Wprowadzenie
I. Produkcja literatury
A. Koncepcja pisarza
1. Pisarz i autor
2. Spór o Goethego
3. Homo sociolis czy geniusz
4. Ideologia pisarza
B. Praca pisarza
1. Warsztat pisarza
2. Koncepcja literatury realistycznej
a. Model utworu literackiego
b. Literatura a rzeczywistość
3. Projekt i wykonanie
C. Instytucje wytwarzania książki
1. Autor i wydawca
2. Środowisko literackie
3. Państwo a literatura
D. Alienacja i wolność pisarza
II. Produkt literacki
A. Praca a produkt literacki
B. Utwór literacki
1. Aaaliza powieści Suego Tajemnice Paryża
2. Konstrukcja utworu literackiego
3. Podział literatury
4. Ideologia w utworze literackim
C. Uprzedmiotowienie utworu literackiego
1. Utwór literacki a język naturalny
2. Utwór literacki a książka literacka
3. Wartości produktu literackiego
III. Konsumpcja literatury
A. Produkt literacki wobec konsumpcji literatury
B. Instytucje podziału literatury
1. Edukacja literacka
2. Reklama książki
3. Krytyka literacka
C. Instytucje wymiany literatury
1. Księgarnie
2. Biblioteki
D. Proces lektury
1. Koncepcja czytelnika
2. Lektura jako poznanie
3. Akt oceny
4. Interpretacja i jej formy gatunkowe
5. Obieg interpretacji
E. Alienacja czytelnika
IV. Proces historyeznoliteracki
A. System praktyki literackiej
B. Dynamika praktyki literackiej
1. Siły wytwórcze literatury
2. Mechanizmy historii literatury
3. Rozwój praktyki literackiej
C. Literatura w formacji społecznej
1. Praktyka literacka w systemie praktyk
2. Antycypacyjna funkcja literatury
D. Podmioty historii literatury
1. Jednostka a historia praktyki literackiej
2. Literatura narodowa
3. Praktyka literacka i klasy społeczne
V. Historia praktyki literackiej
Przypisy
Bibliografia
Summary
Reziume
Indeks osób