|
ZAPRASZAM NA
WYPRZEDAŻ KSIĄŻEK !!
|
Autor: |
Małgorzata Feiner; Andrzej Szyszko-Bohusza |
Wydawnictwo: |
AWF Kraków |
Wydanie, rok:
|
1998 |
ISBN:
|
1[zasłonięte]429-86 |
Ilość stron: |
232 |
Oprawa:
|
Broszurowa |
Wymiary: |
23 x 16,5 cm |
|
|
Współczesna epoka cywilizacji naukowo-technicznej obok niewątpliwych osiągnięć, niesie wraz z sobą również poważne zagrożenia. Jesteśmy świadkami kryzysu we wszystkich podstawowych dziedzinach życia człowieka, przy czym na czoło wysuwa się kryzys etyczny, rodzący z kolei kryzys ekologiczny, oraz bez precedensu w historii kryzys pedagogiczny. Głęboki kryzys w zakresie wychowania młodego pokolenia wiąże się z trudnościami adaptacyjnymi do stale i gwałtownie zmieniających się warunków życia, w napiętej sytuacji międzynarodowej, z kryzysem współczesnej rodziny oraz drastyczną utratą autorytetu szkoły, posługującej się anachronicznym, przesyconym nudą, psychozą strachu i napięcia arsenałem zabiegów dydaktycznych i wychowawczych, zaczerpniętych z XIX-wiecz-nej pedagogiki J. F. Herbarta. Nieznajomość potrzeb psychicznych i zainteresowań współczesnej młodzieży oraz nieumiejętność zdobycia jej zaufania, wadliwie wykorzystany czas wolny lub jego całkowity niemal brak, paradoksalnie przeładowane programy nauczania sprzyjają powstawaniu postaw aspołecznych, wykolejeniom, chuligaństwu, przestępczości, jak również zjawiskom alkoholizmu, narkomanii oraz samobójstwom, zaliczającym się do coraz poważniejszych problemów w skali światowej.
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I ? MYŚL I PRAKTYKA EDUKACYJNA W OKRESIE TRANSFORMACJI USTROJOWEJ Stefan Wołoszyn, Pedagogia przymusu czy pedagogia wolności (W: Pomiędzy wolnością a przymusem. W poszukiwaniu złotego środka edukacji; red. J. Grochułska, M. Kawka, W. Went. Kraków 1996 Stanisław Pałka, Przemiany w systemie szkolnym i kształceniu nauczycieli w Polsce (W: ?Hejnał Oświatowy" 1993, nr 4 Małgorzata Feiner, Ku nowym sposobom myślenia i praktykowania pedagogicznego (W: ?Edukacja" 1995, nr 3 Tadeusz Gadacz, Wychowanie do wolności (W: ?Znak" 1993, nr 9 Kazimierz Dyrek, Wychowanie do dojrzałego przeżywania wartości (W: ?Hejnał Oświatowy" 1993, nr 2 Katarzyna Olbrycht, Dylematy współczesnego wychowania (W: ?Znak" 1991 Maria Sylwestrowicz, Psychologiczne aspekty stosowania dyscypliny w procesie wychowawczym (W: Pomiędzy wolnością a przymusem, 1.1. W poszukiwaniu złotego środka edukacji; red. J. Grochułska, M. Kawka, W. Went. Kraków 1995 Maria Braun-Gałkowska, Najważniejsze postulaty współczesnego nauczania (W: ?Znak" 1993, nr 1 Janusz Gnitecki, Wojciech Pasterniak, Twórczość jako proces doskonalenia człowieka (W: W czasoprzestrzeni i poza czasoprzestrzenią. Szkice z pedagogiki teonomicznej. Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Poznań 1996 Marian Śnieżyński, Podmiotowość ucznia w świetle opinii absolwentów szkół średnich (W: Wartości w procesie wychowania młodzieży; red. M. Feiner, S. Szkotnicka-Lachowicz. Kraków 1992 Wiesław Andrukowicz, Sprawiedliwa ocena. Mit czy rzeczywistość (W: ?Edukacja" 1995, nr 4 Elżbieta Misiorna, Kontrowersje wokół oceny szkolnej (W: ?Życie Szkoły" 1994, nr 8 Małgorzata Feiner, Nauczyciel w procesie ewolucyjnych przemian szkoły (W: ?Hejnał Oświatowy" 1992, nr 3 Tadeusz Pilch, Rozważania wokół etyki zawodu nauczyciela (W: ?Hejnał Oświatowy" 1995, nr Marian Śnieżyński, O osobowości współczesnego nauczyciela (W: ?Hejnał Oświatowy" 1994, nr 1 CZĘŚĆ II ? EDUKACJA ALTERNATYWNA Joanna Grochulska-Stec, Koncepcja edukacji skoncentrowanej na uczniu ? Carla Rogersa (W: Alternatywne teorie i praktyki wychowawcze; red. M.Feiner. Kraków 1995 Bogusław Sliwerski, Antypedagogika (W: ?Kwartalnik Pedagogiczny" 1990, nr 1 Andrzej Szyszko-Bohusz, Pedagogika holistyczna (W: świat, Edukacja, Wszechświat; red. J. Gnitecki, W. Pasterniak, A. Szyszko-Bohusz. Poznań 1997 Renata Rosa-Chłobowska, Wybrane |
|
POLECAM
I ZAPRASZAM NA INNE NASZE AUKCJE !!!!
|
|