Manhunt 2 to sequel kontrowersyjnej gry akcji, wydanej w 2003 roku przez ludzi z firmy Rockstar Games. Wcielamy się w postać naukowca nazwiskiem Daniel Lamb, który zostaje uczniem psychopatycznego mordercy.
Manhunt 2 to sequel kontrowersyjnej gry akcji, wydanej w 2003 roku przez ludzi z firmy Rockstar Games, opromienionych sukcesem dwóch pierwszych trójwymiarowych odsłon serii Grand Theft Auto. Część pierwsza Manhunta traktowała o skazanym na śmierć przestępcy biorącym udział w osobliwym reality show, którego tematem jest tytułowe polowanie na ludzi. Epizod drugi przedstawia nam zupełnie inną historię, aczkolwiek system rozgrywki stanowi de facto rozwinięcie tego z "jedynki".
Wcielamy się w postać naukowca nazwiskiem Daniel Lamb, którego uwięziła tajemnicza organizacja o kryptonimie Projekt. Ta działająca w głębokiej konspiracji grupa związana była z badaniami, prowadzonymi przez wspomnianego bohatera i zmierzającymi do stworzenia straszliwej broni, opierającej się na wykorzystaniu narkotyków. Lambowi na szczęście udaje się uciec z niewoli razem ze współwięźniem Leo Kasperem. Człowiek ów specjalizuje się w zabijaniu i oferuje protagoniście pomoc w dokonaniu zemsty. Naukowiec staje się zatem uczniem psychopatycznego mordercy.
Rozgrywka w Manhunt 2 traktuje więc ponownie głównie o skradaniu się i spektakularnym eliminowaniu kolejnych ofiar na różne sposoby. Każde morderstwo może mieć trzy warianty brutalności w zależności od czasu, który poświęcamy konkretnej osobie (krwawość zwiększa się wprost proporcjonalnie do ilości upływających sekund). Zabijamy gołymi rękami oraz za pomocą rozmaitych narzędzi (m.in. broń palna), a nowością jest opcja posługiwania się stałymi elementami otoczenia (np. wrzucenie człowieka na niezabezpieczoną instalację elektryczną).
Oczywiście najlepiej działać bezszelestnie, gdyż otwarta konfrontacja z przeciwnikami zazwyczaj kończy się utratą życia przez głównego bohatera. Trzymać się w ukryciu pomagają przykładowo głośne dźwięki otoczenia, tłumiące wytwarzany przez nas hałas. Warto zauważyć, że jeśli skradamy się w cieniu, a obok nas przechodzi wróg, to trzeba wprowadzić specjalną losową kombinację klawiszy w celu uspokojenia oddechu Lamba i pozostania niewykrytym.