłe efekty specjalne?
"Władca Pierścieni", "Matrix", "Shrek" i "Avatar"... to tylko część filmów, w których
za porywającą animacją i niezwykle realistyczną grafiką stoi program Maya. Jeśli miałeś
okazję widzieć choćby jeden z tych kultowych obrazów, zapewne już wiesz, jak ogromny
potencjał kryje się w potężnym narzędziu firmy Autodesk. Maya, od lat używana głównie
przez wielkie wytwórnie filmowe i czołowych producentów gier komputerowych do tworzenia
niesamowitych efektów specjalnych i modeli 3D, dziś stała się bardziej dostępna zarówno
pod względem ceny, jak i wymagań sprzętowych. W związku z tym coraz częściej trafia
do amatorów w dziedzinie tworzenia trójwymiarowej grafiki i animacji. Jedynymi ograniczeniami
w korzystaniu ze wszystkich magicznych możliwości tego programu pozostają już tylko
umiejętność jego sprawnej obsługi i... granice ludzkiej wyobraźni!
Oto podręcznik, który stanowi tak doskonałe wprowadzenie w świat grafiki trójwymiarowej
i programu Maya, że nie pozostanie Ci nic innego, jak tylko uwolnić swoją kreatywność
i zacząć tworzyć niezwykłe animacje! Najpierw zdobędziesz ogólną wiedzę o procesie
powstawania filmów animowanych i poszczególnych fazach ich produkcji, a potem prześledzisz
każde działanie od początku do końca, by zrozumieć, jak odbywa się to w praktyce.
Dzięki licznym przykładom i praktycznym ćwiczeniom zaczniesz swobodnie poruszać się
w środowisku programu Maya, a także dowiesz się, jak program ten definiuje i organizuje
obiekty na scenie. Stopniowo opanujesz tajniki komputerowego modelowania oraz zdobędziesz
wszystkie umiejętności pozwalające na teksturowanie, cieniowanie i - co najważniejsze
- animowanie stworzonych modeli. Przeczytasz także o tworzeniu i edycji cyfrowego
oświetlenia oraz dokładnie zgłębisz niezwykle istotny proces renderowania. Na koniec
zajmiesz się tworzeniem zachwycających efektów specjalnych i nadawaniem obrazom pożądanej,
naturalnie wyglądającej dynamiki.
Z tym podręcznikiem:
- poznasz podstawowe pojęcia z zakresu trójwymiarowej grafiki komputerowej
- opanujesz interfejs programu Maya 2011
- utworzysz prostą animację planet w Układzie Słonecznym
- poznasz właściwości powierzchni NURBS i wielopodziałowych
- wymodelujesz ludzką dłoń, szkatułkę i parowóz
- odkryjesz niuanse cieniowania i teksturowania obiektów
- nauczysz się riggować modele pod kątem automatyzowania animacji, stosowania systemów
kinematycznych, więzów itp.
- opanujesz oświetlanie obrazami HDR, animowanie zgodne z zasadami dynamiki i malowanie
efektów
Naucz się modelowania, animowania, teksturowania i oświetlania
cyfrowych scen na najwyższym, profesjonalnym poziomie!
|