Opis książki: Pojęcia "praktyka lekarza dentysty" i "prowadzenie gabinetu stomatologicznego" w codziennym języku są używane zamiennie, ale można przypisać im nieco odmienne znaczenie. Pierwsze jest związane ze świadczeniem lekarskim, a drugie z działalnością typowo biznesową. Uwaga w książce koncentruje się na rynkowym aspekcie funkcjonowania gabinetu. Celem publikacji jest przybliżenie dentystom instrumentów marketingowego oddziaływania na klientów zewnętrznych, czyli pacjentów.Ze wstępu
WSTĘP
ROZDZIAŁ I Marketing w prowadzeniu gabinetu stomatologicznego
1. Istota usług 2. Specyfi ka usług stomatologicznych 3. Działalność marketingowa 3.1. Istota marketingu 3.2. Marketing mix 3.2.1. Produkt 3.2.2. Cena 3.2.3. Dystrybucja 3.2.4. Promocja 3.2.5. Ludzie 3.3. Marketing usług 4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ II Poznanie pacjenta gabinetu
1. Istota segmentacji 2. Przeprowadzanie segmentacji 2.1. Kryteria segmentacji 2.2. Konsekwencje wyboru segmentu działania 3. Znaczenie badań marketingowych 4. Projektowanie badań marketingowych 5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ III Zwrócenie uwagi pacjenta
1. Wyróżnianie się na tle konkurencji 2. Budowa reputacji 3. Elementy praktyki stomatologicznej pomocne w zwróceniu uwagi pacjenta 3.1. Znak grafi czny 3.2. Oznaczenie gabinetu na zewnątrz budynku 3.3. Wizytówka stomatologa 3.4. Folder informacyjny gabinetu stomatologicznego 3.5. Gabinet stomatologiczny a Internet 4. Elementy urealniające niematerialność usług 5. Promocja gabinetu 5.1. Reklama 5.2. Promocja sprzedaży 5.3. Public relations 5.4. Profesjonalna prezentacja 5.5. Ocena działań promocyjnych 6. Podsumowanie
ROZDZIAŁ IV Planowanie działań marketingowych
1. Analiza sytuacji gabinetu 1.1. Ocena bieżącej sytuacji 1.2. Cele do osiągnięcia 2. Wdrażanie działań marketingowych 2.1. Planowanie marketingowe 2.2. Misja gabinetu 3. Wybrane strategie marketingowe 4. Kontrola działań marketingowych 5. Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
|