Książka nowa - zapraszam do zakupu!
Polecam wszystkim pasjonatom marketingu sportowego - pozycja obowiązkowa!
"Marketing dla sportu" - publikacja podsumowująca tematy poruszone podczas konferencji IV Dni Marketingu Sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - 23 - 25 listopada 2005 r.Wielowymiarowość powiązań pomiędzy dziedzinami sportu i biznesu skłania do pogłębionej analizy rynku marketingu sportowego, jego uwarunkowań i instrumentów. Poznanie specyfiki tego rynku, weryfikacja zachowań podmiotów na nim występujących oraz świadomość szans i zagrożeń, jakie sązwiązane z marketingiem sportowym, pozwolą na profesjonalizację działań podejmowanych w tym obszarze. Poziom wiedzy o marketingu sportowym w Polsce jest jednak wciąż nieadekwatny do potencjału rynku. Częściej dyskutuje się o niewykorzystanych możliwościach niż sukcesach osiąganych na tym polu. Większe otwarcie sportu i biznesu na współpracę, wzajemne odkrywanie i adaptowanie sprawdzonych rozwiązań stosowanych przez każdą ze stron jest warunkiem koniecznym w kontekście dążenia do prężnego rozwoju marketingu sportowego.Korzyści, jakie może nieść ze sobą integracja obu tych środowisk, są wszechstronne. Pieniądze we współczesnym świecie stanowią czynnik niejednokrotnie decydujący o osiągnięciu sukcesu w sporcie. Z kolei sponsorowanie sportu jest w dalszym ciągu niezwykle atrakcyjną formą promocji dla firm, głównie dzięki ładunkowi emocji, jaki towarzyszy większości dyscyplin sportowych. Jednocześnie zasadniczą wagę ma tutaj zarówno wprowadzenie standardów obowiązujących w biznesie w codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstwa sportowego, jak i transfer cech związanych ze sportem na postrzeganie firm sponsorujących danego sportowca, klub, reprezentację czy dyscyplinę.Publikacja stanowi element poszukiwań odpowiedzi na pytania, jak wykorzystać marketing dla sportu oraz w jakich aspektach sport i biznes są do siebie podobne, a gdzie potrzebne jest większe zrozumienie i pełniejsze poznanie?
Spis treści
I. WprowadzeniePrzedmowaProf. dr hab. Henryk MrukTytułem wstępuKrzysztof Kropielnicki, Piotr MateckiSport a pieniądze Tomasz RedwanJak skutecznie dobierać i oceniać sponsoring? Marcin AndrzejczykMarketing podstępny w sporcie na tle ewolucji marketingu Dr Zbigniew WideraII. Relacje między sportem a biznesem Sukces sportowca a sukces przedsiębiorcy Prof. dr hab. Henryk MrukPrzywództwo w relacji sportowiec - trener Adam Bekier
III. Produkt sportowy Marketingowa koncepcja przedsięwzięcia sportowego Prof. dr hab. Andrzej SzromnikImpreza sportowa jako produkt w ujęciu marketingowymJan ChłapowskiIV. Identyfikacja zachowań kibica-konsumenta na rynku sportowymSegmentacja rynku sportowego - istota i kryteria wyboru rynku docelowego dr Zygmunt WaśkowskiCustomer relationship management w zarządzaniu klubemsportowym Jacek HanarzZastosowanie metody Teamqual w ocenie jakości widowiskasportowego na przykładzie meczu koszykówki Dr Sławomir KowalskiRozpoznanie preferencji kibiców sportowych na przykładziebadania "Kibice o Lechu Poznań" Dr Mirosława Kaczmarek, Krzysztof Kropielnicki, Piotr MateckiV. Public relations Uwarunkowania i kierunki działań promocyjnych w sportach niszowych na przykładzie rugby siedmioosobowego (Rugby 7)Stanisław PogorzelskiJak przygotować prostą, ale efektywną sportową kampanię PRFilip MecnerWartość medialna sportowca Konrad PudłoVI. Marketing usług sportowo-rekreacyjnych Indywidualizacja oferty fitness klubów Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz, Dr inż. Izabella Sowier-KasprzykStrategia uprawniania w działalności usługowego przedsiębiorstwa sportowo-rekreacyjnego Dr inż. Agnieszka Widawska-StaniszVII. Marketing sportowy w praktyce Orange Ekstraklasa - case study Piotr GołosCase studies programu Volvo Masters Amateur Zofia BugajnaStrategia rozwoju golfa zawodowego w Polsce Marek W. PodstolskiSport jako element budowania przewagi konkurencyjnej miast i regionów Piotr Matecki, Jarosław SemrauKKS Lech Poznań jako nowocześnie zarządzana markaOlaf Jarzemski, Jagoda WawrzyniakVIII. Finansowe aspekty sportu Struktura i zasady finansowania polskiej siatkówki Artur PopkoRola samorządu terytorialnego w finansowaniu kultury fizycznej na przykładzie Miasta PoznaniaDr Ewa BąkEuropejskie kluby piłkarskie na rynkach kapitałowych Sebastian MirońskiXI. Wokół sportuHipnoza w sporcie Dr Andrzej KaczorowskiPoziom wiedzy sportowej polskiego kibica w świetle wyników badań on-linePaweł Grzybek, Artur Kotliński, Karol Marciniak"Czarodzieje z Wembley". Piłka nożna w Szkocji na tle rywalizacji szkocko-angielskiejRoman ZaczkiewiczSport w zabytkach - rola i znaczenie usług sportowo-rekreacyjnych w ofercie polskich hoteli turystycznychWojciech Giergiel