Współczesną gospodarkę charakteryzują ciągle nasilające się procesy internacjonalizacji i globalizacji. Uczestniczą w nich już nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, ale także firmy średniej wielkości.
W książce zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z prowadzeniem działań marketingowych na rynku międzynarodowym. Autor wyjaśnia:
w jaki sposób są prowadzone badania marketingowe rynków zagranicznych,
jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność,
jakimi kryteriami należy kierować się przy wyborze formy działalności,
jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych,
na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej,
jak należy zorganizować komórkę marketingową przedsiębiorstwa, które nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego.
Wartość pracy zwiększają zamieszczone w niej studia przypadków, które mogą być przedmiotem dyskusji i analizy podczas zajęć dydaktycznych ze studentami.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw, tych zwłaszcza, które prowadzą działalność na rynku zagranicznym.
Spis treści:
Wstęp
1. Elementy marketingu na rynku międzynarodowym
Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym
Badania marketingowe rynku międzynarodowego
Pojęcie i specyfika badań
Rodzaje badań
Źródła informacji i metody badań
Etapy strategii na rynku międzynarodowym
2. Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich
Wybór rynków zagranicznych
Wybór formy działania na rynku międzynarodowym
Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
Działania eksportowe
Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
Inwestycje bezpośrednie
3. Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym
Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym
Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym
Polityka produktu
Polityka cenowa
Polityka dystrybucji
Polityka promocji
Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym Euromarketing - podstawy koncepcji
4. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym -studia przypadków
Strategia firmy Avon na rynku międzynarodowym
Strategia promocji firmy Benetton na rynku międzynarodowym
Strategia firmy Hachette Distribution Services na rynku międzynarodowym
Strategia firmy Levi Strauss & Co na rynku światowym
Wejście na polski rynek zagranicznych firm handlu detalicznego i hurtowego
Strategie marketingowe firmy Honda na polskim rynku Strategia marketingowa Świata Książki (koncern Bertelsmanna z RFN) na polskim rynku
Wejście na polski rynek niemieckiej firmy Stollwerck
Strategia wejścia na polski rynek firmy Cadbury
Wejście na polski rynek firmy Lexmark International
Działania marketingowe i strategia wejścia na polski rynek firm Algida i Schöller
Strategia działania firmy ABB na rynku międzynarodowym
Działania na rynkach zagranicznych przedsiębiorstwa Relpol SA
Strategia firmy Dr Eris na rynku międzynarodowym
Strategia marketingowa firmy LPP SA na rynku międzynarodowym
Strategie działania firmy Polifarb Cieszyn-Wrocław SA na rynku międzynarodowym
Strategia działania firmy Atlas na rynkach zagranicznych
Działania firmy Kamis Przyprawy SA na rynkach zagranicznych
Zakończenie
Literatura
Indeks