KONSTRUKCJE TESTÓW I SPRAWDZIANÓW Z MATEMATYKI
ZBIGNIEW SZURIG
Rok wydania: 1978 WARSZAWA
Liczba stron: 172
Stan: DOBRY+, wykluczona z magazynu bibliotecznego, ostatnia kartka wypada
Koszt wysyłki: 6
TYLKO JEDNO WYDANIE. NISKI NAKŁAD 5 257 EGZEMPLARZY
_________________________
SPIS TREŚCI
Wstęp ........................................................................ 3
I. Analiza celów i treści nauczania matematyki ...................................... 7
1. Cele nauczania i przestrzeń dydaktyczna...................................... 7
2. Elementy treści nauczania i ich zakresy...................................... 24
3. Tradycyjna i współczesna struktura matematyki szkolnej....................... 30
II. Ogólne problemy konstrukcji testu............................................. 32
1. Rodzaje testów i ich podział ............................................... 32
2. Plan testu, liczba zadań i czas testowania.................................... 34
III. Szczegółowe problemy konstrukcji testów matematycznych........................ 43
1. Rodzaje zadań........................................................... 43
2. Czynności wykonywane przez ucznia przy rozwiązywaniu zadań w różnych formach . 52
3. Zależność formy zadań od celu pomiaru, materiału nauczania i poziomu rozwoju uczniów................................................................ 62
4. Konstrukcja zadania testowego ............................................ 74
IV. Punktacja zadań, wyniki testowania a normy wymagań........................... 98
1. Skala 0— 1 i skala wielopunktowa .......................................... 98
2. Nieklasyczne systemy punktacji........................................... 103
3. Przeliczanie wyników testowania na oceny szkolne............:.............. 108
V. Analiza wyników testowania ze względu na narzędzie pomiaru ..................... 110
1. Łatwość i moc różnicująca zadań.......................................... 110
2. Rzetelność wyników testowania........................................... 114
3. Trafność wyników testowania............................................. 120
VI. Analiza wyników testowania ze względu na uczniów, diagnoza pedagogiczna......... 128
1. Wnioskowanie o poszczególnych uczniach i średniej wyników.................. 128
2. Ocena realizacji programu nauczania, decyzje dotyczące dalszego procesu dydaktycznego ............................................................... 134
VII. Specjalne typy testów ..................................................... 137
1. Testowanie sekwencyjne ................................................. 137
2. Pomiar trwałości wiedzy................................................. 142
Dodatek..................................... .............................. 146
1. Test rozumowania matematycznego......................................... 146
2. Test z algebry dla klasy VII...........................•.................... 151
3. Test z analizy matematycznej ............................................. 157
4. Test z rachunku prawdopodobieństwa...................................... 165
5. Wzór karty odpowiedzi................................................... 168
Literatura.................................................................. 170