Śpiewnik „Matka scynśliwyk powrotów” zawiera wyjątkowy wybór 21 pieśni maryjnych opracowanych na trzy- lub czterogłosowy chór mieszany a cappella przez Piotra Pałkę.Znajdą tu Państwo zarówno śpiewy tradycyjne, jak Chwalcie łąki czy Czarna Madonna, jak i najnowsze kompozycje krakowskiego kompozytora.Na szczególną uwagę zasługuje opracowanie dwóch pieśni, w których słychać wyraźnie nutę Podhala. Są to: tytułowa Matka scynśliwyk powrotów, której premierowe wykonanie miało miejsce podczas ostatniej pielgrzymki Jana Pawła II do ojczyzny, oraz utwór O Maryjo jaśniejąca. Obie pieśni związane są z kapliczką Matki Bożej od Szczęśliwych Powrotów znajdującej się nad Morskim Okiem w Tatrach.Dla chórzystów, schol i osób odpowiedzialnych za prowadzenie śpiewu podczas nabożeństw z pewnością nieocenione okażą się przepiękne czterogłosowe opracowania Różańca i Litanii loretańskiej.Z myślą o możliwości akompaniamentu w opracowaniu zamieszczono linię wyciągu fortepianowego poszczególnych utworów, zaś głosy chóralne zostały poprowadzone na osobnych pięcioliniach, co czyni całość czytelną i przejrzystą. Niektóre utwory zapisane zostały z myślą o akompaniamencie organowym.Format: B5 (160x240)Ilość stron: 64Rodzaj okładki: miękkaMiejsce i czas wydania: Kraków 2011ISBN:[zasłonięte]978-83841-03-5Spis treści1. Ciebie na wieki2. Chwalcie łąki3. Czarna Madonna [Jest zakątek na tej ziemi…]4. Cześć Maryi, cześć i chwała5. Litania do Najświętszej Maryi Panny (loretańska)6. Dzisiaj pozdrawiamy7. Maryjo, ja Twe dziecię8. Matka scynśliwyk powrotów9. Matko niebieskiego Pana10. Matko Zbawiciela11. Niech chwała Maryi12. O Maryjo jaśniejąca13. O, Maryjo, prowadź nas14. Pieśń uwielbienia Matki Bożej w Gietrzwałdzie15. Po górach, dolinach16. Różaniec17. Totus Tuus18. Witaj Maryjo, ozdobo Krakowa19. Witaj, święta i poczęta niepokalanie20. Zdrowaś bądź, Maryja21. Zdrowaś Maryja!Ze wstępu Piotra Paradowskiego OFMConv:W obszernym skarbcu muzycznym Kościoła poczesne miejsce zajmują pieśni ku czci Najświętszej Maryi Panny, ukazujące Jej rolę w historii zbawienia. Ona sama w proroczych słowach zapowiedziała cześć, jaką będzie odbierać od wierzących: „Oto bowiem odtąd błogosławić mnie będą wszystkie pokolenia” (Łk 1, 48). Słowa te zapoczątkowały w chrześcijaństwie twórczość maryjną. […]Piotr Pałka swoją twórczością dał już nieraz dowody wyczucia ducha liturgii i ludzkiej pokory. Ktokolwiek bowiem zetknął się z twórczością religijną Piotra Pałki, ten wie, iż potrafi on odnaleźć perły chrześcijańskiej literatury muzycznej, przybrać je w nowe szaty piękna i na nowo zachwycićich głębią. Autor nie poprzestaje jedynie na odtwarzaniu zapomnianych pieśni, ale tworzy pełne ekspresji i wyrazu nowe śpiewy liturgiczne. […]Wciąż zbyt mało jest dziś tych, którzy potrafią z przykurzonej czasem starej pieśni religijnej umiejętnie wydobyć jej urok, tkliwość i pobożność przeszłych pokoleń. Wciąż zbyt mało w naszych świątyniach pobrzmiewa należycie wykonywanych pieśni religijnych, którymi można prawdziwie się modlić, a przecież to jest istotą każdego śpiewu w liturgii chrześcijańskiej. Dziękujemy więc Autorowi, że po raz kolejny swoją pracą pomoże nam modlić się.