Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Manometr ciśnieniowo-podciśnieniowy AR020019

17-01-2015, 19:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 68.60 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 68.60 zł     
Użytkownik jonnesway_sklep
numer aukcji: 4912726572
Miejscowość Chełm
Licytowało: 1    Wyświetleń: 42   
Koniec: 17-01-2015 18:32:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Manometr ciśnieniowo-podciśnieniowy AR020019

Cena rynkowa: 98.00 zł
Cena promocyjna: 68.60 zł

Numer katalogowy: AR020019

OPIS PRZYRZĄDU
Uniwersalny przyrząd do pomiaru ciśnienia i podciśnienia. Szczególnie przydatny w diagnostyce silników samochodowych i motocyklowych. Pozwala na zdiagnozowanie problemów z zapłonem, kompresją, zaworami itp. Znajduje zastosowanie również jako miernik ciśnienia doładowania oraz jako tester pomp paliwowych. Skala przyrządu dla ciśnienia wynosi 0 – 0,7 kg/cm2 oraz 0 – 10PSI, dla podciśnienia 0 – 28 inHg oraz 0 – 70 cmHg.
SPOSÓB UŻYCIA
UWAGA!!!
Wszystkie pomiary powinny być przeprowadzone w normalnej temperaturze pracy silnika.
Podłączyć manometr do kolektora ssącego za pomocą elastycznego przewodu. W większości typów silników na kolektorze znajduje się przyłącze, jeżeli to konieczne to przyrząd można podłączyć w miejsce przewodu podciśnienia serwa hamulcowego – UWAGA! W takim przypadku nie wolno prowadzić samochodu. Jeżeli silnik posiada dwa kolektory należy wykonać testy osobno dla każdego kolektora.
Po podłączeniu przyrządu i uruchomieniu silnika, na biegu jałowym (ok. 850obr./min) wskazówka powinna stabilnie utrzymywać się na polu zielonym przyrządu (14-22 inHg). Taki odczyt wskazuje na dobrą kondycję silnika.
Jeżeli wskazania oscylują w granicach 14-17 inHg – może za to odpowiadać opóźniony zapłon.
Wskazania poniżej 10 inHg mogą świadczyć o przestawionym rozrządzie lub nieszczelnym kolektorze.
NIESZCZELNE ZAWORY
Jeżeli wskazówka spada gwałtownie o ok. 4 inHG wskazuje to na nieszczelne zawory. Aby upewnić się czy zawory są nieszczelne należy rozpylić olej w kolektorze i obserwować wskazania przyrządu. Jeżeli wskazania staną się stabilne (olej uszczelni zawory) – można byż pewnym nieszczelności zaworów.
ZUŻYTE SPRĘŻYNY ZAWOROWE
Jeżeli podczas zwiększania obrotów silnika wskazówka zaczyna gwałtownie pulsować może to wskazywać na zużyte sprężyny zaworowe.
ZUŻYTE / LUŹNE PROWADNICE ZAWORÓW
Jeżeli wskazówka gwałtownie pulsuje podczas biegu jałowego, a stabilizuje się przy przyspieszaniu – wskazuje to na luzy na prowadnicach zaworów.
WYPALONE GNIAZDA ZAWOROWE / ZBYT DUŻY LUZ ZAWOROWY
Jeżeli wskazówka przyrządu stale opada wskazuje to na wypalone gniazda zaworowe lub zbyt duży luz zaworowy, ew. przyczyną może być niedomykający się zawór.
TEST POMPY PALIWA (z wyłączeniem wysokociśnieniowych pomp)
Przyrząd pozwala na pomiar podciśnienia wlotowego (test ssania) pompy paliwa oraz ciśnienia wylotowego (test wydajności). Wartości ssania i wydajności są różne dla poszczególnych pomp. Zawsze należy zapoznać się z dokumentacją techniczną producenta.

REGULACJA GAŹNIKÓW
Przyrząd pozwala na regulację gaźników w silnikach, w których każdy gaźnik ma oddzielny
kolektor a pomiędzy kolektorami nie występuje kanał wyrównujący ciśnienie.
Przebieg sprawdzenia:
1. Upewnić się, że zapłon oraz rozrząd są dobrze ustawione,
2. Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy,
3. Podłączyć przyrząd do kolektora, wskazania powinny być stabilne w zakresie 17-22inHg,
jeżeli wskazania wahają się w zakresie 14-22inHg należy wyregulować gaźnik.
4. Na biegu jałowym należy tak wyregulować mieszankę aby osiągnąć na przyrządzie
najwyższe możliwe stabilne wskazanie
5. Następnie regulację przeprowadzić przy 2[zasłonięte]000-25obr./min regulując mieszankę w ten sam
sposób aby uzyskać możliwie najwyższe stabilne wskazanie przyrządu.

Zdjęcia produktu

jonnesway.sklep.pl

RedCart - oprogramowanie sklepu internetowego