DOSKONAŁE cechy filtrów MARUMI z serii Digital PRO:
Powłoki jonowe Nowo opracowane powłoki jonowe, redukujące odblaski, minimalizują duszki i refleksy świetlne na zdjęciach wykonywanych lustrzanką cyfrową
Krawędź szkła pomalowana czarnym tuszem Brzeg wykonanej ze szkła optycznego soczewki filtra zaczerniony tuszem w celu likwidacji wewnętrznych odblasków.
Specjalna, mosiężna ramka Pierścień wykonany z mosiądzu, który jest twardszy niż stosowane standardowo aluminium. Mosiądz jest odporniejszy na zmiany temperatury, dzięki czemu nie ma ryzyka zakleszczenia filtra na obiektywie podczas upałów lub mrozów. Także sam komfort nakręcania i odkręcania filtrów mosiężnych jest dużo wyższy niż w przypadku klasycznych pierścieni aluminiowych. Matowa, pomalowana na czarno, wąska ramka typu Slim (Wide) nie powoduje dodatkowych refleksów.
MARUMI - filtr polaryzacyjny Digital PRO Circular PL Profesjonalny filtr ze szkła optycznego z 10 powłokami DHG Digital High Grade, oprawiony w mosiężną ramkę
Filtr z mosiężną, super wąską ramką typu SLIM, zapobiegającą winietowaniu przy współpracy z obiektywami szeroko i superszerokokątnymi. Ramka posiada przedni gwint do drugiego filtra, osłony przeciwsłonecznej czy zakrywki. Marumi Digital PRO to nowa PROFESJONALNA seria filtrów ze szkła optycznego z powłokami DHG, oprawionymi w mosiężne ramki, zaprojektowanymi specjalnie do lustrzanek cyfrowych.
Filtr z 10 powłokami przeciwodblaskowymi klasy DHG - pokryte są nowego typu powłokami jonowymi o dużej odporności na uszkodzenie. Poza wzorową ochroną przed odbiciami światła, chronią przed utratą kontrastu, a poszczególne warstwy powłok jonowych wpływają na czystość i klarowność barw RGB, dając w konsekwencji kolor o dobrym nasyceniu i kontraście, co daje widoczny efekt w fotografii analogowej, a w fotografii cyfrowej czyszczenie poszczególnych kanałów kolorów RGB wyraźnie poprawia zapis cyfrowy. Pierścień wykonany z mosiądzu, który jest twardszy niż stosowane standardowo aluminium, jest odporniejszy na zmiany temperatury, dzięki czemu nie ma ryzyka zakleszczenia filtra na obiektywie podczas upałów lub mrozów. Także sam komfort nakręcania i odkręcania filtrów mosiężnych jest dużo wyższy niż w przypadku klasycznych pierścieni aluminiowych.
PRZYKŁADOWE ZDJĘCIA WYKONANE Z FILTREM POLARYZACYJNYM:
MARUMI - polecam filtry z serii Digital PRO, DHG i DHG SUPER
filtry ochronne: MARUMI Digital PRO Lens Protect MARUMI DHG SUPER Lens Protect MARUMI DHG Lens Protect
Zabezpieczają delikatne powłoki zewnętrznej soczewki obiektywu, minimalizują odblaski i duszki optymalizując właściwości obiektywów do lustrzanek cyfrowych. Dzięki bardzo wąskiej ramce nie występuje winietowanie przy używaniu z obiektywami szerokokątnymi.
filtry UV: MARUMI DHG SUPER UV MARUMI DHG UV
Niezbędne wysoko w górach - dodatkowo zabezpieczają delikatne powłoki zewnętrznej soczewki obiektywu, minimalizują odblaski i duszki optymalizując właściwości obiektywów do lustrzanek cyfrowych. Dzięki bardzo wąskiej ramce nie występuje winietowanie przy używaniu z obiektywami szerokokątnymi.
filtry polaryzacyjne (polaryzacja kołowa): MARUMI Digital PRO Circular PL MARUMI DHG SUPER Circular PL (D) MARUMI DHG Circular PL (D)
Idealny filtr polaryzacyjny (polaryzacja kołowa) do lustrzanek cyfrowych. Zapewnia wysoki kontrast zdjęć. Można go stosować do obiektywów szerokokątnych. Możliwe założenie dekielka zabezpieczającego obiektyw.
MARUMI DHG Light Control-8 - filtry szare (przyciemniające)
Z filtrem DHG Light Control-8 możesz fotografować z trzykrotnie dłuższymi czasami i uzyskać efekt rozmycia obiektów ruchomych bez winietowania w przypadku użycia obiektywu szerokokątnego.
filtry makro: MARUMI DHG Macro (+3) MARUMI DHG Achromat Macro 330 (+3) MARUMI DHG Achromat Macro 200 (+5)
Idealny do zdjęć makro robionych lustrzankami cyfrowymi. DHG Macro 3 skraca odległość ogniskową i pozwala cieszyć się fotografią makro bez stosowania specjalnych, dedykowanych do tego obiektywów. Jego wysoka ramka odcina niepożądane światło i redukuje odblaski.
MARUMI DHG filtry Star Cross - efekt gwiazdnych rozbłysków krzyżowych
DHG Star Cross generuje efektowne krzyżowe rozbłyski wokół świecących obiektów. Minimalizuje refleksy i duszki powstające przy fotografowaniu źródeł światła. Kierunek rozbłysków można zmieniać obracając filtr.
MARUMI DHG filtry Soft Fantasy - zmiękczające
DHG Soft Fantasy to idealny filtr zmiękczający do lustrzanek cyfrowych. Oryginalna, nowo zaprojektowana "struktura piany" na powierzchni filtra tworzy efekt zmiękczenia konturów, przy czym zdjęcia jest odbierane jako "prawidłowo wyostrzone". Jednocześnie minimalizowane są niepożądane odblaski i duszki.
MARUMI DHG BLUEHANCER
DHG Soft Fantasy to idealny filtr zmiękczający do lustrzanek cyfrowych. Oryginalna, nowo zaprojektowana "struktura piany" na powierzchni filtra tworzy efekt zmiękczenia konturów, przy czym zdjęcia jest odbierane jako "prawidłowo wyostrzone". Jednocześnie minimalizowane są niepożądane odblaski i duszki.
MARUMI DHG REDHANCER
Filtr Marumi DHG Redhancer podkreśla odcienie czerwieni, nie wywierając wpływu na całkowitą kolorystykę obrazu. Umożliwia bardziej efektywne fotografowanie lekko różowych obiektów. Idealny do wzmocnienia wyrazu przy fotografowaniu świtu / zmierzchu i wspaniale podkreślający barwy jesieni.
MARUMI DHG GREENHANCER
DHG Soft Fantasy to idealny filtr zmiękczający do lustrzanek cyfrowych. Oryginalna, nowo zaprojektowana "struktura piany" na powierzchni filtra tworzy efekt zmiękczenia konturów, przy czym zdjęcia jest odbierane jako "prawidłowo wyostrzone". Jednocześnie minimalizowane są niepożądane odblaski i duszki.
Marumi Optical, jako jedna z ostatnich już marek z branży fotograficznej, projektuje oraz produkuje swój sprzęt wyłącznie w Japonii. Dzięki pracy najwyższej klasy specjalistów, tworzących dział badawczo-rozwojowy, oferta produktowa firmy zawsze wyprzedza zapotrzebowanie użytkowników, a dopracowane do perfekcji procedury kontroli jakości decydują o tym, że każdy egzemplarz filtra spełnia złożone standardy jakości.
Technologia MARUMI
Istota technologii powlekania
Istnieją trzy główne powody, dla których filtry powinny być powlekane. Po pierwsze, powłoka zwiększa przepuszczanie światła podnosząc tym samym współczynnik transmisji, po drugie chroni powierzchnię filtra, a po trzecie, usuwa bliki i rozbłyski powstałe na przedniej powierzchni szkła dodatkowego elementu optycznego jakim staje się filtr po nakręceniu oraz refleksy wtórne powstające pomiędzy tyłem filtra a obiektywem. Ogólnie możemy zatem przyjąć, iż przepuszczanie światła zwiększa się im więcej warstw antyrefleksyjnych powłok zostanie nałożonych.
Filtry wielu innych, masowo oferowanych na rynku producentów to czyste szkło, a ono potrafi odbić aż do 10% światła padającego na jego powierzchnię. To znacznie zwiększa ryzyko powstania blików i odbić. Proces powlekania poprawia przepuszczanie światła przez filtr. W procesie produkcji Marumi Optical parametry każdego sprawdzane są spektrofotometrem, po czym wszelkie pozostałości obcej materii usuwane są z powierzchni filtra za pomocą ultradźwięków. Dopiero po przejściu przez wszystkie testy jakości filtry są montowane i przygotowywane do wysyłki do klientów na całym świecie.
Różnica jakości filtrów Multi Coat
Wiemy już, że czyste szkło potrafi odbić aż 10% światła padającego na jego powierzchnię, co znacznie zwiększa niekorzystny efekt powstania blików i odbić. Dlatego też wszystkie filtry Marumi podstawowej serii Standard (Mono Coat) charakteryzują się jednowarstwową powłoką, która dwukrotnie zmniejsza odbicie światła od powierzchni szkła ze wspomnianych 10% do 4-5%. Natomiast powłoka wielowarstwowa typu Multi Coated to kolejny krok w procesie minimalizowania niepożądanych odbić, który stanowi radykalną różnicę jakości.
Filtry Multi Coated posiadają aż 8 powłok antyrefleksyjnych, które jeszcze bardziej redukują odbicie światła. Charakterystyczny dla serii Multi Coat superniski współczynnik odbicia wynosi nawet mniej niż 1,5% w zakresie od 420 nm do 640 nm. Oznacza to, że w tym zakresie aż 98,5% światła przedostaje się przez filtr, do obiektywu padając na matrycę światłoczułą. W procesie powlekania warstwy antyrefleksyjne Multi Coat scalane są z powierzchnią szkła w niezwykle wysokich temperaturach dzięki czemu powłoka nie może zetrzeć się w wyniku zwykłego użytkowania czy czyszczenia.
współczynnik odbicia światła |
typ filtra |
~ 10% |
niepowlekany |
~ 4,0% |
Mono Coated |
< 1,5% |
Multi Coated (MC)
|
< 0,5% |
Dynamic Coat (UV) |
< 0,5% |
Digital High Grade (DHG)
| Najwyższa jakość powłok Digital High Grade
Przez wiele lat optymalizacji i rozwoju technologii powlekania, najwyższą jakość oferowały filtry Neo Dynamic. Ich 10-powłokowa charakterystyka gwarantowała unikalny współczynnik odbicia wynoszący mniej niż 0,5% w zakresie od 430 nm do 640 nm co oznacza, że w tym zakresie minimalna wartość światła jaka przedostaje się przez filtr do obiektywu i dalej, padając na matrycę światłoczułą to aż 99,5% . Te nieskazitelne osiągi dostępne były jednak, jedynie w filtrach typu UV.
Obecnie, w dobie popularyzacji fotografii cyfrowej przed konstrukcjami filtrów stanęły nowe oczekiwania, a Marumi Optical kontynuując rozwój technologii powlekania wychodzi im na przeciw wprowadzając nowe, utwardzane powłoki jonowe klasy Digital High Grade. Charakteryzują się one ultraniskim współczynnikiem odbicia światła, który także wynosi mniej niż 0,5% w zakresie długości fal od 430 nm do 680 nm, a technologia ta stosowana jest w znacznie szerszej ofercie filtrów - od DHG Lens Protect, UV poprzez filtry polaryzacyjne, neutralnie szare czy zmiękczające lub gwiazdkowe.
Unikalna powłoka Water Repellent
Dzięki pracy najwyższej klasy specjalistów, tworzących dział badawczo-rozwojowy firma Marumi Optical opracowała unikalną powłokę hydrofobową, na której woda nie tworzy plam, lecz łatwe do usunięcia krople, a brud, pył czy kurz osadzają się znacznie wolniej. Uszlachetnione powłokami WRC (skrót od "Water Repellent Coat") szkło filtrów Super DHG oraz Water Proof daje się bezproblemowo czyścić i jest łatwiejsze w pielęgnacji, a filtry te są rekomendowane jako wysokiej klasy, wolne od wodnych plam, rys i zacieków na powierzchni ich szkła.
|