l. Szkoła i nauczyciel w polskiej beletrystyce pozytywizmu
Agnieszka Zientarska
1.1. Idee społeczne i pedagogiczne pozytywizmu
1.2. Rola nauczycieli prywatnych i warunki pracy w utworach literackich Adolfa Dygasińskiego i Klementyny z Tańskich Hofmanowej .
1.3. Oświata dla najuboższych na wsi i w mieście
1.4. Obraz pracy szkoły i nauczyciela w nowelach i opowiadaniach Henryka Sienkiewicza
Tadeusz Jahnużna
1.5. Obraz szkoły i nauczyciela w Kronikach Bolesława Prusa
2. Dydaktyczne i wychowawcze aspekty w literaturze Młodej Polski
Dorota Wielkiewicz-J ahnuźna
2.1. Założenia teoretyczne w literaturze i ich realizacja w praktyce
2.2. Nauczyciel w obronie wartości narodowych i kulturowych w utworach Stefana Żeromskiego Siłaczka i Syzyfowe prace
2.3. Edukacja w pensjach prywatnych na podstawie utworów
Gabrieli Zapolskiej Przedpiekle i Córka Tuśki
3. Poglądy pedagogiczne na szkołę i nauczyciela w literaturze dwudziestolecia międzywojennego na przykładzie utworów Marii Dąbrowskiej, Janusza Korczaka i Gustawa Morcinka
Izabela Nowakowska
3.1. Typologia wychowawców .
3.2. Program nauczania, metody stosowane w szkole, problemy oceny ucznia i jego pracy
3.3. Nauczyciel jako wychowawca i jego rola w przygotowaniu ucznia do wykorzystania czasu wolnego
3.4. Postawa nauczyciela wobec samorządu
Iwonna Michalska
3.5. Obraz śląskiej szkoły w dwudziestoleciu międzywojennym w twórczości Gustawa Marcinka.
|