Matematyka Nowa Matura. Zbiór zadań. Część druga
wyd: Res Polona
ilość stron: 327
okładka: miękka
autor: Pawlak i inni
Oddajemy do rąk uczniów i nauczycieli drugą część książki pt. Matematyka krok po kroku. Nowa matura. Zbiór zadań., opracowaną tak, by ułatwić przygotowania do nowego typu egzaminu maturalnego z matematyki, który obowiązuje abiturientów od 2005 r. Proponowany zbiór zadań Nowa matura składa się z dwóch części.Druga część zawiera zagadnienia związane z geometrią w ujęciu klasycznym i analitycznym, rachunkiem prawdopodobieństwa z elementami statystyki, analizą matematyczną. Znajduje się tu również duża liczba zadań praktycznych. Rozwiązanie problemów związanych z tą tematyką wymaga większego wysiłku intelektualnego i pewnej dojrzałości matematycznej.Do napisania tego zbioru zadań skłoniły autorów liczne wątpliwości uczniów, które znajdują swe odbicie w pytaniach: Jak przygotować się do nowej matury? Czy zrozumiem postawione przede mną zadania? Pracując z tą książką metodą krok po kroku, każdy uczeń może nie tylko dobrze przygotować się do egzaminu dojrzałości, ale również zrozumieć, jakim wymaganiom musi sprostać. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że autorzy starają się pomóc w zrozumieniu zarówno poszczególnych faktów matematycznych, jak również metod matematycznego postępowania. Pomoc ta nie ogranicza aktywności ucznia, który w każdym momencie powinien pracować "równolegle z podręcznikiem"nad poszukiwaniem odpowiedzi. W ten sposób współuczestniczy on w kolejnych etapach rozwiązywania zadania. Aktywność ta sprawia, że uczeń po zapoznaniu się z treścią zadania i jego rozwiązaniem na dłużej zapamiętuje przedstawione metody matematycznych rozważań.W zbiorze przedstawiony jest także sposób punktowania rozwiązań. Tym samym uczeń ma możliwość zapoznania się zarówno ze sposobem oczeniania, jak też z ogólnymi wymaganiami stawianymi w przypadku różnych zagadnień. Ułatwia to zrozumienie zakresu wymagań oraz powoduje większą swobodę samodzielnego działania i bardziej świadome kierowanie włąsną pracą.Zbiór ten zawiera zadania zarówno na poziomie podstawowym, jak też zadania na poziomie rozszerzonym.