MasterCraft B07 PZL P-11c September 39
PZL P.11a (tzw. jedenastka)to polski, jednosilnikowy samolot myliwski o konstrukcji metalowej ze skrzydłami w układzie Puławskiego, usterzeniem klasycznym oraz stałym podwoziem. Oblot prototypu nastšpił w 1931 roku, ale produkcja seryjna trwała w latach 1[zasłonięte]937-19. Pierwsza wersja seryjna to PZL P.11a napędzana silnikiem Bristol Mercury IV S2 o mocy 550KM. Traktowano jš jednak jako wersję przejciowš i zamówiono tylko 50 sztuk. W lecie pojawiła się najsłynniejsza wersja jedenastki- PZL P.11c. Miała ona udoskonalony kadłub, skrzydła oraz statecznik pionowy. Poprawiała to wszystko aerodynamikę samolotu. Zmianie nie uległa jednostka napędowa. Zainteresowanie konstrukcjš wyraziła min. Rumunia, gdzie w zakładach IAR powstało 95 sztuk licencyjnie budowanego PZL P.11. W chwili wybuchu wojny wszystkie wersje P.11 były samolotami zdecydowanie wolniejszymi od swoich niemieckich przeciwników, ale jednoczenie posiadał większš zwrotnoć, dużš prędkoć wznoszenia oraz posiadał mniej awaryjny silnik, niż samoloty niemieckie. Odniosły w toku kampanii wrzeniowej wiele zwycięstw nad nieprzyjacielem, głównie w ramach Brygady Pocigowej. Dane techniczne (wersja P.11c): długoć: 7,55m, rozpiętoć skrzydeł: 10,72m, wysokoć: 2,85m, prędkoć maksymalna: 367km/h, prędkoć wznoszenia: 14,5m/s, pułap maksymalny: 8000m, zasięg maksymalny: 550km, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe wz.33 kal.7,92mm.
Model plastikowy do sklejania. Jeżeli szczegółowe zdjęcia zawartości nie pokazują inaczej, zestaw NIE zawiera kleju, farb i ewentualnych narzędzi, a wyłącznie elementy modelu i kalkomanie (jeśli występuje).