Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]60189liczba stron: 200Okładka: miękkaWydawnictwo: wolters kluwer polskaSeria: PORADNIKI BRANŻOWERok wydania: 2009 Opis
Prezentowana publikacja poświęcona jest strategii budowania pozycji rynkowej gabinetów lekarskich oraz placówek medycznych. Przedstawiono w niej miejsce gabinetów lekarskich na rynku usług medycznych, koncepcję marketingowego zarządzania gabinetem, a także elementy konieczne do jego efektywnego wdrożenia, takie jak: wiedza na temat potrzeb i zachowań pacjentów, umiejętność tworzenia oraz zarządzania wizerunkiem i marką placówki, kształtowania cen, komunikowania się z podmiotami otoczenia czy prowadzenia negocjacji.Książka adresowana jest przede wszystkim do osób prowadzących lub pragnących założyć własny gabinet medyczny, które kierują się zasadą tworzenia partnerskich relacji między gabinetami a pacjentami, a także do wszystkich zajmujących się teorią zarządzania w służbie zdrowia.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1 Gabinety lekarskie na rynku usług zdrowotnych
Rozdział 2 Koncepcja marketingowego zarządzania gabinetem lekarskim
Rozdział 3 Otoczenie gabinetu lekarskiego
Rozdział 4 Sposoby konkurowania gabinetów lekarskich
Rozdział 5 Segmentacja pacjentów a działania gabinetu
Rozdział 6 Zachowania pacjentów
Rozdział 7 Badania marketingowe na rynku usług medycznych
Rozdział 8 Strategia produktu
Rozdział 9 Usługi gabinetów lekarskich
Rozdział 10 Zarządzanie wizerunkiem placówki medycznej
Rozdział 11 Zarządzanie marką placówki medycznej
Rozdział 12 Strategie cenowe gabinetów lekarskich
Rozdział 13 Promocja gabinetów lekarskich
Rozdział 14 Rola personelu w zarządzaniu marketingowym
Rozdział 15 Neuromarketing a działania gabinetu
Rozdział 16 Plan marketingowy gabinetu lekarskiego
Rozdział 17 Negocjacje w sferze usług zdrowotnych
Zakończenie
Bibliografia