Czy wiesz, że kilkanaście milionów Polaków skupionych jest w serwisach społecznościowych. Wielu z nich słucha muzyki, ogląda i publikuje zdjęcia, ale również dzieli się opiniami, rekomendacjami. Social media to najszybciej rozwijający się kanał komunikacji społecznej - wygodny, skuteczny, co więcej, dostępny o każdej porze. To również świetne narzędzie do zastosowania w celach biznesowych i marketingowych – umożliwiające bezpośrednie budowanie relacji z pozyskanym lub potencjalnym klientem.
Wyobraź sobie, że pozytywne opinie i rekomendacje na temat obiektu, którym zarządzasz lub, w którym pracujesz, krążą po internecie. Prowadzisz blog firmowy lub profil biznesowy, gdzie publikujesz informacje z życia hotelu, ważne wydarzenia, osiągnięte sukcesy na rynku, ale także informujesz o promocjach i rabatach, zachęcasz do skorzystania z restauracji, SPA czy najbliższego długiego weekendu. Potencjalni klienci otrzymują świadomie i dobrowolnie te informacje, komentują, przesyłają między sobą, mówią o hotelu, motelu, pensjonacie. Część z nich kliknie, przejdzie na stronę internetową i zarezerwuje usługę za pośrednictwem internetu lub telefonu. W efekcie obiekt hotelarski żyje w internecie – wiesz jaką masz opinię, możesz sprawdzić popularność konkurencji. Internet staje się źródłem klientów dla Ciebie, nie dla konkurencji. Co więcej, osiągasz to samodzielnie – ponieważ wcale nie wymaga to tajemnej wiedzy programistycznej. Inni z branży hotelarskiej już to robią, czy są jakieś powody by z tego rezygnować?
Jak wielu, skupiasz się na zarządzaniu obiektem i nie zawsze masz czas i możliwości, by uczestniczyć w szkoleniach, warsztatach i śledzić rozwój marketingu. Skorzystaj z praktycznego poradnika online – ebooka, z którego dowiesz się m.in.:
Ebook „Marketing społecznościowy w hotelarstwie” to praktyczna wiedza podana na tacy. To połączenie zagadnień hotelarstwa, marketingu i internetu, które sprawią, że samodzielnie będziesz mógł zadbać o bezpośrednie relacje z klientami – bez pośredników, bez dodatkowych kosztów, bez wychodzenia z biura. Wykorzystaj to.
Opis techniczny:
Tytuł: Marketing społecznościowy w hotelarstwie.Autor: dr Rafał MarekData powstania: 2011Objętość: 88 str.Typ pliku: PDFdr Rafał Marek: ekspert z zakresu zarządzania i marketingu, w tym marketingu internetowego, wieloletnia praktyka, doświadczenie i specjalistyczna wiedza, z obszaru e-biznesu, e-promocji, turystyki i hotelarstwa. DOŚWIADCZENIE: * od ponad 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, m.in. prowadząc lub współuczestnicząc w wielu projektach i przedsięwzięciach z obszaru promocji, reklamy i sprzedaży usług (w sieci i poza nią), * od 15 lat zajmuje się praktycznym wykorzystaniem marketingu w biznesie, w tym w turystyce i hotelarstwie, * od wielu lat przygotowuje materiały szkoleniowe i praktyczne poradniki dla działów sprzedaży i marketingu, * od 5 lat uczestnik kilku grup specjalistów przy IAB ((Związek Pracodawców Branży Internetowej), PRAKTYKA: * wprowadza na rynek i rozwija nowatorskie formy i systemy promocji i reklamy internetowej, * zna specyfikę branży hotelowej i współpracuje m.in. z obiektami (hotele, motele, pensjonaty, obiekty agroturystyczne) w zakresie promocji i reklamy usług noclegowych, * dzieli się praktyczną wiedzą (szkolenia wewnętrzne, wykłady gościnne, konferencje i targi i in.) - przeszkolił kilkaset osób (ponad 500) z zakresu praktycznego zastosowania marketingu i reklamy internetowej, WIEDZA: * z wykształcenia dr ekonomii, w zakresie Zarządzania, * od początku zajmuje się praktyczną stroną zarządzania, marketingu i reklamy w biznesie, w tym w hotelarstwie, * autor: - pierwszych w Polsce, kompleksowych badań wykorzystania internetu w branży turystycznej, - książki zatytułowanej „Determinanty rozwoju polskich biur podróży w internecie„, - oraz artykułów i publikacji nt. zarządzania, marketingu i reklamy, * nieustannie pogłębia wiedzę, uczestnicząc w konferencjach, targach, spotkaniach branżowych, ostatnio widziany m.in. na wydarzeniach: InternetPoland (konferencja i targi) – InternetStandard (konferencja) – InternetWorld (Londyn, konferencja i targi), Forum IAB (konferencja), eTravelForum (konfefencja), TTWarsaw (targi), HoReCa (targi), TravelCamp (Kraków) i innych.Po zakupieEbook zostanie dostarczony w jeden z następujących sposobów:1. online - poprzez wysłanie na adres e-mail linku do publikacji. Publikacja dostępna będzie przez 7 dni od daty zakupu. W tym przypadku brak kosztów dostawy. 2. pocztą tradycyjną - poprzez wysłanie na wskazany adres płyty CD z publikacją. W tym przypadku należy doliczyć koszty przesyłki, których wysokość zależna jest od wybranego wariantu.
3. Sprzedający nie wystawia faktury. W przypadku chęci otrzymania faktury, ebook należy zakupić za pośrednictwem księgarni internetowej Wydaje.pl
W ciągu ostatnich tygodni już ponad 200 praktycznych poradników o marketingu internetowym trafiło w ręce branży turystycznej!
Zobacz pozostałe publikacje dla hotelarstwa!