BodyPaint 3D R13
Czy nie byłoby świetnie, gdybyś miał ulubione narzędzia do edycji obrazu bezpośrednio w programie do grafiki 3D? A gdyby tenarzędzia dodatkowo współpracowały z aplikacją 3D?... Brzmi nieźle?...To dokładnie to, co oferuje BodyPaint 3D R13!
Zapomnij o szwach na mapowaniu UV, zapomnij o niedokładnych teksturach i o ciągłym przerzucaniu się pomiędzy programem do edycji rastrów a programem do modelowania. Zacznij tworzyć szczegółowe tekstury w prosty sposób - bezpośrednio na modelach 3D! Zapomnij o płaskich kompromisach!
BodyPaint 3D zapewnia doskonałą kontrolę nad teksturami dzięki warstwom, filtrom oraz obsługą tabletu, przy czym wszystko jest zoptymalizowane pod kątem pracy w 3D.
W przypadku malowania możesz używać równocześnie do 10 kanałów w jednym pędzlu, a więc malujesz nie tyle kolorem, co materiałem, natomiast unikalna technika RayBrush™ pozwala na podgląd edytowanego obrazu w czasie rzeczywistym.
Projection Painting pomaga w tworzeniu map wolnych od zniekształceń. To szybkie i wygodne w użyciu narzędzie pozwala na „malowanie” szwów UV także na kilku obiektach równocześnie.
Nawet najbardziej skomplikowane UV można opanować za pomocą zestawu narzędzi do edycji UV. BodyPaint 3D oferuje trzy automatyczne algorytmy mapowania UV, włączając w to system Optymalnego Mapowania Sześciennego.
Dla użytkowników programu CINEMA 4D BodyPaint będzie widoczny jako całkowicie zintegrowany moduł. BodyPaint jako narzędzie pracy dla artystów 3D zawiera darmowe pluginy do wymiany modeli, tekstur oraz mapowania UV z większością popularnych aplikacji 3D.
Minimalne wymagania softwerowe: 3ds Max 9, Lightwave 3D 8, Maya 7, XSI 5.