Wśród wielu „silników renderujących”, jednym z najbardziej interesujących w ostatnim czasie jest Maxwell Render. Praca w nowym środowisku to niewątpliwe wyzwanie dla artysty, jednak wszyscy Ci, którzy używali aparatu fotograficznego, z pewnością zaadaptują się do nowego sposobu pracy.
Maxwell Render bazuje na prawdziwym modelu fizycznym:
W odróżnieniu od innych modułów, Maxwell nie korzysta wyłącznie z przestrzeni RGB do opisywania parametrów światła. Nowe dziecko Next Limit rozpatruje światło jako falę elektro-magnetyczną, zdefiniowaną przez pełne spektrum od podczerwieni do ultrafioletu.
Pełne Global illumination:
Maxwell uwzględnia wszystkie możliwe interakcje, jakie zachodzą pomiędzy obiektami w scenie. Nie tylko zwykłe indirect diffuse illumination, ale również bardziej wyrafinowane efekty, takie jak indirect glossy caustic, tworzone przez światło przechodzące przez obiekty wolumetryczne.
Nowe materiały, bazujące na prawdziwych właściwościach optycznych:
Aby zachować pełną poprawność obliczeń, Maxwell współpracuje jedynie z własnymi materiałami, które są zbudowane na bazie krzywych BSDF (Bidirectional Scattering Distribution Function). Materiały te, mogą być również modyfikowane i budowane od podstaw przy użyciu Biblioteki SDK.
Nie trzeba ustawiać setek różnych parametrów renderingu:
Maxwell szczyci się prostotą ustawień. Tak naprawdę jakość finalnego obrazka zależy wyłącznie od 2 ustawień; czasu, oraz ilości przebiegów, jakie program ma wykonać. Użytkownik decyduje ile czasu chce przeznaczyć na przeliczanie, a program sam ustawia najbardziej optymalne dla tego czasu parametry.
Każdy obiekt w scenie może emitować światło:
Maxwell pozwala użyć dowolnego obiektu w scenie jako źródła światła. Co najważniejsze, program doskonale radzi sobie z wieloma źródłami światła.
Physical Sky:
Maxwell używa poprawnego fizycznie modelu nieba. Render uwzględnia długość i szerokość geograficzną, porę roku i godzinę, w jakiej zostało zrobione „zdjęcie”
Kompatybilność:
Maxwell jest osobym programem, dzięki czemu jest kompatybilny z wieloma systemami (Windows 32/64, Linux 32/64, Max OS X)
Programy współpracujące z silnikiem:
-
Kompatybilny z 3DS Max 9, ArchiCAD, Cinema4D , LightWave3D, Maya, Rhino3D, SketchUp, Solidworks, XSI, form.Z