Marketing. Podstawy i kontrowersje
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: red. Wojciech Żurawik
cena: 35,00 zł
Niniejszy podręcznik został przygotowany z myślą o studentach wydziałów zarządzania. Jego konstrukcja umożliwia: zapoznanie się z podstawami marketingu, pogłębienie wybranych zagadnień w ramach specjalności dzięki przedstawionej po każdym rozdziale bogatej, najnowszej literaturze polskiej i obcojęzycznej, zapoznanie się z wybranymi, kontrowersyjnymi zagadnieniami z zakresu marketingu, które mogą wskazać sposób wybierania tematyki prac magisterskich i doktorskich. Część pierwsza "Podstawy marketingu" składa się z 11 rozdziałów, przedstawiających marketing w trzech blokach. Część druga "Kontrowersje marketingu, wybrane problemy" stanowi w większości rozwinięcie niektórych problemów z części pierwszej, ukazanych jednak z innej perspektywy. W sposób oczywisty prezentacja podstaw marketingu została pomyślana tak, aby unikać dwuznaczności, co powinno ułatwić przyswajanie tej wiedzy przez studentów. Część druga, przeznaczona dla bardziej wyedukowanego czytelnika, pokazuje różnice w podejściu do niektórych tematów przez różnych naukowców w sferze teoretycznej, ale także akcentuje wątpliwości wynikające ze sposobów adoptowania wiedzy marketingowej przez praktykę gospodarczą. Podręcznik został przygotowany przede wszystkim przez pracowników Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, ale do napisania drugiej części zaproszono również innych pracowników tego wydziału. Autorzy poszczególnych rozdziałów zajmowali się omawianymi problemami w ramach swoich prac doktorskich bądź habilitacyjnych, co powinno zagwarantować wysoki poziom tekstów.
Spis treści:
Wstęp
Część pierwsza PODSTAWY MARKETINGU
1. Istota marketingu - Barbara Żurawik Ewolucja marketingu Interpretacje marketingu Zasady koncepcji marketingowej
2. Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa - Maciej Glamowski Pojęcie otoczenia marketingowego i jego struktura Makrootoczenie Mikrootoczenie
3. Postępowanie konsumenta na rynku - Mariola Łuczak, Grażyna Złotkowska Modele postępowania Czynniki wpływające na postępowanie konsumentów Proces decyzyjny konsumenta Marketingowe skutki zachowań konsumenta
4. Segmentacja rynku - Robert Bęben Istota segmentacji rynku Podział rynku na segmenty Wybór rynku docelowego
5. Polityka produktu - Mariola Łuczak Strategia produktu Cykl życia produktu na rynku i strategie marketingowe Kształtowanie nowego produktu
6. Polityka cen - Grażyna Złotkowska Istota i cele polityki cen Metody wyznaczania cen Rodzaje strategii cenowych Dostosowywanie cen do warunków rynkowych
7. Polityka dystrybucji - Sylwia Kuczamer-Kłopotowska Istota i funkcje dystrybucji Klasyfikacja kanałów dystrybucji Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji Rola pośredników w kanałach dystrybucji
8. Promocja - Barbara Żurawik Miejsce i rola promocji w marketingu mix Model komunikacji Laswella Cele, funkcje i środki reklamy Promocja sprzedaży Public relations Sprzedaż osobista Marketing bezpośredni Czynniki wpływające na wybór instrumentów promocji mix
9. Badania marketingowe - Sylwia Kuczamer-Kłopotowska, Maciej Glamowski System informacji marketingowej przedsiębiorstwa Istota i klasyfikacja badań marketingowych Metody i techniki badań marketingowych Proces badań sondażowych
10. Marketing dóbr i usług przemysłowych - Wojciech Żurawik Pojęcie i specyfika rynków dóbr i usług przemysłowych Rodzaje decyzji zakupu oraz uczestnicy procesu zakupu Proces podejmowania decyzji zakupu Efektywność marketingu przedsiębiorstwa w relacjach z dostawcami i pośrednikami
11. Marketing usług - Monika Boguszewicz-Kreft Znaczenie usług w gospodarce Pojęcie i cechy usług - implikacje marketingowe Instrumenty marketingu mix usług Istota, kryteria i metody badania jakości usług Rodzaje marketingu stosowane w usługach
Część druga KONTROWERSJE MARKETINGU. WYBRANE PROBLEMY
12. Marketing wobec wyzwań społecznych i ekologicznych - Renata Płoska Geneza marketingu społecznego Istota i narzędzia marketingu ekologicznego Perspektywy rozwoju marketingu ekologicznego w Polsce
13. Kłamstwo w reklamie - Barbara Żurawik Cele i funkcje reklamy Reklama wprowadzająca w błąd w świetle polskiego prawa Przykłady reklam wprowadzających w błąd
14. Reklama telewizyjna jako środek perswazji wobec dzieci - Monika Boguszewicz-Kreft Dziecko jako szczególny odbiorca reklamy telewizyjnej Dzieci jako ważny segment rynku Reklama telewizyjna jako podstawowy nośnik działań promocyjnych kierowanych do dzieci Ograniczenia prawne reklamy skierowanej do dzieci
15. Marketing i media -Jan Kreft Co naprawdę dostarczają media? Ułomności rynku Czy wolny rynek mediów zwiększa wolność indywidualnego wyboru? Czy dostęp do informacji jest równy? Media przedstawiają rzeczywistość, czy ją kreują? Czy media są niezależne? Kto ma media, ten ma władzę
16. Marketing bezpośredni, szanse i zagrożenia - Wojciech Żurawik Pojęcie marketingu bezpośredniego i jego miejsce w teorii marketingu Proces decyzyjny w marketingu bezpośrednim Zagrożenia dla konsumentów
17. Dualizm w strategicznym zarządzaniu marketingowym -Jacek Rybicki Dualizm i wielowymiarowość w myśleniu strategicznym Strategiczne okna możliwości Dualne spojrzenie na modele analizy portfelowej Perspektywa portfelowa a perspektywa zasobowa Podejście systemowe jako synteza perspektywy portfelowej i zasobowej Proste zasady tworzące system działania Graficzne odzwierciedlenia strategii w ujęciu systemowym
Miejsce wydania: |
Gdańsk |
Rok wydania: |
2009 |
Numer Wydania: |
1 |
Stron: |
428 |
Format: |
B5 |
ISBN: |
837[zasłonięte]3187 |
Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku Ujeścisko
Koszt wysyłki większej ilości książki ze względu na wagę przesyłki to 1,50 zł za każdą dodatkową sztukę do ceny podstawowej w danej opcji dostawy!!!
|