Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Marketing usług hotelarskich

04-06-2012, 6:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32 zł     
Użytkownik agroswiat_pl
numer aukcji: 2330241783
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 17-05-2012 18:09:37
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Paczki wysyłane są w ekspresowym tempie.

Książki są dobrze zabezpieczane.

Wystawiamy faktury VAT oraz paragony fiskalne.

 

Zapraszamy do odwiedzenia naszych innych aukcji:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
Tytuł Marketing usług hotelarskich
Autor Jan Cetner
Wydawca WSiP
Rok wydania 2010
Liczba stron 224
Wymiary 170 x 240 mm
Okładka Miękka
ISBN 978[zasłonięte][zasłonięte]21074

 

 

 

 

W podręczniku scharakteryzowano rynek usług hotelarskich. Wyjaśniono i omówiono m.in.:
• podstawowe pojęcia z dziedziny marketingu: rynek, produkt, cena, dystrybucja, promocja,
• badania marketingowe, zarządzanie i planowanie,
• mierniki stosowane w działalności hotelarskiej.
Prezentowane zagadnienia zilustrowano licznymi przykładami i ćwiczeniami.

 

Spis treści

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5

1.1. Usługi hotelarskie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5

1.2. Synergia i integracja usług hotelarskich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13

1.3. Hotelarstwo a wynajem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14

1.4. Obiekty hotelarskie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14

1.5. Potrzeby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . 25

Rozdział 2. Marketing i rynek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29

2.1. Co to jest marketing? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29

2.2. Orientacje przedsiębiorstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30

2.3. Geneza marketingu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31

2.4. Rynek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32

2.5. Rynek usług hotelarskich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43

2.6. Marketing mix . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47

Rozdział 3. Produkt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53

3.1. Dobro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53

3.2. Produkt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55

3.3. Produkt hotelarski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58

3.4. Jakość usług hotelarskich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85

Rozdział 4. Cena . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90

4.1. Metody ustalania ceny podstawowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92

4.2. Termin płatności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98

4.3. Formy płatności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100

4.4. Różnicowanie cen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102

4.5. Strategie cenowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109

4.6. Ceny usług gastronomicznych i uzupełniających . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115

Rozdział 5. Dystrybucja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120

5.1. Etap zawierania kontraktu (rezerwacji) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120

5.2. Etap przybliżania produktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121

5.3. Proces dystrybucji bezpośredniej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122

5.4. Kanał dystrybucji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125

5.5. Kanały dystrybucji produktu hotelarskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127

5.6. Szerokość kanału i strategie dystrybucji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141

Rozdział 6. Promocja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146

6.1. Rodzaje decyzji nabywczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147

6.2. Targetowanie promocji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149

6.3. Ocena promocji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150

6.4. Promotion mix . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151

6.5. Reklama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152

6.6. Public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158

6.7. Promocja sprzedaży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161

6.8. Promocja bezpośrednia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163

Rozdział 7. Ludzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169

7.1. Personel obiektu hotelarskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169

7.2. Inni goście . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172

7.3. Klient . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174

Rozdział 8. Badania marketingowe i mierniki oceny działalności hotelarskiej . . . 178

8.1. Charakter badań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179

8.2. Dobór jednostek badanych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181

8.3. Liczebność próby i błąd wyniku badania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183

8.4. Metody badań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186

8.5. Mierniki oceny świadczenia usług noclegowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196

8.6. Mierniki oceny świadczenia usług gastronomicznych i uzupełniających . . . . . 200

Rozdział 9. Zarządzanie i planowanie marketingowe w hotelarstwie . . . . . . . . . . 207

9.1. Funkcje zarządzania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208

9.2. Horyzont decyzji menedżerskich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209

9.3. Misja przedsiębiorstwa hotelarskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210

9.4. Otoczenie przedsiębiorstwa hotelarskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211

9.5. Analiza SWOT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213

9.6. Plan marketingowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214

Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219

 

Marketing usług hotelarskich