Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MARKETING DLA SPORTU - HENRYK MRUK - HIT

11-10-2014, 22:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 19.99 zł     
Użytkownik ladny_nick
numer aukcji: 4661170951
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 6   
Koniec: 11-10-2014 21:29:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książka nowa - zapraszam do zakupu!

Polecam wszystkim pasjonatom marketingu sportowego - pozycja obowiązkowa!

"Marketing dla sportu" - publikacja podsumowująca tematy poruszone podczas konferencji IV Dni Marketingu Sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - 23 - 25 listopada 2005 r.

Wielowymiarowość powiązań pomiędzy dziedzinami sportu i biznesu skłania do pogłębionej analizy rynku marketingu sportowego, jego uwarunkowań i instrumentów. Poznanie specyfiki tego rynku, weryfikacja zachowań podmiotów na nim występujących oraz świadomość szans i zagrożeń, jakie sązwiązane z marketingiem sportowym, pozwolą na profesjonalizację działań podejmowanych w tym obszarze. Poziom wiedzy o marketingu sportowym w Polsce jest jednak wciąż nieadekwatny do potencjału rynku. Częściej dyskutuje się o niewykorzystanych możliwościach niż sukcesach osiąganych na tym polu. Większe otwarcie sportu i biznesu na współpracę, wzajemne odkrywanie i adaptowanie sprawdzonych rozwiązań stosowanych przez każdą ze stron jest warunkiem koniecznym w kontekście dążenia do prężnego rozwoju marketingu sportowego.

Korzyści, jakie może nieść ze sobą integracja obu tych środowisk, są wszechstronne. Pieniądze we współczesnym świecie stanowią czynnik niejednokrotnie decydujący o osiągnięciu sukcesu w sporcie. Z kolei sponsorowanie sportu jest w dalszym ciągu niezwykle atrakcyjną formą promocji dla firm, głównie dzięki ładunkowi emocji, jaki towarzyszy większości dyscyplin sportowych. Jednocześnie zasadniczą wagę ma tutaj zarówno wprowadzenie standardów obowiązujących w biznesie w codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstwa sportowego, jak i transfer cech związanych ze sportem na postrzeganie firm sponsorujących danego sportowca, klub, reprezentację czy dyscyplinę.
Publikacja stanowi element poszukiwań odpowiedzi na pytania, jak wykorzystać marketing dla sportu oraz w jakich aspektach sport i biznes są do siebie podobne, a gdzie potrzebne jest większe zrozumienie i pełniejsze poznanie?


Spis treści


I. Wprowadzenie

Przedmowa
Prof. dr hab. Henryk Mruk

Tytułem wstępu
Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki

Sport a pieniądze
Tomasz Redwan

Jak skutecznie dobierać i oceniać sponsoring?
Marcin Andrzejczyk

Marketing podstępny w sporcie na tle ewolucji marketingu
Dr Zbigniew Widera

II. Relacje między sportem a biznesem

Sukces sportowca a sukces przedsiębiorcy
Prof. dr hab. Henryk Mruk

Przywództwo w relacji sportowiec - trener
Adam Bekier


III. Produkt sportowy

Marketingowa koncepcja przedsięwzięcia sportowego
Prof. dr hab. Andrzej Szromnik

Impreza sportowa jako produkt w ujęciu marketingowym
Jan Chłapowski

IV. Identyfikacja zachowań kibica-konsumenta na rynku sportowym

Segmentacja rynku sportowego - istota i kryteria wyboru rynku docelowego
dr Zygmunt Waśkowski

Customer relationship management w zarządzaniu klubem
sportowym
Jacek Hanarz

Zastosowanie metody Teamqual w ocenie jakości widowiska
sportowego na przykładzie meczu koszykówki
Dr Sławomir Kowalski

Rozpoznanie preferencji kibiców sportowych na przykładzie
badania "Kibice o Lechu Poznań"
Dr Mirosława Kaczmarek, Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki

V. Public relations

Uwarunkowania i kierunki działań promocyjnych w sportach niszowych na przykładzie rugby siedmioosobowego (Rugby 7)
Stanisław Pogorzelski

Jak przygotować prostą, ale efektywną sportową kampanię PR
Filip Mecner

Wartość medialna sportowca
Konrad Pudło

VI. Marketing usług sportowo-rekreacyjnych

Indywidualizacja oferty fitness klubów
Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz, Dr inż. Izabella Sowier-Kasprzyk

Strategia uprawniania w działalności usługowego przedsiębiorstwa sportowo-rekreacyjnego
Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz

VII. Marketing sportowy w praktyce

Orange Ekstraklasa - case study
Piotr Gołos

Case studies programu Volvo Masters Amateur
Zofia Bugajna

Strategia rozwoju golfa zawodowego w Polsce
Marek W. Podstolski

Sport jako element budowania przewagi konkurencyjnej miast i regionów
Piotr Matecki, Jarosław Semrau

KKS Lech Poznań jako nowocześnie zarządzana marka
Olaf Jarzemski, Jagoda Wawrzyniak

VIII. Finansowe aspekty sportu

Struktura i zasady finansowania polskiej siatkówki
Artur Popko

Rola samorządu terytorialnego w finansowaniu kultury fizycznej na przykładzie Miasta Poznania
Dr Ewa Bąk

Europejskie kluby piłkarskie na rynkach kapitałowych
Sebastian Miroński

XI. Wokół sportu

Hipnoza w sporcie
Dr Andrzej Kaczorowski

Poziom wiedzy sportowej polskiego kibica w świetle wyników badań on-line
Paweł Grzybek, Artur Kotliński, Karol Marciniak

"Czarodzieje z Wembley". Piłka nożna w Szkocji na tle rywalizacji szkocko-angielskiej
Roman Zaczkiewicz

Sport w zabytkach - rola i znaczenie usług sportowo-rekreacyjnych w ofercie polskich hoteli turystycznych
Wojciech Giergiel