WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
MARKETING W EKONOMII I FINANSACH
Wybrane zagadnienia
MONOGRAFIA
red. Halina Zadora
Stan książki/ek: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej 2003
Stron: 180
Nakład: 350 egz.
Okładka: miękka
Format: B5
Spis treści:
Przedmowa...................................................................................................................... 11
CZĘŚĆ PIERWSZA
MARKETING W MIKRO- I MAKROEKONOMII
1. Ekonomiczne i finansowe funkcje marketingu (aut. Halina Zadora)................... 15
1.1. Zadania marketingu.............................................................................................. 15
1.2. Marketing wobec zasady racjonalnych wyborów............................................... 17
1.3. Marketing a ekonomiczne zachowania nabywców.............................................. 20
1.4. Marketing w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa................. 21
1.5. Marketing w tworzeniu wartości rynkowej przedsiębiorstwa............................. 22
1.6. Wartość rynkowa a wartość księgowa aktywów przedsiębiorstwa...................... 25
1.7. Marketing a rynek................................................................................................ 26
2. Marketing a alokacja zasobów gospodarczych (aut. Maciej Miszewski).............. 29
2.1. Marketing w racjonalizacji wyborów................................................................... 29
2.2. Uzasadnienie roli marketingu w procesie alokacji zasobów................................ 31
3. Produkt a użyteczność w ekonomii i marketingu (aut. Grażyna Storoniak-Palczak)...................................................................................................... 33
3.1. Uzasadnienie problemu........................................................................................ 33
3.2. Użyteczność jako kategoria ekonomiczna........................................................... 33
3.3. Marketingowy aspekt użyteczności..................................................................... 35
3.4. Użyteczność produktu w marketingu................................................................... 38
3.5. Różnica w podejściu ekonomii i marketingu do użyteczności i produktu........... 41
CZĘŚĆ DRUGA
MARKETING W PROCESIE WYMIANY I TWORZENIA WARTOŚCI
4. Marketing jako proces wymiany (aut. Kornelia Karcz)........................................ 45
4.1. Proces wymiany a koncepcja marketingu............................................................ 45
4.2. Paradygmaty marketingu i dyscyplin pokrewnych.............................................. 48
4.3. Marketing w otoczeniu wielokulturowym........................................................... 52
5. Marketing bezpośredni w działalności banków - wykorzystanie, skuteczność, efektywność (aut. Sławomir Smyczek)..................................................................... 56
5.1. Istota marketingu bezpośredniego........................................................................ 56
5.2. Funkcje instrumentów marketingu bezpośredniego............................................. 57
5.3. Skuteczność a efektywność marketingu bezpośredniego.................................... 59
5.4. Marketing bezpośredni w działalności polskich banków..................................... 61
5.5. Kierunki rozwoju marketingu bezpośredniego.................................................... 67
6. Marketing personalny (aut. Mariusz Zieliński)...................................................... 69
6.1. Czynnik pracy w ekonomii.................................................................................. 69
6.2. Podstawowe kierunki działań marketingu personalnego..................................... 70
6.3. Marketing personalny w procesie pozyskiwania personelu................................. 72
6.4. Marketing personalny hirudina w warunkach redukcji personelu..................................... 74
6.5. Motywowanie jako instrument marketingu personalnego................................... 78
7. Controlling marketingowy (aut. Wiesława Caputa) .............................................. 81
7.1. Kompetencje źródłem przewagi konkurencyjnej................................................. 81
7.2. Triada strategiczna............................................................................................... 82
7.3. Istota controllingu................................................................................................ 84
7.4. Controlling marketingowy w procesie realizacji strategii................................... 88
8. Rachunek kosztów działań w strategii sprzedaży (aut. Maria Smejda)................ 93
8.1. Znaczenie rachunku kosztów w strategii sprzedaży............................................ 93
8.2. Wykorzystanie rachunku kosztów działań (ABC) w rachunku kosztów
sprzedaży.............................................................................................................. 94
8.3. Standardy kosztowe sprzedaży na podstawie ABC............................................. 97
8.4. Wykorzystanie systemu rachunku kosztów działań do analizy kosztów
sprzedaży na wybranych przykładach.................................................................. 103
12. Public relat Michalak)..
12.1. Pojęcie
12.2. Znaczę
12.3. Public
12.4. Public
12.5. Przykl:
13. Przedsiębioi Izabela Jom
13.1. Istota pi
13.2. Cena, p:
13.3. Proces 1
ZAKOŃCZENI LITERATURA STRESZCZEŃ
CZĘSC TRZECIA
NARZĘDZIA MARKETINGOWE W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW EKONOMICZNYCH I FINANSOWYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE
9. Orientacja marketingowa a ekonomiczno - finansowy standing przedsiębiorstw (aut. Danuta Szwajca)................................................................... 111
9.1. Orientacja marketingowa jako proces historyczny............................................. 111
9.2. Orientacje działań rynkowych przedsiębiorstw w ujęciu Ph. Kotlera................ 112
9.3. Cechy orientacji marketingowej......................................................................... 114
9.4. Determinanty orientacji marketingowej.............................................................. 115
10. Cena jako marketingowy instrument podnoszenia efektywności działania
banku (aut. Janina Harasim)................................................................................. 124
10.1. Cena w strategii banku..................................................................................... 124
10.2. Czynniki kształtujące ceny produktów bankowych......................................... 126
10.3. Mechanizm ustalania cen produktów bankowych........................................... 130
10.4. Granice aktywnej polityki cenowej.................................................................. 133
10.5. Problem efektywności...................................................................................... 134
11. Standaryzacja strategii produktu w marketingu międzynarodowym - korzyści, ograniczenia, efektywność (aut. Danuta Babińska).............................................. 136
11.1. Proces globalizacji jako przesłanka standaryzacji strategii marketingowej .... 136
11.2. Standaryzacja strategii produktu a koncepcja marketingowa.......................... 136
11.3. Decyzje związane z poziomem standaryzacji strategii produktu..................... 137
11.4. Korzyści i ograniczenia standaryzacji strategii produktu................................ 138
11.5. Próba określenia optymalnego poziomu standaryzacji/adaptacji.................... 140
12. Public relations w procesie realizacji wielkich inwestycji (aut. Aneta
Michalak).................................................................................................................... 143
12.1. Pojęcie wielkiej inwestycji............................................................................... 143
12.2. Znaczenie public relations w gospodarce rynkowej........................................ 146
12.3. Public relations w środowisku wielkiej inwestycji.......................................... 150
12.4. Public relations na poszczególnych etapach realizacji wielkich inwestycji.... 153
12.5. Przykłady.......................................................................................................... 155
13. Przedsiębiorstwo franchisingowe jako produkt marketingowy (aut.
Izabela Jonek-Kowalska........................................................................................ 158
13.1. Istota przedsiębiorstwa franchisingowego jako produktu marketingowego .... 158
13.2. Cena, promocja i dystrybucja przedsiębiorstwa franchisingowego................. 159
13.3. Proces kreacji przedsiębiorstwa franchisingowego.......................................... 164
ZAKOŃCZENIE............................................................................................................ 169
LITERATURA............................................................................................................... 173
STRESZCZENIE........................................................................................................... 179
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ
DARMOWY FRAGMENT!!!
ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!
|