Opis książki: Celem książki jest wszechstronne i kompleksowe omówienie marketingu usług zdrowotnych, jego istoty, planowania strategicznego, otoczenia placówek służby zdrowia, segmentacji usług zdrowotnych, polityki cenowej, dystrybucji, promocji, a także roli personelu w procesie świadczenia usług zdrowotnych. Bardzo przejrzysty układ treści pozwala każdemu, kto sięga do tej pracy, przejść od definicji pojęć kluczowych marketingu usług do praktycznych wskazówek przy budowie planu marketingowego. Niezwykle cennym uzupełnieniem tekstu są tabele i rysunki, które syntetycznie i logicznie ilustrują zapisane treści. Praca została oparta na literaturze krajowej i zagranicznej oraz na badaniach empirycznych.
Wstęp Rozdział pierwszy. Istota marketingu usług zdrowotnych 1. System marketingu usług 2. Rozwój marketingu w działalności usług zdrowotnych 3. Plan marketingowy 4. Otoczenie marketingowe placówki służby zdrowia Rozdział drugi. System informacji marketingowej w placówce służby zdrowia 1. Informacja jako podstawa prawidłowego działania marketingowego 2. Badania marketingowe 3. Marketingowy system informacji Rozdział trzeci. Metody analizy warunków działania na rynku usług zdrowotnych 1. Formułowanie strategii marketingowej usług zdrowotnych 2. Analiza szans i zagrożeń 3. Analiza wewnętrzna placówki służby zdrowia - atuty i słabości 4. Analiza SWOT placówki służby zdrowia 5. Określenie celów Rozdział czwarty. Segmentacja rynku usług zdrowotnych 1. Istota segmentacji 2. Czynniki wpływające na decyzję zakupu 3. Klasyfikacja kryteriów segmentacji usług zdrowotnych Rozdział piąty. Marketingowa strategia działania placówki służby zdrowia i jej elementy 1. Pojęcie marketingu-mix 2. Produkt w działalności placówek służby zdrowia 3. Jakość usługi zdrowotnej 4. Cena w marketingu usług 5. Dystrybucja i lokalizacja 6. Promocja usług 7. Personel i jego rola Literatura Wykaz rysunków Wykaz tabel
|