Matematyka wokół nas. Klasa 4. Podręcznik | | | Autor: | Helena Lewicka, Marianna Kowalczyk | Wydawnictwo: | WSiP | Rok wydania: | 2013 | Oprawa: | broszurowa | Format: | 17,0 x 24,0 cm | Liczba stron: | 280 | Numer ISBN: | [zasłonięte]978-83-12730-4 | Numer EAN: | 978[zasłonięte][zasłonięte]21273 | Stan: | nowa, bez śladów użytkowania |
|
| | | -17% | 26, | 98 32,50 |
| DOBRA CENA! |
|
Opis wydawcy: Nr aprobaty: 275/1/2010 Zmiany w cyklu Matematyka wokół nas w szkole podstawowej spowodowane są zmianą podstawy programowej, która ogranicza język formalny i zmniejsza zakres materiału na rzecz pogłębienia i zrozumienia nauczanych treści, wyrabiania intuicji itp. Zachowano styl nauczania Matematyki wokół nas: jasną prezentację treści, liczne przykłady i rozwiązania zadań. Opisane w podręczniku przykłady nauczyciel może wykorzystać, ucząc dzieci pracy z podręcznikiem. Przykłady stanowią również dobrą bazę dla ucznia do samodzielnej nauki w przypadku nieobecności na lekcji. Dzięki nim uczniowie bez problemu poradzą sobie z zadaniami związanymi z danym tematem. Podstawowe zmiany to: 1) nowy układ i organizacja treści podręcznika i towarzyszących im publikacji - treści kształcenia ułożono spiralnie, co pozwala na utrwalenie i doskonalenie umiejętności matematycznych, - każdy rozdział podzielony jest na tematy, które odpowiadają jednej jednostce metodycznej, - prawie każdy temat składa się z części przypominającej materiał, który uczeń powinien znać z poprzedniego etapu - Sowa przypomina oraz części związanej z nowym materiałem w danej klasie - Sowa uczy. Nowy materiał poparty jest licznymi przykładami, po których następują zadania o wzrastającym stopniu trudności, podobnego typu jak w przykładach, - każdy temat jest zakończony: - Problem lub A to ciekawe - dające uczniom możliwość rozwinięcia ich matematycznych zainteresowań oraz zapoznania z ciekawostkami z historii matematyki, - Czy umiesz? Sprawdź - dające uczniowi i nauczycielowi możliwość zweryfikowania stopnia przyswojenia podstawowych umiejętności z każdego tematu, - każdy rozdział kończy seria zadań powtórzeniowych otwartych - Zadania utrwalające i zamkniętych - Sprawdź siebie, które pozwalają na sprawdzenie poziomu wiedzy i umiejętności ucznia w zakresie danego działu programowego, - w cykluwymieniono zadania. Dobrano je tak aby: - stworzyć uczniom możliwość poznania praktycznego zastosowania matematyki i korelacji z innymi przedmiotami, - dać możliwość nauczycielowi indywidualizacji pracy z uczniem (poprzez dostarczenie wystarczającej liczby zadań o różnych poziomach trudności i różnych typów do pracy z uczniem mającym trudności z nauką, jak i uczniem uzdolnionym, - zmian w podręczniku do klasy 4 dokonano przede wszystkim ze względu na zmiany podstawy programowej w szkole podstawowej, w klasach 1-3. Z powodu usunięcia pewnych haseł z nauczania początkowego, w podręczniku kl. 4 wprowadzono od podstaw następujące zagadnienia: - oś liczbowa /w tym znaki <, >/, - porównywanie ilorazowe, - kolejność wykonywania działań, - szacowanie wyników, - algo |