|
|
|
Wysyłamy przedmioty starannie i bezpiecznie zapakowane w ciągu 4 dni roboczych od wpływu środków na konto
|
|
|
|
|
Płatność Allegro lub przedpłata na konto |
|
|
|
|
|
07 |
Manila
Jest rok 1821, od 250 lat Filipiny znajdują się pod panowaniem królów Hiszpanii. Jednak, tak naprawdę Hiszpanie nie kontrolują wszystkiego. W cieniu ich kolonialnej władzy nieposłuszni Filipińczycy rozwinęli potajemny handel morski z sąsiednimi wyspami i kontynentem azjatyckim. Przemytnicy upychają na swoje niepozornie wyglądające łodzie i delikatne bambusowe barki gałkę muszkatołową, jedwab, jadeity i żeń-szeń, z którymi wyruszają na morze, aby przemycić je do MANILI. Sukces nie jest jednak pewny, ponieważ ani łodzie, ani kapitanowie nie są dobrze przygotowani do tych wypraw. Gdyby tego było mało, w zatoce kryją się piraci, którzy czekają tylko, aby obrabować łodzie, które nie zdołają przed nimi uciec. Biorąc pod uwagę te wszystkie niebezpieczeństwa, wysokie ceny obowiązujące na czarnym rynku w MANILI, nie dziwią nikogo. Handlarze wykorzystują swoich popleczników, którzy mają dopilnować, aby towar dotarł właśnie do nich; przekupują kapitanów, aby pozbawić przeciwników ładunku i ubezpieczają swoje łodzie na wypadek nieszczęść. Kilku bogatych przedsiębiorców wynajmuje piratów, którzy atakują łodzie przeciwników, co bardzo pomaga w interesach. Rozgrywka składa się z kilku rund (nazywanych wyprawami). Podczas każdej wyprawy 3 łodzie zostają załadowane towarami i wyruszają do MANILI. Ruch łodzi opiera się na rzucie odpowiednimi kośćmi (do każdego towaru przypisana jest jedna kość). Szanse na dotarcie łodzi do celu są różne i poszczególne towary dadzą różne zyski. Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z dwoma kartami własności i 30 PESO. Na początku każdej wyprawy gracze licytują stanowisko zarządcy portu. Jest ono bardzo istotne, ponieważ to właśnie zarządca portu może zdecydować, które towary zostaną załadowane i skąd wyruszą łodzie, dając im w ten sposób określone ułatwienia. Zarządca portu ma również możliwość zakupu nowych towarów w ramach inwestycji. Po tym, jak zarządca wypełni swoją rolę, wszyscy gracze wynajmują pracowników (pionki), którzy pomogą im zarobić pieniądze na danej wyprawie:
- Mogą umieścić ich w łodziach, za co zarobią pieniądze, jeżeli oni dotrą bezpiecznie do MANILI.
- Mogą umieścić ich w porcie lub w stoczni, wtedy otrzymają pieniądze, jeżeli łodzie wpłyną do portu lub zostaną uszkodzone i będą musiały zostać naprawione.
- Jeden gracz może umieścić swój pionek w biurze ubezpieczeniowym. Otrzymuje on za pracę na stanowisku agenta ubezpieczeniowego 10 PESO, ale musi pokryć koszty napraw łodzi, które dotrą na MANILĘ uszkodzone. - Mogą ich umieścić na statku piratów, którzy będą starali się okraść pechowe łodzie.
- Wreszcie, mogą umieścić ich w chatkach na wyspie kapitanów, którzy kierują łodziami w ich drodze na MANILĘ. Na końcu każdej wyprawy gracze otrzymują zyski za swoje pionki. Towary, które dotrą na MANILĘ zyskują na czarnorynkowej wartości. Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z towarów osiągnie wartość 30. Zwycięzcą zostaje gracz, któremu uda się zgromadzić największy majątek. Zawartość pudełka: 1 plansza do gry 3 łodzie 20 pionków wspólników 4 żetony ładowni 4 kostki 4 znaczniki wartości towarów 20 kart udziałów 48 monet instrukcja
|
|