Specyfikacja wydania:
Miejsce wydania: Gdańsk Rok wydania: 2005 Numer Wydania:1 Stron: 376 Format: B5 ISBN: 837[zasłonięte]1633
Opis:
Marketing jest z jednej strony spójnym zbiorem określonych działań, a z drugiej – koncepcją zarządzania całym przedsiębiorstwem. Koncepcja ta, w ogólnych zarysach polega na ciągłym identyfikowaniu zmieniających się potrzeb nabywców, a następnie takim zarządzaniu przedsiębiorstwem, aby te potrzeby były jak najpełniej zaspokajane dając w rezultacie zadowolonych i lojalnych klientów. Wykazano, że jest to najlepszy sposób na osiąganie swoich celów, zwłaszcza maksymalizacji zysków oraz skuteczną walkę z konkurencją.
Autorzy publikacji wyjaśniają podstawy marketingu w małych i dużych przedsiębiorstwach, podkreślają i omawiają jego funkcję zarządczą, zamieszczają wiele praktycznych przykładów, z których większość dotyczy polskiej praktyki. Koncepcja i układ książki zostały podporządkowane najnowszej w skali światowej koncepcji zarządzania – marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów pragnących poznać sposoby zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, jak i dla kadry zarządzającej oraz specjalistów od marketingu, którzy znajdą w niej wiele praktycznych koncepcji, przykładów i rozwiązań problemów.
Spis treści:
Wstęp
1. Rozwój marketingu w praktyce i w teorii 1. Uwarunkowania rozwoju 2. Ewolucja koncepcji marketingu 3. Kształtowanie się pojęcia i zakresu marketingu 2. System marketingu i jego otoczenie 1. Elementy marketingu 2. Ogólny model systemu marketingu 3. Główne funkcje marketingowe 4. Otoczenie systemu marketingu 5. Konkurencja i metody walki konkurencyjnej 3. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem 1. Rozwój koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem 2. Cechy charakterystyczne zarządzania marketingowego 3. Zarządzanie marketingowe a zarządzanie marketingiem 4. Marketingowe planowanie strategiczne 5. System planowania w przedsiębiorstwie 4. Marketingowe systemy informacyjne 1. Potrzeby informacyjne decydentów 2. Zarządzanie obiegiem danych w przedsiębiorstwie 3. Rodzaje i etapy badań marketingowych 4. Proces badań marketingowych 1. Faza przygotowania 2. Faza realizacji 3. Faza zakończenia badania 5. Zastosowania badań marketingowych 5. Kształtowanie nowego produktu 1. Składniki produktu i jego klasyfikacja 2. Formowanie asortymentu produktów 3. Planowanie nowego produktu 4. Proces kształtowania nowego produktu 5. Cykl życia produktu na rynku 6. Kształtowanie opakowania produktu 6. Elementy polityki cenowej 1. Cena jako informacja 2. Uwarunkowania i funkcje cen 3. Czynniki kształtujące wysokość ceny 4. Planowanie cen 5. Kryteria różnicowania cen 7. Polityka dystrybucji produktów i usług 1. Polityka dystrybucji jako element marketingu 2. Funkcje i elementy systemu dystrybucji 3. Struktura i wybór kanałów dystrybucji 4. Elementy zarządzania dystrybucją 5. Dystrybucja hurtowa i detaliczna 6. Sprzedawca i jego zadania 8. Podstawy promocji produktu i firmy 1. Koncepcja komunikacji marketingowej 2. Promocja firmy 3. Promocja produktu i usługi (reklama) 1. Główne elementy reklamy 2. Mechanizm działania reklamy 3. Zasady projektowania środków reklamy 4. Badanie skuteczności i efektywności reklamy 4. Promocja sprzedaży i akwizycja 5. Podstawy zarządzania komunikacją marketingową 9. Organizacja działalności marketingowej 1. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie 2. Organizacja usług marketingowych 3. Profesjonalne zrzeszenia marketingowe
Zakończenie Spis literatury
|