Opis książki: Współczesną gospodarkę charakteryzują ciągle nasilające się procesy internacjonalizacji i globalizacji. Uczestniczą w nich już nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, ale także firmy średniej wielkości. W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z prowadzeniem działań marketingowych na rynku międzynarodowym. Autor wyjaśnia: w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków zagranicznych, jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność, jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy działalności, jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych, na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej, jak należy zorganizować komórkę marketingową przedsiębiorstwa, które nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego.
O autorze Wstęp 1. Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw Pojęcie marketingu międzynarodowego i jego elementy 2. Badania marketingowe rynku międzynarodowego Pojęcie i specyfika badań Rodzaje badań Źródła informacji i metody badań 3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa Ocena i selekcja rynków zagranicznych Określenie celów działania na rynku zagranicznym Ustalenie sposobów wejścia na rynek zagraniczny Ustalenie działań funkcjonalnych przedsiębiorstwa Koordynacja działań Realizacja strategii i kontrola 4. Wejście przedsiębiorstwa na wybrane rynki zagraniczne Ocena i selekcja rynków zagranicznych Formy wejścia str. 5. Charakterystyka form działania przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym Działania eksportowe Handel wymienny Wybrane rodzaje ryzyka transakcji eksportowych i sposoby jego ograniczania Działania kooperacyjne bez zaangażowania kapitału Działania kooperacyjne z zaangażowaniem kapitału Inwestycje bezpośrednie 6. Strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym Strategie marketingowe Pozostałe strategie funkcjonalne 7. Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym i jej elementy Polityka produktu Polityka cenowa Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym i jej elementy 8. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym 9. Strategie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne. Studia przypadków Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne Grupa Maspex Wadowice Grupa Mokate Amica Wronki SA PKN Orlen SA Grupa Selena Grupa Can-Pack Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Kolastyna) Solaris Bus & Coach Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl) Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i obuwniczej (LPP SA, Redan, KAN, Gino Rossi) Grupa Atlas SA Grupa Koelner 10. Strategie marketingowe zagranicznych firm na rynku międzynarodowym. Studia przypadków McDonald's Corporation IKEA Nike Inc. Avon Benetton Group Koncern Bertelsmann na polskim rynku Strategia wejścia na polski rynek firmy Stollwerck Strategia wejścia na polski rynek firmy Cadbury Strategia wejścia na polski rynek firm Algida i Scholler Zakończenie Literatura Indeks
|