Opis książki: Targi krajowe i zagraniczne oraz konferencje to znakomita okazja do nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Aby jednak móc ją wykorzystać, trzeba precyzyjnie określić cele, stworzyć dobry projekt wystawienniczy i profesjonalnie wprowadzić go w życie. Cenną pomocą w tym będzie ta książka stanowiąca kompendium wiedzy na temat tworzenia strategii wystawienniczych i skutecznego zarządzania tego typu projektami.
Podziękowania Wprowadzenie Na czym polega zarządzanie projektem wystawienniczym Część I. Zarządzanie finansami 1. Określenie celu uczestnictwa w targach Trzy poziomy celów uczestnictwa w targach Koncentracja na wybranych celach Ilościowe określenie celów Podsumowanie 2. Tworzenie budżetu i zarządzanie finansami Obliczenie powierzchni wystawienniczej Budżet ostateczny Zarządzanie finansami Roczny raport wystawienniczy Podsumowanie 3. Wybór imprezy wystawienniczej Zrozumienie celów Określenie grupy docelowej Tworzenie profilu klienta Koncentracja na grupie docelowej Ranking profili klientów Rodzaje imprez wystawienniczych Jak wybrać właściwą imprezę wystawienniczą Gdzie znaleźć informacje na temat imprez wystawienniczych Podsumowanie Część II. Realizacja projektu wystawienniczego 4. Jak zrobić wrażenie na kliencie Kształtowanie wrażeń Wzbudzanie zainteresowania Ekspozycja zapadająca w pamięć Wywoływanie skojarzeń związanych z marką Analiza potrzeb przy tworzeniu stoiska Zapytanie ofertowe Harmonogram budowy stoiska Podsumowanie 5. Budowa stoiska - zagadnienia praktyczne Zabudowa: indywidualna czy systemowa? Kolorystyka Oświetlenie Pokrycie podłogi Oznakowanie i oprawa graficzna Nowoczesne technologie Rodzaje stoisk Układ zabudowy stoiska Wysokość Cła i odprawa celna Magazynowanie Przybornik Podsumowanie 6. Zwiększanie atrakcyjności stoiska Lokalizacja Rośliny i kwiaty Gościnność wystawcy Pokazy produktów i usług Materiały promocyjne Loterie Inne atrakcje na terenie stoiska Produkty promocyjne Sponsoring Podsumowanie 7. Działania promocyjne przed rozpoczęciem targów Zaproszenia Public relations Reklama Reklama w Internecie Inne sposoby promocji Podsumowanie Część III. Zarządzanie zasobami ludzkimi 8. Szkolenie pracowników Zachowania osób odwiedzających stoisko Osobowość pracownika stoiska Rodzaj szkolenia Podsumowanie 9. Cztery etapy rozwoju pracownika Etap l: Początkujący pracownik Etap 2: Lepiej, ale przed nami wciąż długa droga Etap 3: Pierwsze oznaki poprawy Etap 4: Pracownik osiągający cele Umiejętności Sześć typów gości, jakich można spotkać podczas targów Motywowanie pracowników Podsumowanie 10. Przełamywanie pierwszych lodów Co należy robić Czego robić nie należy Trzy sposoby przełamywania pierwszych lodów Podsumowanie 11. Gromadzenie informacji Uprawnienia (A = Authority) Potencjał (C = Capability) Czas (T = Time) Tożsamość (I = Identity) Przeszkody (O = Obstacies) Potrzeby (N = Need) Podsumowanie 12. Efektywna prezentacja na stoisku Skupienie się na celach wystawienniczych Techniki skutecznego zarządzania czasem Prezentacja Podsumowanie 13. Zakończenie rozmowy z klientem Pożegnanie wynikające z rozmowy Pożegnanie pojednawcze Podsumowanie 14. Budowanie płaszczyzny porozumienia Słowa Elementy parawerbalne Elementy pozawerbalne Zanim podejdziemy do klienta Czego nie należy robić O czym powinniśmy pamiętać Budowanie płaszczyzny porozumienia podczas pierwszego kontaktu z klientem Budowanie płaszczyzny porozumienia podczas gromadzenia informacj Na co powinniśmy zwrócić uwagę Hierarchia potrzeb Masłowa a proces budowania płaszczyzny porozumienia Budowanie płaszczyzny porozumienia podczas pożegnania z klientem Podsumowanie 15. Jak sprawić, aby nawiązane podczas targów kontakty zaowocowały późniejszymi zamówieniami Cele związane ze sprzedażą Przykłady listów Plan kontaktowania się z potencjalnymi klientami po zakończeniu targów Utrzymywanie kontaktu Cele związane z komunikacją Jak stworzyć plan kontaktów z potencjalnymi klientami po zakończeniu targów Uwagi na temat ochrony danych osobowych Podsumowanie 16. Wywiad strategiczny podczas targów Zespół wywiadowczy Plan wywiadu strategicznego Podsumowanie Indeks
|