WAŻNE
Przed zakupem zapoznaj się z warunkami sprzedaży opisanymi na stronie
Opis przedmiotu
Marketing na rynku prasowym
Ryszard Żabiński
Liczba stron 232 Rok i miejsce wydania 2010, Warszawa Oprawa miękka
Głównym celem książki jest identyfikacja roli i funkcji marketingu producentów/wydawców prasy oraz jej dystrybutorów/sprzedawców w procesie kształtowania i rozwoju rynku prasowego w Polsce w dobie transformacji ustrojowej w kraju, z uwzględnieniem wpływu uwarunkowań globalizacyjnych, w tym związanych z procesem integracji Polski z Unią Europejską. Celem publikacji jest również krytyczna analiza zastosowania koncepcji marketingu-mix dla wybranych segmentów rynku prasowego, przy uwzględnieniu jego specyfiki oraz wykorzystaniu interdyscyplinarnej wiedzy z dziedziny medioznawstwa i marketingu. W literaturze problematykę rynku prasowego najczęściej przedstawia się w ujęciu historycznym, socjologicznym, socjopsychologicznym i etycznym. Poruszane są zagadnienia prawne i etyczne, związane z wykonywaniem zawodu dziennikarza. Istnieją opracowania dotyczące technologii i specyfiki mediów elektronicznych, poświęcone warsztatowym zagadnieniom zawodu dziennikarza. Dostępne są również liczne prace na temat relacji media–polityka, a także ujmujące problematykę z punktu widzenia komunikowania masowego. Istnieją wreszcie publikacje poruszające problem ekonomiki mediów. Brakuje natomiast tytułów, w których omawia się rynek prasowy przy wykorzystaniu zasad marketingu uwzględniających wszystkie aspekty problemu. Tylko szerokie potraktowanie problematyki pozwala na określenie roli marketingu w procesie kształtowania i rozwoju rynku prasowego w Polsce. W książce zaprezentowano kompleksową analizę rynku prasowego. Podejście marketingowe w odniesieniu do rynku prasowego wymaga również określenia pojęcia jakości gazety i czasopisma, charakteru otoczenia marketingowego wydawców i jego wpływu na kształtowanie strategii marketingowych zarządzających środkami przekazu, strategicznych celów środka przekazu, a także identyfikacji i opisu strategii cenowych oraz strategii dystrybucyjnych stosowanych na rynku prasowym. Książka jest adresowana do pracowników public relations współpracujących z wydawnictwami prasowymi, pracowników agencji reklamowych, pracowników prasy, w tym menedżerów, redaktorów, dziennikarzy i pracowników działów handlowych, a także do studentów dziennikarstwa.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Podstawy teoretyczne i metodyczne marketingu na rynku prasowym 1.1. Koncepcja marketingowa działania podmiotów rynkowych jako przedmiot badań naukowych 1.1.1. Podstawowe koncepcje współczesnego marketingu 1.1.2. Metodyka badań naukowych marketingowej koncepcji i orientacji podmiotów rynkowych 1.1.3. Badania prasoznawcze a ekonomika mediów i marketing mediów 1.1.4. Marketing mediów - kluczowe kategorie teoretyczne i badawcze 1.1.5. Obszar działań marketingowych na rynku prasowym 1.2. System społeczny a system medialny 1.3. Koncepcja badawcza produktowego ujęcia gazet i czasopism Podsumowanie Rozdział 2. Marketingowe otoczenie wydawców prasowych 2.1. Otoczenie makroekonomiczne i makrospołeczne na rynku prasowym 2.2. Struktura makrootoczenia wydawcy prasowego 2.2.1. Otoczenie demograficzne 2.2.2. Otoczenie ekonomiczne 2.2.3. Otoczenie technologiczne 2.2.4. Otoczenie przyrodniczo-urbanistyczne 2.2.5. Otoczenie polityczne 2.2.6. Otoczenie prawne 2.2.7. Otoczenie społeczno-kulturowe STUDIUM PRZYPADKU 1. Fragmentacja na polskim rynku prasowym po roku 1989 2.3. Otoczenie bliższe zadaniowe na rynku prasowym 2.3.1. Otoczenie konkurencyjne (sektorowe) wydawców na rynku prasowym 2.3.2. Otoczenie konkurencyjne wydawców — strona podażowa rynku prasowego STUDIUM PRZYPADKU2. Czytelnictwo dzienników w układzie przestrzennym 2.4. Analiza potencjału wydawców prasowych Podsumowanie Rozdział 3. Konsument na rynku prasowym 3.1. Definicje zachowań konsumenta 3.2. Obszary analizy zachowań konsumenta 3.3. Czynniki determinujące zachowania konsumentów 3.4. Reakcje konsumenta na bodźce płynące z rynku 3.5. Grupy docelowe konsumentów na rynku prasowym Podsumowanie Rozdział 4. Badania marketingowe na rynku prasowym 4.1. Istota badań marketingowych gazet i czasopism 4.2. Wykorzystanie wyników badań marketingowych przez uczestników rynku prasowego 4.3. Klasyfikacja rodzajów informacji i ich wykorzystanie w badaniach 4.4. Metody i techniki docierania do źródeł danych 4.5. Metodologia badań marketingowych na rynku prasowym 4.6. Instrumenty pomiarowe w badaniach marketingowych na rynku prasowym 4.7. Wykorzystanie badań marketingowych przez wydawców 4.7.1. Badania jakościowe gazet i czasopism 4.7.2. Badania jakościowe przy testowaniu nowego produktu 4.7.3. Analiza jakościowa treści przekazu w gazecie lub czasopiśmie 4.7.4. Badania ilościowe na rynku prasowym 4.8. Zastosowania badań marketingowych na rynku prasowym Podsumowanie Rozdział 5. Strategie marketingowe na rynku prasowym 5.1. Definicje strategii marketingowej 5.2. Rodzaje strategii marketingowych 5.3 Treść strategii marketingowych na rynku prasowym 5.4. Tworzenie i implementacja strategii marketingowych przez wydawców 5.5. Misja, tożsamość i wizerunek - ustalenie celów strategicznych gazety lub czasopisma 5.6. Niektóre strategie marketingowe stosowane na rynku prasowym 5.6.1. Strategie segmentacji na rynku prasowym 5.7. Wykorzystanie strategii marketingowych przez wydawców STUDIUM PRZYPADKU 3. Zmiany w strategiach marketingowych wydawców dzienników w warunkach spowolnienia gospodarczego w Polsce w latach 2008–2009 Podsumowanie Rozdział 6. Strategie produktowe wydawców 6.1. Marketingowa koncepcja produktu na rynku prasowym 6.2. Funkcje produktów 6.3. Podział produktów 6.4. Jakość produktów 6.5. Cykl życia produktów 6.6. Tworzenie i rozwój nowych produktów 6.7. Strategie produktowe na rynku prasowym 6.8. Istota i kreowanie marki na rynku prasowym Podsumowanie Rozdział 7. Kształtowanie cen gazet i czasopism 7.1. Istota procesu kształtowania cen 7.2. Rodzaje cen stosowanych przez wydawców 7.3. Ceny zorientowane na popyt 7.4. Kształtowanie cen na podstawie postrzeganej wartości 7.5. Wykorzystanie instrumentów cenowych w grupach strategicznych 7.6. Strategiczne decyzje cenowe Podsumowanie Rozdział 8. Dystrybucja na rynku prasowym 8.1. Rola dystrybucji na rynku prasowym 8.2. Rodzaje kanałów dystrybucji na rynku prasowym 8.3. Dystrybucja prasy drukowanej 8.4. Kolportaż uliczny gazet i czasopism 8.5. Czynniki wzrostu sprzedaży gazet i czasopism w punkcie detalicznym 8.6. Dystrybucja informacji prasowych w Internecie 8.7. Dystrybucja informacji prasowych za pomocą przenośnych urządzeń odbiorczych 8.8. Dystrybucja serwisów agencyjnych 8.9. Strategie dystrybucji na rynku prasowym Podsumowanie Rozdział 9. Promocja na rynku prasowym 9.1. Relacje pomiędzy podmiotami uczestnikami rynku prasowego 9.2. Komunikacja marketingowa wydawców prasowych 9.3. Istota reklamy 9.4. Instrumenty promocji wykorzystywane przez wydawców prasy 9.4.1. Reklama gazet i czasopism 9.4.2. Public relations gazet i czasopism 9.4.3. Sponsoring gazet i czasopism Podsumowanie Zakończenie Bibliografia
*Opis zaczerpnięty ze strony wydawnictwa.
Gwarancja
Sprzedawane przez nas książki są nowe, w większości ofoliowane. W przypadku błędów drukarskich (np. brak stron, stony źle zszyte) wadliwe książki wymieniamy na nowe bez dodatkowych opłat. W przypadku gdy pozycje nie są już dostępne zwracamy pieniądze.
Promocje
- Książki opłacone z góry wysyłamy gratis !!
- W przypadku lżejszych książek wysyłka Pocztą Polską gratis lub bardzo mała dopłata do przesyłki kurierskiej tylko 7,00 zł !! Szczegóły w opisie aukcji.
- Przesyłki kurierskie wysyłamy codziennie we wszystkie dni robocze
- Przesyłki pocztowe realizujemy dwa razy w tygodniu.
- W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej dwóch książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem gratis !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry)
- W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej trzech książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem gratis i rabat na każdą książkę w wysokości 4,00 zł !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry pod warunkiem samodzielnego odliczenia rabatu od kwoty przelewu)
- UWAGA: Pozycje składające się z dwóch i więcej tomów sprzedawane na jednej aukcji traktowane są jako jedna książka.
- Zakupy dokonane z różnych naszych kont na Allegro nie podlegają łączeniu.
- Jednorazowa dopłata do przesyłki pobraniowej 10,00 zł niezależnie od ilości zakupionych pozycji.
- Przesyłki pobraniowe wysyłamy tylko i wyłącznie kurierem.
Oferta
Posiadamy ofertę z wielu różnych wydawnictw. Sprawdź naszą ofertę na allegro.
Dodatkowo posiadamy także podręczniki niezbędne do egzaminów państwowych LEP i L-DEP.
Referencje
Mamy status . Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów !!
Zaufało nam już ponad 10.000 Klientów dołącz do ich grona, postaw na szybkość i niezawodność !!
Sprawdź nasze komentarze !!
|
Nasz adres
Biuro:
ul. Sołtysia 60u
40-748 Katowice
Magazyn:
ul. Zielona 24
41-500 Chorzów
Kliknij aby przejść do mapy
Płatność
- Płacę z Allegro
- Płatność przy odbiorze towaru od kuriera
- Płatność gotówką w magazynie
- Przelewem na konto:
Alior Bank 65 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 124115
Faktury
Wystawiamy faktury VAT.
Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
Wysyłka
- Książki opłacone z góry wysyłamy gratis !!
- W przypadku lżejszych książek wysyłka Pocztą Polską gratis lub mała dopłata do przesyłki kurierskiej tylko 7,00 zł !!
- Przesyłki kurierskie realizujemy codziennie, ksiażki wysyłane Pocztą Polską wysyłamy dwa razy w tygodniu !!
Odbiór osobisty
Odbiór osobisty możliwy w Chorzowie
lub w Katowicach
tylko po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Kontakt
tel. 693 [zasłonięte] 59 49
tel. 601 [zasłonięte] 48 66
23[zasłonięte]167
[zasłonięte]14746
Skype:
Ksiazki-Medyczne.eu
e-mail:
Śledzenie Transakcji
Po zakupie towaru będą Państwo na bieżąco informowani o stanie transakcji przy pomocy wiadomości e-mail.
|