Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MARTEL MAINSTREAM NOWA

27-09-2014, 15:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32 zł     
Użytkownik bburda
numer aukcji: 4556561953
Miejscowość Gorlice
Wyświetleń: 2   
Koniec: 27-09-2014 15:27:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Fascynująca podróż po świecie popkultury.

Mainstream to pierwsza w Polsce książka w tak wyczerpujący sposób zgłębiająca zjawisko kultury masowej. Autor pokazuje ścieżki światowego przepływu informacji i ciekawe zjawiska, takie jak przeniesienie centrów kulturotwórczych na Daleki Wschód, czy do Indii. Stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Europa przegrywa walkę w tej dziedzinie z resztą świata.
Opisuje centra informacyjne i rozrywkowe kształtujące mentalność współczesnego człowieka. Wyjaśnia działania ekonomiczne, mające wpływ na masowy sukces produktu i tłumaczy, jak powstaje bestseller, hit czy przebój filmowy.

Mainstream nie jest ani krytyką, ani obroną kultury popularnej, lecz rzetelną, a zarazem przystępną analizą kultury pojmowanej jako przemysł. Frédéric Martel stawia pytania niezwykle istotne z punktu widzenia każdego europejskiego kraju: W jaki sposób produkty amerykańskiej kultury masowej zdołały rozprzestrzenić się na tak szeroką skalę? Czego może nas nauczyć przemysł filmowy i muzyczny Ameryki Południowej, Indii, Chin, Korei czy krajów arabskich? Co możemy wynieść z obserwacji prób zdominowania tych rynków kulturalnych przez amerykańskie korporacje i centra rozrywkowe? A co najważniejsze: Jakie są możliwe drogi przywrócenia głosu Europie w tym światowym dialogu kultur?

Publikacja jest rezultatem obszernych badań dotyczących kultury głównego nurtu, które autor prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Rozmawiał z ponad 1200 osobami we wszystkich stolicach sztuki rozrywkowej.