Karta microSD z adapteremSD o pojemności 4GB
NavRoad map Truck
Rekomendowane przez użytkowników oprogramowanie NavRoad map doczekało się nowej wersji dedykowanej kierowcom ciężarówek. Nowa mapa wyraźnie ułatwi ich pracę oraz spowoduje, że trasa w którą się wybiorą nie będzie wymagała jej wcześniejszej znajomości oraz znacznie zredukuje czas przygotowań do podróży
Tryb dla samochodów ciężarowych
Wersja TRUCK umożliwia włączenie trybu dla pojazdów ciężarowych, w którym użytkownik ma możliwość wprowadzenia istotnych parametrów swojego pojazdu, m. in. takich jak: maksymalna prędkość, masa całkowita, nacisk na oś, szczegółowe gabaryty pojazdu, czy też informacji o przewożonych materiałach niebezpiecznych, a także wiele innych. Dostarczenie tych danych umożliwia inteligentne poprowadzenie trasy z ominięciem odcinków na których przejazd pojazdu o danych parametrach jest niemożliwy. Najnowsze oprogramowanie zapewnia kierowcy możliwość przeglądnięcia wszystkich ograniczeń na mapie, bowiem zostały one tam naniesione w postaci łatwo rozpoznawalnych znaków drogowych. Informacje te widoczne są w programie zarówno podczas przeglądania mapy jak i w trakcie jazdy.
Cechy mapy
Mapa korzysta z obszernej bazy informacji dotyczących m.in. ograniczeń prędkości, dopuszczalnych oraz zabronionych manewrów, charakterystyk dróg (dróg jednokierunkowych dla ciężarówek, dróg zamkniętych dla ruchu pojazdów ciężarowych z powodu np. ograniczeń dopuszczalnej masy i gabarytów). NavRoad map TRUCK oferuje pokrycie powierzchni Europy w różnym zakresie w zależności od wybranego kraju. Zarówno zakres pokrycia jak i jego szczegółowość, stale i dynamicznie się zwiększają.
Oprogramowanie charakteryzuje:
- Prosta i intuicyjna obsługa w jednym z 31 języków (w tym m.in. polskim, angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, włoskim i rosyjskim)
- Bardzo dokładne mapy drogowe Europy oraz plany miast obejmujące numerację budynków
- Miliony punktów użyteczności publicznej, takich jak hotele, restauracje, parkingi i wiele innych
- Wyświetlanie drogowskazów (z opcją wyboru wyświetlania wszystkich lub tylko tych prowadzących do celu)
- Nawigacja głosowa "od drzwi do drzwi" (adresacja budynków przy ulicach w większości miast)
- Nawigacja "poprzez granice" (brak konieczności ręcznego przełączania map, w celu zaplanowania trasy między państwami)
- Wyszukiwanie i nawigacja na podstawie adresów lub według: kodów pocztowych (w większości krajów), POI, historii wprowadzanych poprzednio miejsc itd.
Interfejs umożliwia
- wyznaczanie trasy: szybkiej, najkrótszej, ekonomicznej, rowerowej, pieszej
- ustawienie trybu wygodnego dla użytkownika leworęcznego
- włączenie dźwiękowych informacji o przekroczeniu dozwolonej prędkości
- zapis i odczyt śladu GPS
- informowanie o fotoradarach, po zdefiniowaniu ich bazy
- wybór dwu- lub trójwymiarowego realistycznego widoku mapy
- błyskawiczne wyznaczanie tras alternatywnych
- ustawienie głośności względem prędkości jazdy
- obrót widoku mapy w zakresie pion/poziom
- samodzielną konfigurację elementów interfejsu
Mapa zawiera przydatne dodatki:
- czas na świecie
- kalkulator
- konwerter miar
- interesujące dla kierowcy informacje o krajach (dopuszczalne prędkości, dopuszczalna zaw. alkoholu we krwi kierowcy, inne informacje, np. o obowiązku jazdy z włączonymi światłami)
Bezpośrednie korzyści dla użytkowników:
- oszczędności finansowe i czasowe
- bezpieczeństwo i ochrona pojazdu, ładunku oraz kierowcy
Cechy NavRoad map Truck Europe:
- Możliwość definiowania bardzo wielu parametrów pojazdu (m.in. masa całkowita, nacisk na oś, długość całkowita, szerokość, wysokość, rodzaj przewożonych materiałów, szkodliwość dla wody itp.)
- Możliwość uruchomienia demo trasy ułatwiającego przeglądanie mapy i planowanie trasy
- Wybór opcji unikania zawracania
- Asystent pasa ruchu
- Planowanie trasy obejmujące punkty pośrednie podróży
- Nawigacja głosowa pozwalająca na dobrą koncentrację podczas prowadzenia samochodu
- Znaki zjazdów na autostradach i trasach tranzytowych
- Współpraca z TMC
Zastosowanie NavRoad map TRUCK w praktyce
Przykład wyznaczenia trasy bez uwzględnienia parametrów pojazdu
Przykład wyznaczenia trasy z uwzględnieniem parametrów pojazdu
Zawartość map:
Albania |
alb
|
-
|
Sieć najważniejszych dróg tranzytowych
|
Austria |
aut
|
>99%
|
-
|
Belgia, Luksemburg |
bel, lux
|
>99%
|
-
|
Białoruś |
blr
|
-
|
Sieć najważniejszych dróg tranzytowych
|
Bośnia i Hercegowina |
bih
|
-
|
Sieć najważniejszych dróg tranzytowych
|
Bułgaria |
bgr
|
53,49%
|
-
|
Chorwacja |
hrv
|
48,71%
|
-
|
Czechy |
cze
|
>99%
|
-
|
Dania |
dnk
|
>99%
|
-
|
Estonia |
est
|
>99%
|
-
|
Finlandia |
fin
|
>99%
|
-
|
Francja, Monako |
fra, mco
|
>99%
|
-
|
Grecja |
grc
|
81%
|
-
|
Hiszpania, Andora, Gibraltar |
esp, and, gib
|
>99%
|
-
|
Holandia |
nld
|
>99%
|
-
|
Irlandia |
irl
|
>99%
|
-
|
Litwa |
ltu
|
>99%
|
-
|
Łotwa |
lva
|
62,85%
|
-
|
Macedonia |
mkd
|
-
|
Sieć najważniejszych dróg tranzytowych
|
Malta |
mlt
|
>99%
|
-
|
Mołdawia |
mda
|
-
|
Sieć najważniejszych dróg tranzytowych
|
Niemcy |
deu
|
>99%
|
-
|
Norwegia |
nor
|
>99%
|
-
|
Polska |
pol
|
>99%
|
-
|
Portugalia |
prt
|
>99%
|
-
|
Rumunia |
rou
|
-
|
Sieć najważniejszych dróg tranzytowych
|
Serbia, Czarnogóra |
srb, mne
|
-
|
Sieć najważniejszych dróg tranzytowych
|
Słowacja |
svk
|
>99%
|
-
|
Słowenia |
svn
|
68%
|
-
|
Szwajcaria, Liechtenstein |
che, lie
|
>99%
|
-
|
Szwecja |
swe
|
>99%
|
-
|
Turcja |
tur
|
51,79%
|
-
|
Ukraina |
ukr
|
-
|
Sieć najważniejszych dróg tranzytowych
|
Węgry |
hun
|
>99%
|
-
|
Wielka Brytania, Irlandia Płn. |
gbr
|
>99%
|
-
|
Włochy, Watykan, San Marino |
ita, vat, smr
|
>99%
|
-
|