MATERIAŁY POMOCNICZE DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI
Instytut Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych w Białymstoku, 1975
Stron - 179
Stan ogólny: DOBRY
Dosyć lekkie ślady użytkowania. Wnętrze książki czyste. Okładka miejscami przybrudzona.
Okładka miękka
Książka podzielona jest na 7. głównych rozdziałów, tj;
- Wstęp
- ŚRODOWISKO NATURALNE W PRACY PRZEDSZKOLA zawierającego prace:
Waleria Dąbrowska - Wykorzystanie środowiska naturalnego w pracy przedszkola
Krystyna Barszczewska - Wykorzystanie obserwacji przyrodniczych w pracy z dziećmi
Barbara Czarniewicz - Rola środowiska przyrodniczego w pracy przedszkola
- WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE (tu trochę propagandy minionej epoki - jest to stosunkowo krótki rozdział)
- KSZTAŁCENIE LOGICZNEGO MYŚLENIA zawierającego prace m.in:
Regina Lisiecka - Rozwój umiejętności klasyfikowania pojęć u dzieci w wieku przesdzkolnym
Stanisława Daraszkiewicz - Kształtowanie stosunków ilościowych i jakościowych u dzieci w wieku przedszkolnym
Danuta Wszędyrówna - Próby rozwijania myślenia logicznego u dzieci w wieku przedszkolnym
Halina Kurcwald - Kształcenie dłuższych wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym
Jadwiga Górka - Kształtowanie mowy dziecka podczas jego pobytu w przedszkolu
Jadwiga Berendt - Praca z książką
- FORMY AKTYWIZACJI DZIECI WIEKU PRZEDSZKOLNYM zawierający prace m.in:
Stanisława Daraszkiewicz - Zastosowanie technik Freineta w pracy dydaktyczno-wychowawczej przedszkola
Przykłady z praktyki (m.in:):
Stanisława Darqaszkiewicz - Swobodny tekst w połączeniu w ekspresją plastyczną
Irena Piotrowska - Teatrzyki samorodne jako forma pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu
Mirosława Żukowska - Zainteresowanie, a aktywność dziecka podczas zajęć muzycznych
Małgorzata Kuczko - Praca nad rozwijaniem twórczości muzycznej dziecka
Maria Barszczewska - Obchody uroczystości w przedszkolu
- ZABAWA JAKO PODSTAWOWA FORMA DZIAŁALNOŚCI DZIECKA zawierający prace:
Wiktoria Cylwik - Zabawy w procesie wychowania w wieku przedszkolnym
Irena Haponik - Rola gier dydaktycznych w w rozwoju umysłowym dziecka cztero- sześcioletniego
Irena Pieślak - Potrzeby dziecka trzyletniego i ich zaspokajanie w przedszkolu
- FORMY WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM