Opis książki: W ciągu ostatnich dziesięciu lat marki prywatne detalistów rozwijały się w tempie dwukrotnie szybszym od słynnych marek producenckich. To wyzwanie, które wymaga niekonwencjonalnego i wyjątkowego podejścia zarówno od detalistów, jak i właścicieli marek producenckich. Dla jednych i drugich zjawisko to stwarza bowiem nowe szanse na ponowne określenie samych siebie i wprowadzenie prawdziwej innowacji do swojej oferty. W książce omówiono zarówno niebezpieczeństwa, jak i nowe możliwości będące skutkiem gwałtownego wzrostu marek detalistów. Autorzy stworzyli konkretny program działania, który ma za zadanie pomóc wyższej kadrze zarządzającej detalistów i producentów marek w identyfikowaniu istniejących szans, skuteczniejszym przewidywaniu zagrożeń i radzeniu sobie z nimi.
O autorach Podziękowania Wstęp. Nowa prywatyzacja CZĘŚĆ PIERWSZA ZROZUMIENIE SZANSY 1. Fakty o marce prywatnej 2. Mity o marce prywatnej 3. Przeszłość marki prywatnej 4. Teraźniejszość marki prywatnej 5. Przyszłość marki prywatnej CZĘŚĆ DRUGA IDENTYFIKACJA SZANSY 6. Raport z badania globalnego Saatchi & Saatchi X 7. Z perspektywy kupującego 8. Z perspektywy producenta 9. Z perspektywy detalisty 10. Perspektywa ogólna CZĘŚĆ TRZECIA "UHANDLOWIENIE" SZANS PRODUCENTA 11. Gdzie jest zagrożenie, tam jest szansa 12. Zasady podejścia do marki prywatnej 13. Zasada 1. Podejmujcie ryzyko i żyjcie rzeczywistością 14. Zasada 2. "Uhandlawiajcie" i bądźcie radykalni 15. Zasada 3. Globalne kwestie społeczne i ekologiczne jutra traktujcie jako wasze dzisiejsze szanse 16. Zasada 4. Edukujcie, prowadźcie i inspirujcie 17. Zasada 5. Uwierzcie, że najważniejsze jest zdobycie "półki umysłu" 18. Zasada 6. Wprowadzajcie innowacje, bądźcie inżynierami wizerunku, angażujcie 19. Zasada 7. Odzyskajcie i na nowo wymyślcie sklep 20. Zasada 8. Katalizujcie swoją komunikację marketingową oraz markę - od sklepowej kasy po telewizję 21. Zasada 9. Kooperujcie i współpracujcie przez rywalizację kooperatywną 22. Zasada 10. Pamiętajcie, że rozwiązania dla kupującego zapewniają zysk CZĘŚĆ CZWARTA "UHANDLOWIENIE" SZANS DETALISTY 23. Gdzie jest szansa, tam jest jeszcze większa szansa 24. Dla detalistów: zasady marki prywatnej (od pierwszej do piątej) 25. Dla detalistów: zasady marki prywatnej (od szóstej do dziesiątej) CZĘŚĆ PIĄTA WNIOSKI 26. Wspólne wykorzystanie szans Postscriptum. Prywatyzacja marki Dodatek. Kwestionariusz z badania Saatchi & Saatchi X Bibliografia Indeks
|