Marka prywatna. Jak przekształcić zagrożenia w szanse dla detalisty i producenta
Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8326-665-8liczba stron: 340Okładka: twardaWydawnictwo: Wolters KluwerWymiary: 170 x 245 mmRok wydania: 2009 Opis
W ciągu ostatnich dziesięciu lat marki prywatne detalistów rozwijały się w tempie dwukrotnie szybszym od słynnych marek producenckich. To wyzwanie, które wymaga niekonwencjonalnego i wyjątkowego podejścia zarówno od detalistów, jak i właścicieli marek producenckich. Dla jednych i drugich zjawisko to stwarza bowiem nowe szanse na ponowne określenie samych siebie i wprowadzenie prawdziwej innowacji do swojej oferty. W książce omówiono zarówno niebezpieczeństwa, jak i nowe możliwości będące skutkiem gwałtownego wzrostu marek detalistów. Autorzy stworzyli konkretny program działania, który ma za zadanie pomóc wyższej kadrze zarządzającej detalistów i producentów marek w identyfikowaniu istniejących szans, skuteczniejszym przewidywaniu zagrożeń i radzeniu sobie z nimi.
Spis treści:
O autorach
Podziękowania
Wstęp. Nowa prywatyzacja
CZĘŚĆ PIERWSZA
ZROZUMIENIE SZANSY
1. Fakty o marce prywatnej
2. Mity o marce prywatnej
3. Przeszłość marki prywatnej
4. Teraźniejszość marki prywatnej
5. Przyszłość marki prywatnej
CZĘŚĆ DRUGA
IDENTYFIKACJA SZANSY
6. Raport z badania globalnego Saatchi & Saatchi X
7. Z perspektywy kupującego
8. Z perspektywy producenta
9. Z perspektywy detalisty
10. Perspektywa ogólna
CZĘŚĆ TRZECIA
"UHANDLOWIENIE" SZANS PRODUCENTA
11. Gdzie jest zagrożenie, tam jest szansa
12. Zasady podejścia do marki prywatnej
13. Zasada 1. Podejmujcie ryzyko i żyjcie rzeczywistością
14. Zasada 2. "Uhandlawiajcie" i bądźcie radykalni
15. Zasada 3. Globalne kwestie społeczne i ekologiczne jutra traktujcie jako wasze dzisiejsze szanse
16. Zasada 4. Edukujcie, prowadźcie i inspirujcie
17. Zasada 5. Uwierzcie, że najważniejsze jest zdobycie "półki umysłu"
18. Zasada 6. Wprowadzajcie innowacje, bądźcie inżynierami wizerunku, angażujcie
19. Zasada 7. Odzyskajcie i na nowo wymyślcie sklep
20. Zasada 8. Katalizujcie swoją komunikację marketingową oraz markę
- od sklepowej kasy po telewizję
21. Zasada 9. Kooperujcie i współpracujcie przez rywalizację kooperatywną
22. Zasada 10. Pamiętajcie, że rozwiązania dla kupującego zapewniają zysk
CZĘŚĆ CZWARTA
"UHANDLOWIENIE" SZANS DETALISTY
23. Gdzie jest szansa, tam jest jeszcze większa szansa
24. Dla detalistów: zasady marki prywatnej (od pierwszej do piątej)
25. Dla detalistów: zasady marki prywatnej (od szóstej do dziesiątej)
CZĘŚĆ PIĄTA
WNIOSKI
26. Wspólne wykorzystanie szans
Postscriptum. Prywatyzacja marki
Dodatek. Kwestionariusz z badania Saatchi & Saatchi X
Bibliografia
Indeks