Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Maverick Strada SC tuning bezszczotka

06-08-2014, 11:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 699 zł     
Użytkownik OndraszOl
numer aukcji: 4461041065
Miejscowość Oborniki Śląskie
Wyświetleń: 83   
Koniec: 06-08-2014 11:20:23

Dodatkowe informacje:
Stan złożenia: Złożony
Rodzaj napędu: elektryczny
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 6.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Mam do sprzedania model elektryczny Maverick Strada SC w skali 1:10.

Jest to model off-roadowy znanej światowej firmy HPI, która pod marką Maverick produkuje modele dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników.

Model ten jest przeznaczony do jazdy w terenie, posiada stały napęd na 4 x 4, plusem są duże koła śr. 96 mm oraz duży prześwit. Model również daje sobie świetnie radę na asfalcie, dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości.

Model jest złożony i gotowy do jazdy. Nie był intensywnie użytkowany, nie posiada żadnych uszkodzeń lub pęknięć. Jest to model zadbany w bardzo dobrym stanie technicznym: wyczyszczony i wyregulowany, a luzy zminimalizowane odpowiednimi podkładkami. Model posiada dużo opcjonalnych części z aluminium (niedawno wymienionych). Stan układu napędowego – zębatki i ich dopasowanie, wał, półosie, łożyska itp. – jest idealny, a cały układ właściwie wyregulowany i nasmarowany. Dyferencjały są zalane olejami silikonowymi (60K przód i 7K tył), podobnie jak amortyzatory (80 wt). Model nie wymaga napraw, regulacji, ani przeglądu. Jedynie stan kół oceniam jako dostateczny, jednak w zupełności na początek powinny wystarczyć. Koszt kompletu (4 szt.) nowych kół (felgi, wkładki do opon i opony) to ok. 60 zł (służę pomocą, gdzie można kupić).

Do uruchomienia modelu potrzebna jest aparatura (nadajnik i odbiornik), a także wskazane jest posiadanie odpowiedniej ładowarki do pakietów litowo – polimerowych np. Redox Alpha  lub Beta (ładowarka z zestawu fabrycznego nie nadaje się do takich pakietów). Koszt aparatury jest różny, można kupić aparaturę używaną lub nową. Służę oczywiście pomocą w wyborze dobrej aparatury z rozbudowaną ilością ustawień za rozsądne pieniądze – koszt takiej np. FlySky GT-3C to ok. 190 zł.

W modelu zostały wymienione główne elementy, aby zwiększyć wytrzymałość i zmaksymalizować przyjemność z jego użytkowania, jak również zminimalizować awaryjność.

 

Model posiada:

 

1)      Bardzo mocny elektryczny silnik bezszczotkowy bezsensorowy Maverick MM-22BL 3215 kV (3215 obr./min uzyskane z 1V przyłożonego napięcia bez obciążenia). Jest to silnik standardowo montowany w fabrycznej wersji bezszczotkowej modelu. Silnik jest rozbieralny, co umożliwia bezproblemową wymianę łożysk. Obecnie założone japońskie łożyska firmy EZO są sprawne i nie mają luzów, a do zestawu dołączam 2 wysokoobrotowe łożyska 5x11x5 2RS uszczelnione gumą. Silnik bez problemu daje sobie radę z modelem, a poślizg kół jest bezproblemowy nawet na asfalcie.

 

2)      Regulator obrotów (ESC) do silników bezszczotkowych firmy HobbyKing X-Car 45A. Jest to bardzo dobry regulator o mocy 45A prądu ciągłego i 190A prądu chwilowego (10 sek). Jest przystosowany zarówno do silników sensorowych i bezsensorowych. Dzięki temu daje możliwość wymiany silnika na wersję sensorową, która zapewnia lepszą kontrolę silnika przy niskich obrotach. Regulator jest w pełni programowalny przy pomocy dołączonej do zestawu karty programującej, w przeciwieństwie do standardowo montowanego regulatora MSC-22BL, który nie posiada żadnych możliwości programowania. Dołączam również instrukcję obsługi (w jęz. angielskim).

Regulator posiada wiele wbudowanych zabezpieczeń:

·         zabezpieczenie przed przegrzaniem,

·         odcięcie zasilania przy niskim napięciu pakietu zasilającego (niezbędne dla pakietów litowo-polimerowych)

·         zabezpieczenie w przypadku utraty sygnału gazu,

·         zabezpieczenie w przypadku zablokowania silnika.

Parametry regulatora, które można zaprogramować:

·         wartość napięcia odcięcia zasilania przez regulator – od 2,6V do 3,4V (5 ustawień + wyłączenie zabezpieczenia),

·         tryb jazdy: tylko do przodu i hamulec lub do przodu, hamulec i wsteczny,

·         timing silnika,

·         przyspieszenie początkowe,

·         zakres mocy biegu wstecznego,

·         zakres mocy regulatora (przydatne w przypadku zabawy przez dzieci),

·         siłę hamowania,

·         drag brake – hamulec, uruchamiany automatycznie po puszczeniu spustu gazu do położenia neutralnego,

·         kierunek obrotów silnika

·         zakres położenia neutralnego spustu gazu aparatury.

Pozostałe parametry techniczne regulatora:

·         wbudowany wentylator

·         możliwość pracy na 2 – 3-celowych pakietach Li-Po (nominalnie 7,4 lub 11,1V) – automatyczne wykrywanie napięcia podłączonego pakietu.

 

3)      Bardzo szybkie i mocne serwo cyfrowe Turnigy 1250TG o momencie 7 kg/cm oraz prędkości 0.06 s / 60 stopni. Serwo zapewnia duży zapas siły potrzebnej do skręcenia kół oraz bardzo szybką reakcję na sygnał aparatury. Dla porównania standardowe serwo z fabrycznego zestawu dysponuje momentem jedynie 3 kg, co jest wartością zbyt małą, aby skręcić do końca kołami na postoju, a jego prędkość pozostawia wiele do życzenia, przy czym producent nie precyzuje tego bardzo istotnego parametru.

Dodatkowe zalety serwa Turnicy 1250TG:

·         metalowe zębatki z tytanu i mosiądzu (standardowe serwo ma zębatki plastikowe)

·         silnik bezrdzeniowy, który zapewnia mniejszą bezwładność silnika serwa i poprawia jego szybkość.

·         podwójne łożyskowanie na łożyskach kulkowych

·         aluminiowy radiator odprowadzający ciepło z silnika

 

4)      Pakiet litowo-polimerowy Turnigy Nano-tech (2 cele) o pojemności 5300 mAh (fabryczny pakiet do zestawu bezszczotkowego ma pojemność 3000 mAh i jest pakietem niklowo-wodorkowym NiMH). Pakiet zapewnia ok. 30 – 50 minut nieprzerwanej jazdy w zależności od intensywności jazdy i obciążenia silnika. Pakiet można ładować prądem do 5A, co umożliwia jego pełne naładowanie w czasie ok. 70 minut.

 

5)      Aluminiowy układ kierowniczy oraz orczyk serwa – zapewnia dużą sztywność układu kierowniczego i minimalizuje ryzyko pęknięcia, co zdarza się szczególnie często w niskich temperaturach, kiedy tworzywa robią się bardzo kruche (sam tego kilkukrotnie doświadczyłem, a przecież w zimie na śniegu też chcemy pojeździć i świetnie się bawić). Układ kierowniczy posiada dodatkowo wymienione przeguby kulowe i ich łącznik, aby poprawić kąt skrętu kół i precyzję układu. Dodatkowo, tam gdzie było to możliwe zamontowano łożyska kulkowe 5x8x2.5 mm zamiast fabrycznych panewek, co poprawiło precyzję układu i zminimalizowało jego opory ruchu.

 

6)      Całkowicie aluminiowe amortyzatory, wypełnione olejem silikonowym, które zapewniają płynną pracę zawieszenia i amortyzacją przy pokonywaniu nierówności terenu. Dodatkowo zastosowałem czerwone o-ringi jako odbojniki przy pełnym skoku amortyzatora. Amortyzatory posiadają progresywne sprężyny oraz gwint, dzięki któremu szybko można wyregulować twardość amortyzatorów pierścieniem u góry sprężyny.

 

7)      Metalowe zębatki dyferencjałów planetarnych, zębatki odbiorcze dyferencjałów oraz współpracujące z nimi zębatki przy wale napędowym (standardowo) oraz wymienione na stalowe zębatki: odbiorczą przy wale oraz atakującą przy silniku o module 0.6M. Zębatka odbiorcza posiada 64 zęby, a atakująca 21 zębów. Zębatki wymieniłem, gdyż standardowa zębatka odbiorcza z plastiku oraz atakująca z mosiądzu bardzo szybko wycierały się przy bardzo dużej mocy silnika bezszczotkowego. Po wymianie zębatek nie miałem zbyt wielu okazji, żeby pojeździć modelem, więc nie są zużyte i na pewno długo posłużą. Do zestawu dołączam jeszcze prawie nową zębatkę atakującą 26 zębów. Plusem przejścia na zębatki o module 0.6M jest większa dostępność w różnych ilościach zębów i tym samym szerszy zakres regulacji przełożenia silnika. Przy zębatce 21T prędkość maksymalną modelu szacuję na ok. 35 km/h, a przy 26T na ok. 45 km/h.

 

8)      Aluminiowe przednie mocowania zwrotnic (tzw. C-Huby) i zwrotnic oraz aluminiowe tylne piasty kół w kolorze niebieskim. Elementy te zwiększają sztywność zawieszenia i wytrzymałość tych elementów w przypadku uderzenia. Są one również praktycznie nowe i nie mają żadnych oznak zużycia.

 

9)      Nowe przednie półosie napędowe z przegubem kardana przy osiach kół, co zapewnia bardziej płynną pracę napędu przy skręconych kołach, w szczególności przy dużych kątach.

 

10)  Uszczelnione dyferencjały, co umożliwia regulację sztywności dyferencjałów przez wypełnienie olejem o żądanej gęstości. Do zestawu dołączam 2 oleje silikonowe do dyferencjałów: jeden o lepkości 60.000 cSt, a  drugi o lepkości 7.000 cSt. Opakowania są pełne w ponad 90%.

 

11)  Śruby, wkręty i nakrętki ze stali nierdzewnej na imbus 2 mm. Zastosowanie śrub imbusowych zapewnia większy komfort przy obsłudze modelu, nie wymaga siły docisku przy wkręcaniu lub wykręcaniu śrub i nie powoduje wyrabiania się gniazd, a wykonanie ze stali nierdzewnej zapewnia bezproblemową obsługę przy jeździe w mokrych warunkach terenowych. Do zestawu dołączam standardowe klucze imbusowe 1.5, 2, 2.5 mm oraz klucz do nakrętek 4, 5, 5.5, i 7 mm (np. mocowanie kół). Dołączam również końcówkę (bit) do wkrętarek właśnie na imbus 2 mm, co znacząco przyspiesza demontaż modelu. Przy wkręcaniu sugeruję jednak, aby nie korzystać z wkrętarki ze względu na możliwość uszkodzenia gwintu w elementach plastikowych. Lepiej jest użyć wkrętaka z wymiennymi bitami, aby dokręcić śruby z wyczuciem.

 

12)  Wykonaną przez mnie nową przeźroczystą osłonę wewnętrzną (tzw. innerbody), która dodatkowo zabezpiecza elektronikę i układ napędowy przed wodą, błotem, piaskiem, kamieniami oraz w dużym stopniu kurzem. Osłona jest dwuczęściowa. Część dolna jest zmocowana do modelu rzepem oraz śrubami, a część górna (pokrywa) jest zdejmowana i mocowana przy pomocy gumek – recepturek. Umożliwia to jej szybki montaż i demontaż. Połączenie pomiędzy dolną i górną częścią jest uszczelnione gąbką.

 

13)  Oryginalną, fabrycznie pomalowaną karoserię. Stan karoserii oceniam jako dobry, posiada ona niewielkie pęknięcia przy tylnych błotnikach na końcu samochodu (widoczne na zdjęciu karoserii od spodu). Karoseria posiada doklejony magnes neodymowy, dzięki któremu nie zgubimy spinek do karoserii.

 

 

Do zestawu dołączam części zamienne nowe i używane w estetycznym pudełku, w tym:

·         nowe kielichy dyferencjałów (4 szt.)

·         nowe łożyska do silnika (2 szt.)

·         nową zębatkę mosiężną 17T o module 0.8M

·         nowe kielichy wału napędowego (2 szt.)

·         nowe łożyska kół 10x15x4 – 2 szt. i używane 5x10x4 – 2 szt.

·         prawie nową stalową zębatkę atakującą 0.6M 26T

·         używane tylne plastikowe piasty kół

·         używane elementy układu kierowniczego z plastiku

·         2 szt. używanych kół w stanie dobrym

·         nakrętki do kół nowe i używane

·         używane osie kół oraz półosie napędowe

·         i inne.

 

Ponadto dołączam:

·         oryginalną papierową instrukcję obsługi modelu

·         oryginalne pudełko (karton) od modelu

·         klucze imbusowe (3 szt.) i klucz 4 w 1 do nakrętek sześciokątnych (nie ma na zdjęciu)

 

Odbiór osobisty jest możliwy w Obornikach Śląskich lub na terenie Wrocławia po wcześniejszym ustaleniu. W innym przypadku model wysyłam w oryginalnym pudełku  przesyłką kurierską. Służę pomocą w uruchomieniu modelu i przy doborze aparatury oraz ładowarki.

 

Zachęcam do zakupu!

W przypadku pytań proszę dzwonić na nr 607 862 139