CD 1 1. Hong Kong Garden Siouxie & The Banshees 2. Aphrodisiac Bow Wow Wow 3. What Ever Happened The Strokes 4. Pulling Our Weight The Radio Dept. 5. Ceremony New Order 6. Natural's Not In It Gang Of Four 7. I Want Candy Bow Wow Wow (Kevin Shields Remix) 8. Kings Of The Wild Frontier Adam & The Ants 9. Concerto in G Antonio Vivaldi. Dir: Brian Reitzell, Conductor: Roger Neill 10. The Melody Of A Fallen Tree Windsor For The Derby 11. I Don't Like It Like This The Radio Dept. 12. Plainsong The Cure CD 2 1. Intro Versailles 2. Jynweythek Ylow Aphex Twin 3. Opus 17 Dustin O'Halloran 4. Il Secondo Giorno (Instrumental) Air 5. Keen On Boys The Radio Dept. 6. Opus 23 Dustin O'Halloran 7. Les Barricades Misterieuses Francois Cauperin, Harpsichord: Patricia Mabee 8. Fools Rush In Bow Wow Wow (Kevin Shields Remix) 9. Avril 14th Aphex Twin 10. K. 213 Domenico Scarlatti. Harpsichord: Patricia Mabee 11. Tommib Help Buss Squarepusher 12. Tristes apprets, pales flambeaux Jean Philippe Rameau. Les Arts Florissant, Dir: William Christie, Agnes Mellon: Soprano 13. Opus 36 Dustin O'Halloran 14. All Cats Are Grey The Cure
Historia jednej z najbardziej znanych monarchiń Europy, sfilmowana przez Sofię Coppola, na podstawie powieści Antonii Fraser. Zaręczona z przyszłym królem Ludwikiem XVI (Jason Schwartzman), zaledwie 14-letnia Maria Antonina (Kirsten Dunst) zostaje w krótkim czasie pozbawiona znajomego jej środowiska rodziny i przyjaciół na wiedeńskim dworze i rzucona w wir pełnego intryg i skandali wyszukanego, pełnego przepychu i dekadentyzmu, francuskiego dworu w podparyskim Wersalu. W wieku 15 lat była już młodziutką mężatką - jej małżeństwo z nastoletnim delfinem Ludwikiem (Jason Schwartzman), miało zagwarantować harmonię i zbliżenie między dwoma największymi rodami dynastycznymi Europy: Burbonami i Habsburgami; sama Maria Antonina, jeszcze naiwna i nieświadoma swojej przyszłości, nie jest jednak przygotowana do roli monarchini, czego oczekiwałby sam dwór i jej podwładni. Mając 19 lat stała się królową. Przed ukończeniem 20. roku życia była już legendą. Na najbardziej niezrozumianą władczynię, krytycznie ocenianą za brak kontaktu z realiami życia swoich poddanych i kojarzoną głównie ze słynnym zdaniem, wypowiedzianym w reakcji na zbliżającą się rewolucję i demostracje pod oknem pałacu ("Nie mają chleba? Niech jedzą ciasteczka!") widz patrzy z punktu widzenia samej Marii Antoniny. Znajdująca się w pułapce dworskich konwenansów, otoczona nieprzychylnymi jej krytykami, nieszczerymi pochlebcami i plotkarzami, sama musi znaleźć sposób na wpasowanie się do nowego i obcego jej otoczenia. Problemy małżeńskie i ciążąca nad nią odpowiedzialność dynastyczna skłaniają do poszukiwania azylu w hedonistycznym kręgu francuskiej arystokracji oraz w sekretnym romansie ze szwedzkim hrabią Fersenem (Jamie Dornan). Odtąd, jej styl życia i tajemnice alkowy stają się tematem plotek całej Francji. Na oczach widzów, Maria Antonina dojrzewa do roli żony, matki i królowej - w tym samym jednak momencie, kiedy to się dokonuje, zostaje zmieciona przez tragiczne okoliczności krwawej Rewolucji Francuskiej.
Trzeci film Sofii Coppola (po "Przekleństwach niewinności" i "Między słowami") kontynuuje sprawdzoną zasadę spożytkowania zalet niezmierzonej przestrzeni muzyki popularnej do zobrazowania żywej i wyróżniającej się wyobraźni filmowej tej młodej reżyserki. Zasługi w tym względzie trzeba przypisać producentowi albumu ze ścieżką dźwiękową, Brianowi Reitzellowi, pracującemu z Sofią także przy dwóch poprzednich filmach. Skutkiem przyjętej strategii jest kompozycja utworów, pochodzących z "wintażowej" Nowej Fali (Bow Wow Wow, Adam Ant), tematów operowych i współczesnej muzyki rozrywkowej. Nie zabrakło grupy "Air", która przygotowała oprawę muzyczną dla "Przekleństw niewinności", a także takich ikon lat 80., jak The Cure, czy Siouxie & The Banshees. Sam Reitzell przyznał, że już na samym początku realizacji "Marii Antoniny", jej twórcy chcieli umieścić na ścieżce dźwiękowej swoisty kolaż różnych gatunków muzycznych: "Ścieżka mieści się na dwóch płytach i jest swego rodzaju post-punkowo-pre-new-romantic-rock-opera odyseją z elementami XVIII-wiecznej muzyki i najnowszymi utworami". Stąd też, np. obok interpretacji samego Reitzella "Concerto in G" Vivaldiego, znajdują się: New Order, czy Gang Of Four.
Wydawca: Universal Music Data wydania: 2007.01.04
|