Książka nowa - zapraszam do zakupu!Polecam wszystkim pasjonatom marketingu sportowego - pozycja obowiązkowa!
"Marketingowo o Sporcie" - publikacja wydana po III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Dni marketingu sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - 24 - 26 listopada 2004 r."
„We współczesnym świecie, wymagającym coraz większej koncentracji umysłu człowieka na zdobywaniu wiedzy i umiejętności intelektualnych, sport staje się nieocenionym źródłem dbałości o właściwe funkcjonowanie organizmu człowieka oraz dostarcza ludziom odprężającej ich rozrywki. Łacińska maksyma „mens sana in corpore sano” (zdrowy duch w zdrowym ciele) ciągle może być drogowskazem w codziennych oraz zawodowych działaniach człowieka. Harmonia osobowości ludzi obejmuje także zainteresowanie sportem, który jest jednym z obszarów aktywności społeczno-gospodarczej. Doskonale rozumiał to jeden z największych autorytetów, Jan Paweł II, przeznaczając część swego jakże cennego czasu na uprawianie sportu, spotkania ze sportowcami a także śledzenie rywalizacji zawodników i drużyn na ekranie telewizora. W ten nurt wpisuje się aktywność studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, którzy już po raz trzeci zorganizowali Dni Marketingu Sportowego zapraszając do udziału w międzynarodowej konferencji znanych sportowców, działaczy sportowych, dziennikarzy a także inne osoby. Jest to tym bardziej cenne, bowiem pozwala młodym ludziom, studentom, rozumieć problemy związane z marketingowym zarządzaniem sportem oraz przygotować się do podejmowania wielu obowiązków praktycznych po ukończeniu nauki. Zorganizowana i starannie wypełniona różnorodną i bogatą treścią konferencja ma również na celu wymianę informacji między różnorodnymi podmiotami funkcjonującymi w sferze sportu. Współzależność oraz dzielenie się informacjami uznaje się za podstawowe warunki zwiększania skuteczności działań w sferze społeczno- gospodarczej. Konferencja stała się areną szerszego oraz głębszego naświetlenia zagadnień związanych z marketingiem sportowym. W trzech prezentowanych w opracowaniu blokach tematycznych opisano problemy marketingowego zarządzania wizerunkiem sportowca, korzystania ze sponsoringu sportowego jako narzędzia komunikacji przedsiębiorstwa z jego otoczeniem a także budowania relacji między mediami a sponsorami oraz organizacjami sportowymi. Innym, szczególnie ważnym celem a zarazem efektem konferencji jest propagowanie idei uczciwości i etyki w zarządzaniu całym obszarem sektora sportowego. Ideowość młodych serc i umysłów, wspierana pięknymi przykładami z życia gwiazd sportu i organizatorów wielu imprez przyczyni się w przyszłości do coraz bardziej skutecznego przestrzegania aprobowanych przez społeczeństwo zasad. Jest rzeczą niezwykle istotną, aby szlachetna rywalizacja sportowców harmonizowała z etyką wszystkich podejmowanych działań organizacyjnych. Zawarte w materiałach z konferencji treści są materialnym świadectwem przeżytych dni a jednocześnie mogą inspirować do podejmowania dalszych badań oraz opracowań teoretycznych. Z jednej strony nawiązują one do wielu nowych zdarzeń i doświadczeń związanych z Olimpiadą w Atenach, w 2004 roku, natomiast z drugiej strony wytyczają nowe sposoby myślenia i działania. Wiele osób jest zgodnych co do tego, że najbliższe lata mogą przynieść sporo zmian w sferze sportu na naszym globie. Z dużą radością i zadowoleniem można odnotować fakt, że studenci Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, jako organizatorzy konferencji, aktywnie i profesjonalnie wpisują się w nurt badań i wymiany poglądów na temat teraźniejszości i przyszłości marketingowego zarządzania sportem.” - Prof. Dr Hab. Henryk Mruk, Katedra Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
Spis Treści I. Wstęp Prof. dr hab. Henryk Mruk - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Piotr Matecki, Piotr Jardanowski – Sport & Business Foundation Uczestnicy o konferencji... Debata o przyszłości polskiego sportuZapis debaty, która odbyła się podczas konferencji z udziałemArtura Łobanowskiego, Jacka Wszoły, Bogusława Biszofa, Rolanda Sprünga, Zenona Laskowika, Janusza Zaorskiego „Kibic doskonały”Andrzej Bobowski II. Promocja przez sport Być w dobrych rękach. Sylwia Gruchała i inni Kreowanie wizerunku sportowca polityka w kampanii wyborczej, po zakończeniu kariery sportowej.Jausz Klisiński - Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska Wywiad z Otylią Jędrzejczak i Pawłem Słomińskim. Wyprzedzić innych – promocja marki poprzez sport samochodowy Michał Grabowski Jak prowadzić skuteczne działania sponsoringowe w przypadku braku sukcesów sportowych?Wojciech Pysiewicz - Warszawska Grupa Inwestycyjna Sponsoring sportowy - forma promocji przedsiębiorstwaDorota Araźny – Uniwersytet Warszawski Skuteczność działań sponsoringowych towarzyszących Olimpiadzie Ateny 2004dr Adam Czarnecki – ARC Rynek i Opinia Badanie efektywności sponsoringu sportowego.Konrad Pudło, Expert – Monitor Wrocław Dlaczego nie sponsorować?Michał Górzyński III. Komunikacja i media w sporcie Media a sportJanusz Zaorski Sieć komunikacyjna i medialność. Czynniki wpływające na obecność sponsorów w świadomości kibicówMaria Stachurska - Sport + Markt AG Formy komunikacji działań sponsoringowych przedsiębiorstwa.Zygmunt Waśkowski, Błażej Stawiarski - AE Poznań Współpraca ze sponsorami i mediami na przykładzie Tour de Pologne.Czesław Lang – Lang Team Ile sportu, ile mediów? – recepta na sukcesKrzysztof Hołowczyc Koncepcja promocji dyscypliny na antenie telewizyjnej na przykładzie transmisji z turniejów snookera w Eurosport. Przemysław Kruk, Rafał Jewtuch, Eurosport Polska Projekt M2A- Mission to Athens - studium przypadku Michał Wierzbicki - Eurosport Polska Tenis po polskuJakub Kowalski, Michał Rachoń – Materiały Dobrze Sprasowane IV. Sportowe przedsięwzięcie marketingowe Wprowadzenie do problematyki marketingu sportowego w żeglarstwie Tomasz Chamera – Polski Związek Żeglarski, AWFiS Gdańsk Event marketing i sponsoring. Sportowe turnieje na polskich plażach Anna Konieczna, Witold Lipiński – Sport Mega Marketing Rewitalizacja projektu sponsorskiego „Orlen Team”Andrzej Kalitowicz - Hołowczyc Management Sport w strategii marketingowej PKO BPZbigniew Augustynowicz – PKO BP Plan marketingowy dla Lech Poznań.Piotr Matecki – Sport & Business Foundation Marketing Sportowy w praktyceKrzysztof Baran - KREISEL - Technika Budowlana Sp. z o.o. Koncept marketingowy Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym Oberstdorf 2005Matthias Pietza - Wiceprezes i Dyrektor Zarządzający IMG Germany V. Materiały dodatkowe Jakość usług w fitness klubachAnna Nowińska - Politechnika Częstochowoska Jakość usług sportowo - rekreacyjnychAgnieszka Widawska – Stanisz - Politechnika Częstochowoska Turystyka sportowa jako dyscyplina akademicka i składowa zarządzania sportemJanusz Klisiński - Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska Sport i Rekreacja jako Alternatywa Zachowań Antyspołecznych i UzależnieńMateusz Hędzelek, Agata Juskowiak – UAM Poznań Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej dr Piotr Potejko – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych w treningu i procesie przygotowania zawodnikaBeata Fabisiak