Czy nie byłoby świetnie, gdybyś miał ulubione narzędzia do edycji obrazu bezpośrednio w programie do grafiki 3D? A gdyby te narzędzia dodatkowo współpracowały z aplikacją 3D?… Brzmi nieźle?…To dokładnie to, co oferuje BodyPaint 3D!
Zapomnij o szwach na mapowaniu UV, zapomnij o niedokładnych teksturach i o ciągłym przerzucaniu się pomiędzy programem do edycji rastrów a programem do modelowania. Zacznij tworzyć szczegółowe tekstury w prosty sposób – bezpośrednio na modelach 3D!
BodyPaint 3D jest wyposażony w mnóstwo popularnych narzędzi do edycji zdjęć. Cała gama pędzli, różnorodne narzędzia do wyboru, filtry, gumki i wiele innych narzędzi. Możesz nawet wykorzystać pliki z pędzlami Photoshopa .abr. Pełna obsługa tabletu sprawi, że malowanie będzie tak naturalne, jak w popularnych edytorach 2D. BodyPaint 3D oczywiście obsługuje obrazy 16k z głębią kolorów 16- lub 32-bitową.
W porównaniu do malowania 2D najbardziej ekscytującą funkcją BodyPaint 3D jest malowanie projekcyjne. Ten wspaniały sposób malowania eliminuje mnóstwo niepotrzebnego czasu spędzonego na tworzeniu i dopasowywaniu mapowania UV. Malujesz po prostu to, co chcesz widzieć na modelu 3D, następnie stosujesz projekcję, a BodyPaint3D dopasowuje mapowanie tak, aby nie było żadnych szwów ani zniekształceń.
BodyPaint 3D zaprojektowano dla artystów 3D i zawiera on pluginy do wymiany danych z 3ds, Maya, SoftImage oraz LightWave 3D. Pozostałe aplikacje mogą wymieniać pliki z BodyPaint 3D za pomocą ogólnych dostępnych formatów danych, tj. OBJ, FBX i COLLADA.