Marketing sensoryczny Bertil Hultén, Niklas Broweus, Marcus van DijkISBN: 978-83-[zasłonięte]-1922-9Ważną rolę w procesach zakupu i konsumpcji, a także postrzeganiu firm, marek i produktów odgrywają zmysły wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku. Wiedza o zmysłach ludzkich przyczynia się do większej skuteczności działań marketingowych. Jednak w większości przypadków jej wykorzystanie ogranicza się do tego, jak sprawić, aby klienci dostrzegli produkt lub markę.Zdaniem autorów marketing sensoryczny oferuje dużo więcej. Jest to sposób wyrażania tożsamości i wartości firmy w dążeniu do długofalowego celu, jakim jest zwiększenie świadomości marki oraz tworzenie jej wizerunku.Jest to innowacyjna książka, prezentująca teorię i praktykę marketingu sensorycznego. Eksperci w tej dziedzinie przekazują w niej czytelnikowi wiedzę opartą głównie na wynikach badań naukowych z dziedziny psychologii, doświadczeniach firm i zachowaniach konsumentów. Tworząc koncepcję marketingu sensorycznego, przyjęli oni założenie, że o percepcji produktów i usług przez klientów decyduje pięć zmysłów ludzkich. Ich zdaniem firmy muszą o tym pamiętać, gdy formułują strategie marketingowe, a zwłaszcza dokonują wyboru segmentów docelowych, kształtują wizerunek marki czy pozycjonują produkt. Dzięki wykorzystaniu czynników emocjonalnych, racjonalnych i zmysłowych zdecydowanie łatwiej jest bowiem umacniać pozycję na rynku i zdobywać klientów.Walorami książki są przystępny język oraz interesujące przykłady firm europejskich i amerykańskich, które już stosują marketing sensoryczny w swojej działalności.Książka jest adresowana do studentów, a także praktyków gospodarczych. Stanowi ona źródło wiedzy i inspiracji do refleksji dla praktyków marketingu oraz badaczy i studentów.Temat marketingu sensorycznego poruszony został w styczniowym (2011 r.) numerze miesięcznika "Marketing i rynek" przez Arnolda Pabiana w artykule "Marketing sensoryczny" oraz przez Iwonę Skowronek w artykule "Oddziaływanie zapachem jako forma marketingu sensorycznego"Liczba stron - 168Rok wydania - 2011Miejsce wydania -WarszawaWydanie - IOprawa - miękkaFormat - 162x237tłum. Grzegorz DąbkowskiPrzedmowa Rozdział 1. Czym jest marketing sensoryczny?Ludzkie zmysły jako zasoby do wykorzystaniaStrategie sensoryczne a podejście do klientaZmysły ludzkie w centrum uwagiMarka a subiektywny charakter doświadczeńZmysły i doświadczenia zmysłoweLogika doświadczeń jednostki Rozdział 2. Marketing 3.0Dynamika zmian — zalążek społeczeństwa cyfrowegoModernistyczne i postmodernistyczne systemy wartościIndywidualizacja jako styl życiaOd produktu do doświadczenia zmysłowegoMarka a marketing sensoryczny Rozdział 3. Zmysł węchuJak wywąchać dobry interesZapach jako źródło doznańGłębokość i wymiary zapachuMarka jako doświadczenie zapachowe Rozdział 4. Zmysł słuchuSłyszeć i rozumiećDźwięk jako źródło doznańHolistyczne podejście do dźwiękuMarka jako doświadczenie dźwiękowe Rozdział 5. Zmysł wzrokuSztuka widzeniaWizualizacja jako źródło doznańTworzenie przestrzeni usługowejMarka jako doświadczenie wzrokowe Rozdział 6. Zmysł smakuMarketing bez smakuSmak jako źródło doznańMarki z pieprzykiemMarka jako doświadczenie smakowe Rozdział 7. Zmysł dotykuMarketing dotykowyFaktura powierzchni jako źródło doznańNamacalne emocjeMarka jako doświadczenie dotykowe Rozdział 8. Marka jako doświadczenie zmysłoweEmpatia i przyjemnośćCzujniki, wrażenia i wyrażenia zmysłoweDusza markiNajwyższe doświadczenie zmysłowe