Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Masterpiece Photographs

04-03-2012, 1:45
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 129 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2110718875
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 11   
Koniec: 10-03-2012 15:33:59
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Masterpiece Photographs from The Minneapolis Institute of Arts: The Curatorial Legacy of Carroll T. Hartwell


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]66568
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 128
Wydawnictwo Minneapolis Institute Of Art
Język Angielski

Cena: 129.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

The Minneapolis Institute of Arts holds the Upper Midwest’s most significant permanent collection of fine photographs. Covering the entire history of the medium, from the mid-nineteenth century to the present day.

This beautiful book opens with an 1845 salt print by the English inventor William Henry Fox Talbot and closes with a 2002 color portrait by Alec Soth from his series Sleeping by the Mississippi. In between, selected images represent the genres of documentary photography, photojournalism, and street photography. Included are Dorothea Lange’s “Migrant Mother” and Arthur Rothstein’s “Dust Storm,” as well as Edward Weston’s “Pepper No. 30” and Ansel Adams’s “Moonrise, Hernandez.”

Commemorating the collecting legacy of Carroll T. (Ted) Hartwell (1933–2007), the founding curator of the museum’s department of photographs, this book reveals Hartwell’s critical eye for singular historical photographs and his belief in the influence and vitality of accomplished contemporary photographers. In an introductory essay, Christian A. Peterson recounts the history of the museum’s photography collection and Hartwell’s indelible imprint on the Minneapolis Institute of Arts.