Koło Matematyczne w Szkole Podstawowej
Autor Z. Bobiński, P. Nodzyński, M. Uscki
ISBN[zasłonięte]978-83689-11-0
Ilość stron 291
Format B5
Od wielu lat ośrodek matematyków toruńskich stara się zachęcić nauczycieli do współpracy, organizując między innymi "Ligę Zadaniową" i konkurs "Kangur Matematyczny", aby zaktywizować środowisko nauczycieli i uczniów.
Niniejszy zbiór przeznaczony jest dla odradzających się kół matematycznych i do pomocy w indywidualnej pracy z uczniami zainteresowanymi matematyką.
Zadania w tym zbiorze ułożone są tematycznie i można je realizować z uczniami klas IV, V, VI, przeznaczając na to cały etap edukacyjny.
Matematyka 4 Zbiór zadań
M. Braun, K. Zarzycka, P. Zarzycki
liczba stron: 120
Zbiór jest uzupełnieniem kompletu książek Matematyka z plusem dla 4 klasy szkoły podstawowej, jednak może być z powodzeniem łączony z dowolnym programem nauczania matematyki. Obok zadań – zarówno prostych, jak i trudniejszych – książka zawiera kończące każdy dział testy, ćwiczenia rachunkowe i łamigłówki. W zbiorze znalazły się także testy całoroczne, przygotowujące uczniów do sprawdzianu po szóstej klasie. Książka jest nową wersją zbioru zadań dla 4 klasy, dostosowaną do wymogów obowiązującej podstawy programowej.
Matematyka 5. Zbiór zadań
K. Zarzycka, P. Zarzycki
liczba stron: 128
zbiór jest uzupełnieniem kompletu książek Matematyka z plusem dla 5 klasy szkoły podstawowej, jednak może być z powodzeniem łączony z dowolnym programem nauczania matematyki. Obok zadań – zarówno prostych, jak i trudniejszych – książka zawiera kończące każdy dział testy, ćwiczenia rachunkowe i łamigłówki. W zbiorze znalazły się także testy całoroczne, przygotowujące uczniów do sprawdzianu w szóstej klasie. Książka jest nową wersją zbioru zadań dla 5 klasy, dostosowaną do wymogów obowiązującej podstawy programowej.
Matematyka 6. Zbiór zadań
Książka jest uzupełnieniem zestawu podręczników dla klasy 6. Zawiera w większości proste zadania, przeznaczone dla uczniów słabszych. Dzięki temu pomaga nauczycielowi w wyrównaniu poziomu klasy.
Treść zadań odwołuje się do różnorodnej tematyki – uczniowie poznają zastosowania matematyki w praktyce, dostrzegając jej związek z innymi przedmiotami.