Podręcznik dla techników i szkół policealnych uczących zawodów: technik agrobiznesu, technik rolnik, technik ogrodnik, technik hodowca koni, technik żywienia i gospodarstwa domowego.
Spis treści:
I. WPROWADZENIE DO MARKETINGU W AGROBIZNESIE
Co to jest agrobiznes?
- Przedsiębiorstwo w agrobiznesie Instytucje w agrobiznesie
- Potrzeby nabywców jako punkt wyjścia działań marketingowych
- Rynek surowców żywnościowych i artykułów żywnościowych
- Wzajemne relacje i konflikty między producentami żywności i konsumentami
- Popyt na żywność i jego uwarunkowanie
- Czynniki kształtujące podaż surowców żywnościowych
II. PODSTAWY PODEJMOWANIA DECYZJI MARKETINGOWYCH W AGROBIZNESIE
Podstawowe kategorie ekonomiczne związane z marketingiem
- Makro- i mikroujęcie marketingu
- Podejścia do marketingu w agrobiznesie
- Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie
- Otoczenie przedsiębiorstwa jako uwarunkowanie decyzji marketingowych
- Wybór rynków docelowych
- Zachowania konsumenta
III. System marketingowy w agrobiznesie .
Podstawowe funkcje marketingu
- Dostawcy środków produkcji jako podmiot marketingu
- Gospodarstwo rolne, zespół producencki i grupa marketingowa jako podmioty marketingu
- Przetwórstwo surowców żywnościowych a integracja
- Jaką rolę w rozwoju agrobiznesu odgrywają procesy integracyjne?
- Dystrybutorzy, usługodawcy, agencje, jako ogniwa marketingu w agrobiznesie
IV.DECYZJE MARKEINGOWE W PRZEDSIĘBIORSTWACH AGROBIZNESU
Informacja w decyzjach marketingowych
- Charakterystyka elementów marketingu mix - budowa programu marketingowego
V.ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE W FIRMACH AGROBIZNESU
Pojęcie zarządzania marketingowego
- Planowanie marketingowe
- Strategia rozwoju firmy
- Kontrola marketingowa
VI.MATKETING MIĘDZYNARODOWY I GLOBALNY