Książka nowa - zapraszam do zakupu!Polecam wszystkim pasjonatom marketingu sportowego - pozycja obowiązkowa!
W toku bieżącego funkcjonowania organizacji sportowych rola planowania, organizowania oraz koordynowania działań marketingowych pozostaje nie do przecenienia. Próbując wzbudzić zainteresowanie rynku produktem przedsiębiorstwa sportowego, nie można polegać na sukcesie sportowym jako jedynym stymulatorze pożądanych przez organizację reakcji otoczenia. Jego osiągnięcie nie jest bowiem warunkiem sine qua non dla realizacji większości celów strategicznych. Brak tej świadomości może przyczynić się do niskiej skuteczności działań w obszarze budowania korzystnych relacji organizacji sportowej z podmiotami zewnętrznymi.
Zarządzanie sportem w rozumieniu marketingowym pozwala na właściwe podejście do procesu uzyskiwania pożądanej pozycji rynkowej, umożliwiając pełną i efektywną realizację założeń organizacji sportowej. Oddziałując na otoczenie za pomocą sprawnie przygotowanych narzędzi marketingowych, można otrzymać pozytywne rezultaty zarówno w zakresie osiągania własnych celów, jak i spełniania oczekiwań potencjalnych partnerów dla przedsiębiorstwa sportowego.W sporcie można zarządzać skutecznie, tak jak dzieje się to w przypadku typowych projektów biznesowych. Niniejsza publikacja jest zbiorem cennych wskazówek pokazujących, jak to uczynić.
Spis treściI. WprowadzeniePrzedmowaProf. dr hab. Henryk MrukTytułem wstępuKrzysztof Kropielnicki, Piotr MateckiII. Zarządzanie w sporcieModelowe założenia zarządzania organizacjami sportowymiDr Andrzej WarteckiInnowacyjne usługi sportowego konsultingu zarządczegoKamil KukułkaIII. Zarządzanie relacjami z klientamiCustomer Relationship Management w polskim sporciePiotr MateckiStrategie związków z klientami na przykładzie Parku Wodnego w Tarnowskich GórachWojciech GiergielIV. Produkty firmy sportowejStrukturalizowanie produktu klubu sportowegoProf. dr hab. Ryszard PanfilProfil kompetencji gracza (zespołu sportowego) a jego wartość rynkowaPaweł BarylskiOcena wartości zawodnika sportowego i jej znaczenie jako wartości księgowejŁukasz MotałaDystrybucja komeptencji sportowych (kontrakt zawodniczy). Aspekty prawne i rynkoweDr Jacek MasiotaMarketingowy rozwój obiektów sportowych – wnioski z rynku niemieckiegoTomasz Cieślik, Krzysztof KropielnickiV. Sportowa markaKreowanie marki sportowejDr Robert Śliwowski, Krzysztof KropielnickiAnaliza medialna marki na przykładzie Piłkarskiej Reprezentacji PolskiSebastian BykowskiVI. Sponsoring w promocji i komunikacjiOd marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowymStanisław PogorzelskiSponsoring piłki nożnej jako instrument promocji (porównanie Orange Ekstraklasa i Barclays Premiership)Łukasz GąsiorowskiMiejsce sponsoringu sportowego w strategiach rozwoju przedsiębiorstw opartych o społeczną odpowiedzialność biznesu, czyli gra typu wygrana-wygranaMichał KoberDwie marki, jeden mistrzKrzysztof ZakrzewskiVII. Media i public relationsSport i media. Sukces medialny zespołu równie ważny jak sukces sportowy. Analiza na przykładzie KGHM Zagłębia LubinMichał Mango, Jerzy StaruchowiczDziałania na rzecz społeczności lokalnej narzędziem PR nowocześnie zarządzanego klubu sportowegoMarcin Dzedzej, Rafał KędziorRynek praw transmisyjnych w PolsceDr Piotr PykelVIII. Sport, biznes i... politykaUprzywilejowana pozycja świata sportu wobec jego partnerów biznesowych. Aspekty formalno-prawne i wizerunkoweRobert KaczyńskiWykorzystanie sportu w samorządowej kampanii wyborczejProf. Janusz Klisiński, dr Zbigniew Widera