ISBN: |
830[zasłonięte]1926 |
Wymiar: |
165 x 240 mm |
Nr wydania: |
- |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
210 |
Ocena: |
Bardzo dobry - |
Waga: |
0,32 kg |
Indeks: |
0236/19/0140 |
Rok wydania: |
2000 |
Autor: |
Marcinkowska Monika |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Używana |
Wydawca: |
Wydawnictwo Naukowe PWN |
Opis książki
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelnikom, przedstawia coraz częściej dziś poruszany problem wartości firmy. Wartość ta, jak powszechnie wiadomo, nie jest identyczna z wartością księgową przedsiębiorstwa (co najwyżej widać podczas przejęć i fuzji). O wartości firmy stanowią bowiem nie tylko zasoby materialne. Ogromne, coraz częściej nawet dużo większe znaczenie mają zasoby niematerialne, takie jak wykwalifikowana kadra, klienci, informacje i systemy informatyczne, reputacja itp. Autorka książki koncentruje się na analizie czynników kształtujących wartość firmy, przedstawia ich naturę i koncepcje takiego zarządzania nimi, by maksymalizować wartość podmiotu. Czynniki te dzieli na ujmowane w sprawozdaniach finansowych oraz na takie, które - jak dotąd - nie znajdują odzwierciedlenia w rachunkowości. Tym ostatnim poświęca też najwięcej miejsca, postulując jednocześnie konieczność wprowadzenia ich w przyszłości do systemu szeroko pojętej rachunkowości, co znacznie ułatwi zarządzającym kształtowanie wartości firmy.
Uwagi :
Brzegi stron lekko zakurzone.